Gå til innhold

Virustrøbbel

Anbefalte innlegg

Gjest Har ikke peiling
Skrevet

Prøvde å poste under data, men der er det så lite aktivitet, og dette haster litt, så jeg spør her også... Håper det er greit.

Kjøpte ny PC for ett år siden, og da fulgte Norton Security Scan med. Jeg har internet via CanalDigital, og der følger programmet F-secure med. Begge programmene kjører automatisk scanning. I dag opplevde jeg at Norton fant 4 virus, mens F-secure ikke fant noen... Norton klarte ikke å fjerne virusene...

Nå leser jeg at det er uklokt å ha flere virussjekkeprogram samtidig. Hvilken bør jeg velge? Er jo fristet til å beholde F-secure, siden det er inkludert i prisen, framfor å betale for en annen versjon enn gratisutgaven av Norton.

Noen som kan gi litt gode råd?

Gjest Ønsker deg en god sommer
Skrevet

Har ikke hatt F-secure selv men mener å ha hørt at det er et bra program.

Norton og Norman er begge gode programmer men de er store og tunge og tar en del resurser av maskinen, det er jo greit å ta med i betraktning kanskje.

Om du av en eller annen grunn skulle stå uten a.virusprogram en dag og ikke ønsker å betale for et så er det mange gratisprogrammer å få tak i.

Selv bruker jeg et gratis program, AVG, på alle våre maskiner her hjemme og det fungerer helt flott og er et enkelt program som ikke tar all verdens resurser. Det har mailscanning og aut.oppdattering etc.

Avast er et annet bra program.

Du har rett i at det ikke er anbefalt å ha to a.virusprogrammer samtidig, du bør altså avinstallere det ene som du sier. Hvis du ønsker å vite hvilken av disse to som er best så skriv inn navnene på google og les litt på linkene som kommer opp, du finner gjerne noen tester på ting og tang på den måten.

Ved siden av a.virusprogram anbefals det å ha noen programme som kan finne annen skitt du kan ha på pc din. A.virusprogram finner virus, men det er masse annet farlig vi kan ha på maskinen vår som ikke er virus.

Last ned og innstaller Spyboth S&D, og Adaware. Dette er kjempebra programmer. Kjør dem jevnlig.

http://www.pintoen.com/program/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...