Gå til innhold

Ikke levert sykemeldingen

Anbefalte innlegg

Gjest Litt korttenkt, ja...
Skrevet

Jeg ble sykemeldt for tre uker siden, etter en ulykke, og har siden vært sengeliggende. Skal ha lønn den 20., men har ikke fått levert sykemeldingen på jobb. Den er sendt til NAV. Kan jeg bare glemme å få lønn den 20. når jeg ikke har levert sykemeldingen til arbeidsgiver?

Skrevet

Tenker de er litt velvillige her og ser litt mellom fingrene. Tror du får det du skal ha i lønn, da sykepenger blir utbetalt fra NAV etter så og så mange dager (husker ikke nøyaktig). Før den tid er det jo arb.plassen som må dekke inn sykepenger uansett. De fleste arbeidsplasser betaler vel på etterskudd, aprillønna i mai osv.. Du kan ta en tlf til sjefen/lønningskontoret om du er usikker, og få sendt den sykemeldingen så fort som mulig.

Jeg glemte å levere en sykemelding fra begynnelsen av januar, og sjefen etterspurte den i mars.. ;)

Ritkig god bedring!

Gjest Litt korttenkt, ja...
Skrevet

Tenker de er litt velvillige her og ser litt mellom fingrene. Tror du får det du skal ha i lønn, da sykepenger blir utbetalt fra NAV etter så og så mange dager (husker ikke nøyaktig). Før den tid er det jo arb.plassen som må dekke inn sykepenger uansett. De fleste arbeidsplasser betaler vel på etterskudd, aprillønna i mai osv.. Du kan ta en tlf til sjefen/lønningskontoret om du er usikker, og få sendt den sykemeldingen så fort som mulig.

Jeg glemte å levere en sykemelding fra begynnelsen av januar, og sjefen etterspurte den i mars.. ;)

Ritkig god bedring!

Takk for svar. :-) De VET jo at jeg er sykemeldt, så sånn sett skal ikke papiret gjøre noe fra eller til.

Gjest Jente31
Skrevet

Har ikke vært noe problem for meg når jeg har vært sent ute, iallefall :-)

Skrevet

De aller aller fleste ville vel ringt deg og sagt fra hvis det var fare for å ikke få pengene dine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...