Gå til innhold

Meld deg ut av Statskirka

Anbefalte innlegg

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Det ble gjort for mange år siden.

Skrevet

Nei, det gjør jeg absolutt ikke. Meldte meg inn for 5 år siden :)

Skrevet

Det gidder jeg ikke. Jeg har ikke mye forhold til kirka, men har ikke behov for å melde meg ut heller. Er kun i kirka ved spesielle anledninger og det kan gå år i mellom.

Jeg trenger sikkert kirka i noen sammenhenger fremover, ved dødsfall, unger som gifter seg, dåp, osv. Ut i fra det synes jeg det blir litt feil å melde meg ut hvis jeg etterpå skal synes det er greit å bruke dem når det passer meg.

Kirka er bra nok når jeg f.eks. skal gravlegges da?

Gjest D*lilith
Skrevet

Ja,det har jeg faktisk tenkt på å gjøre.

Skrevet

Nei, det gjør jeg absolutt ikke. Meldte meg inn for 5 år siden :)

Hadde du meldt deg ut da?

Gjest Vil kalle meg personlig kristen
Skrevet

Ikke aktuellt.

Døpte meg som voksen, 33 år gammel.

Jeg vet at det er mye elendighet rundt om i kirkens historie, og jeg vet at det er mye "falsk" tro.

Men jeg har behov for å tilhøre et trossamfunn jeg mener er riktig. Jeg er ikke en flink kirkegjenger og jeg har ikke sansen for alt som skjer rundt dette. Men ved å være tilmeldt kirken så føler jeg at jeg har respekt for og tror på kristendommen og Gud.

Hver sin lyst.

fuji1365380447
Skrevet

Takk for tipset - der fikk jeg meg et spark i ræva til å gjøre noe som jeg har tenkt på lenge.

Jeg ser med glede på at jeg ikke lenger trenger å rote frem en gammel dåpsattest - det har faktisk vært det som har stoppet meg fra å melde meg ut før.

hilsen en handlekraftig

AneM1365380603
Skrevet

Nei, det vil jeg slett ikke gjøre!

Ikke jeg heller!

Gjest togli
Skrevet

Nei, det vil jeg slett ikke gjøre!

Ikke jeg heller. Om jeg hadde ønsket det, så hadde jeg nok fint klart å finne ut av hvordan jeg skulle gjøre det selv ;-)

Skrevet

Hadde du meldt deg ut da?

Nei, hadde aldri vært medlem av Den norske kirke før det.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er en oppfordring jeg garantert ikke kommer til å følge.

Skrevet

Det gjør jeg stadig vekk, første gang for ...regne, regne... 28 år siden. De driver jo og melder både meg og dattera mi inn igjen innimellom for å få pengestøtte for oss.

Skrevet

Har egentlig aldri vært medlem (er ikke døpt og ingen foreldre i Statskirken), men har vel likevel stått i medlemsregistrene. Tok en telefon for noen år siden og da skulle det visst gå i orden, men man vet jo aldri. Kanskje jeg skulle ta en sjekk.

Skrevet

Det har jeg gjort for godt over 20 år siden....

Gjest Liselåtte
Skrevet

Det gjør jeg stadig vekk, første gang for ...regne, regne... 28 år siden. De driver jo og melder både meg og dattera mi inn igjen innimellom for å få pengestøtte for oss.

Statskirka får ikke støtte ut fra antall medlemmer, så det er ikke grunnen.

Gjest Liselåtte
Skrevet

Disse antiforkynnerne er mer masete enn pinsevennene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...