Gå til innhold

...og piggsvinet sier...??

Gjest tror jeg hørte ett i natt

Anbefalte innlegg

Gjest Gammel traver
Skrevet

Jeg vet ikke hva du Bjølser meg for, jeg er ikke Bjølsen.

Oi oi oi, der tok du meg altså! :-) At jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen, er meget mulig. Jeg har likevel lengre utdannelse enn de fleste andre hjemmeknoterne her inne.

Dessuten er ikke hodet mitt laget av papp, det er for det meste dekket av pels.

Hvorfor tør du ikke signere? Redd for å få sprekk på fasaden?

Du er Jølsen, jeg signerer med Bjølsen

Oi oi oi, der tok du meg altså! :-) At jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen, er meget mulig. Jeg har likevel lengre utdannelse enn de fleste andre hjemmeknoterne her inne.

Den utdannelsen din synes svært lite her inne. Du har noen posjoner eder og galle som ikke ligner høyutdanning iallefall

Nå er det få dyr som er kjent å ha iq på mennskenivå da. Og uansett, oppførsel som et greit dannet menneske skal det alikavel langt til før vi kan kreve av pelskledde vesener

Er ikke redd for noe her inne. Jeg ønsker ingen fasade, det valget er det lenge siden jeg tok

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Lillemus

6

• AneM1365380603

6

• Jølsen

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det heter piggsvin. Det har jo ikke pinner på ryggen heller.

Nei huff, det eneste som er verre enn å si piggsvin er å kalle måkene for måser! *grøss*

Skrevet

Du er Jølsen, jeg signerer med Bjølsen

Den utdannelsen din synes svært lite her inne. Du har noen posjoner eder og galle som ikke ligner høyutdanning iallefall

Nå er det få dyr som er kjent å ha iq på mennskenivå da. Og uansett, oppførsel som et greit dannet menneske skal det alikavel langt til før vi kan kreve av pelskledde vesener

Er ikke redd for noe her inne. Jeg ønsker ingen fasade, det valget er det lenge siden jeg tok

Å nei, å nei, hva var dette for et personangrep da? Ho ho!

AneM1365380603
Skrevet

Nei huff, det eneste som er verre enn å si piggsvin er å kalle måkene for måser! *grøss*

Det heter "måser" ;) Sier du "skjære"? Jeg sier "sjura", mannen min sier "sjor".

Skrevet

Det heter "måser" ;) Sier du "skjære"? Jeg sier "sjura", mannen min sier "sjor".

Jeg brukte å si skjorr, men har blitt miljøskadd etter mange år på Østlandet og sier vel helst skjære nå! :-)

Men måke og pinnsvin har jeg alltid sagt:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det er nok forskjeller på dialenktene, for her i Oslo sier man pinnsvin.

Skrevet

Du forresten: Hvis alle dyrs navn skal være i samsvar med kroppen deres, hvorfor i all verden heter det da _skillpadde_ og ikke _skallpadde_?

Et mysterium!

Gjest Elextra
Skrevet

Du forresten: Hvis alle dyrs navn skal være i samsvar med kroppen deres, hvorfor i all verden heter det da _skillpadde_ og ikke _skallpadde_?

Et mysterium!

Pst, det heter _skilpadde_, ikke skillpadde.

*pirker*

Skrevet

*Fnis* Hva er galt med måse da? Har du ikke hørt om "Mackøl og måsegg", man sier da ikke "Mackøl og måkeegg"???? ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Ettersom den er et svin sier den selfølglig "nøff".

Det rare er at i England og USA sier pinnsvinene "oink".

Skrevet

Pst, det heter _skilpadde_, ikke skillpadde.

*pirker*

(så det faktisk i det sekundet jeg hadde trykket "send"....*S*)

Skrevet

*Fnis* Hva er galt med måse da? Har du ikke hørt om "Mackøl og måsegg", man sier da ikke "Mackøl og måkeegg"???? ;o)

Hele kombinasjonen er utiltalende! ;-)

Skrevet

Hele kombinasjonen er utiltalende! ;-)

Drikker ikke øl jeg, har aldri smakt måsegg da, spises de rå i den kombinasjonen tro?

Skrevet

Drikker ikke øl jeg, har aldri smakt måsegg da, spises de rå i den kombinasjonen tro?

Det vet jeg faktisk ikke, jeg har aldri smakt det.

Men jeg er jo enig i at rent språklig sett hører "måse" til når man snakker om Mack-øl og "måsægg", og reagerer ikke på nordlendinger som sier måse, men synes det er fælt når jeg hører f eks folk fra hjemstedet mitt si det (der måke er desidert mest vanlig blant de "innfødte") *S*

Gjest Elextra
Skrevet

(så det faktisk i det sekundet jeg hadde trykket "send"....*S*)

:P

(bare deilig å kunne ta deg i en liten feil for en gangs skyld)

Skrevet

:P

(bare deilig å kunne ta deg i en liten feil for en gangs skyld)

*S* Nåja, det er vel ikke bare "for en gangs skyld".... synes jeg stadig vekk har feil. Men det er kanskje mer av typen "tydelige tastefeil" enn av typen "vet-hun-virkelig-ikke-hvordan-dette-skrives-feil"! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

*S* Nåja, det er vel ikke bare "for en gangs skyld".... synes jeg stadig vekk har feil. Men det er kanskje mer av typen "tydelige tastefeil" enn av typen "vet-hun-virkelig-ikke-hvordan-dette-skrives-feil"! ;-)

Ja, rene tastefeil blir jo en annen sak.

Skrevet

Ja, rene tastefeil blir jo en annen sak.

...men noen ganger kan tastefeilene se ut som stavefeil. ;-)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har aldri hørt at noen spiser rå måseegg. Jeg spiste endel kokte måseegg da jeg var lita, men holder meg langt unna det nå.

Skrevet

Det snorker! Eller snøfter, omtrent som når en ekkel stor hund har fått teften av noe godt langt ned i en pose.

Jentungen og jeg bodde på camping engang, tror hun var seks-sju kanskje åtte år, og på tidlig morgenkvist snøtet det rundt teltduken. En hund, tenkte jeg, og slo til teltduken så den skulle fordufte - og det ble stille.

Litt etterpå gjentok det seg.

Og litt etterpå, igjen. Jeg lokaliserte snøftingen til fotenden av soveposen min, og der var det en hump - og da jeg kjente på den, stakk jeg meg. Da skjønte jeg lunta...

Jentungen og jeg kom oss ut av teltet, og bevæpnet med en tom brusflaske fikk vi jaget fram et pinnsvin som hadde lagt seg til å sove under gulvet i teltet, nærmere bestemt under mitt liggeunderlag.

Det er faktisk siste gang jeg har overnattet i telt....... Og jentungen fortalte etterpå at hun selvfølgelig visste at pinnsvin snorker, det hadde hun lært på skolen. Jeg lærte det den brutale måten på en campingplass :-|

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...