Gå til innhold

Ang refinansiering og verdivurdering

Anbefalte innlegg

Gjest mjuhaaaa
Skrevet

Kan man gå til en meglerbedrift og be om en verdivurdering til bruk til refinansiering?

Er det vanlig at de gjør dette uten at vi skal selge?

Kanskje de setter prisen litt høyere da? Kan man be om det:o)

Gjest Jente31
Skrevet

Ja, vet om noen som gjorde det. De betalte 3 tusen for det, fordi megleren måtte dokumentere det.

Hvis det er lenge siden du/dere hadde takst, kan det være at verdien har steget. Det kommer også litt an på bosted, om det er atraktivt osv.

Gjest Elextra
Skrevet

Vi fikk gratis verdivurdering av boligen da vi skulle ha nytt lån.

Vi syntes da at verdivurderingen vi fikk var kunstig høy, men da vi et par måneder senere fikk ny takst, avvek den ikke mye :).

Dette er et år eller to siden, men markedet har vel snudd litt siden da.

Skrevet

Jeg gikk i banken og sa selv at jeg trodde huset var vært x-antall tusen. Han så litt på hus i nabolaget, og syens dette virket rimelig. Så da fikk vi lavere rente:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg gikk i banken og sa selv at jeg trodde huset var vært x-antall tusen. Han så litt på hus i nabolaget, og syens dette virket rimelig. Så da fikk vi lavere rente:-)

Ja, sånt går når man ikke trenger lån i størrelsesorden lånetaksten :o).

Gjest Frekt men sant
Skrevet

Vi fikk gratis verdivurdering. Han spurte hvor mye vi mente det var verdt, også fikk vi det. Så ringte lånemegleren vår til husmeglerene og spurte om han kunne sette den opp litt til, slik at vi kom bedre ut i forhold til lån. Det gikk det og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...