Gjest Gammel traver Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Jeg vet ikke hva du Bjølser meg for, jeg er ikke Bjølsen. Oi oi oi, der tok du meg altså! :-) At jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen, er meget mulig. Jeg har likevel lengre utdannelse enn de fleste andre hjemmeknoterne her inne. Dessuten er ikke hodet mitt laget av papp, det er for det meste dekket av pels. Hvorfor tør du ikke signere? Redd for å få sprekk på fasaden? Jeg vet ikke hva du Bjølser meg for, jeg er ikke Bjølsen. Du er Jølsen, jeg signerer med Bjølsen Oi oi oi, der tok du meg altså! :-) At jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen, er meget mulig. Jeg har likevel lengre utdannelse enn de fleste andre hjemmeknoterne her inne. Den utdannelsen din synes svært lite her inne. Du har noen posjoner eder og galle som ikke ligner høyutdanning iallefall Dessuten er ikke hodet mitt laget av papp, det er for det meste dekket av pels. Nå er det få dyr som er kjent å ha iq på mennskenivå da. Og uansett, oppførsel som et greit dannet menneske skal det alikavel langt til før vi kan kreve av pelskledde vesener Hvorfor tør du ikke signere? Redd for å få sprekk på fasaden? Er ikke redd for noe her inne. Jeg ønsker ingen fasade, det valget er det lenge siden jeg tok 0 Siter
morsan Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Det heter piggsvin. Det har jo ikke pinner på ryggen heller. Nei huff, det eneste som er verre enn å si piggsvin er å kalle måkene for måser! *grøss* 0 Siter
Jølsen Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Jeg vet ikke hva du Bjølser meg for, jeg er ikke Bjølsen. Du er Jølsen, jeg signerer med Bjølsen Oi oi oi, der tok du meg altså! :-) At jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen, er meget mulig. Jeg har likevel lengre utdannelse enn de fleste andre hjemmeknoterne her inne. Den utdannelsen din synes svært lite her inne. Du har noen posjoner eder og galle som ikke ligner høyutdanning iallefall Dessuten er ikke hodet mitt laget av papp, det er for det meste dekket av pels. Nå er det få dyr som er kjent å ha iq på mennskenivå da. Og uansett, oppførsel som et greit dannet menneske skal det alikavel langt til før vi kan kreve av pelskledde vesener Hvorfor tør du ikke signere? Redd for å få sprekk på fasaden? Er ikke redd for noe her inne. Jeg ønsker ingen fasade, det valget er det lenge siden jeg tok Å nei, å nei, hva var dette for et personangrep da? Ho ho! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Nei huff, det eneste som er verre enn å si piggsvin er å kalle måkene for måser! *grøss* Det heter "måser" Sier du "skjære"? Jeg sier "sjura", mannen min sier "sjor". 0 Siter
morsan Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Det heter "måser" Sier du "skjære"? Jeg sier "sjura", mannen min sier "sjor". Jeg brukte å si skjorr, men har blitt miljøskadd etter mange år på Østlandet og sier vel helst skjære nå! :-) Men måke og pinnsvin har jeg alltid sagt:-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Det heter piggsvin. Det har jo ikke pinner på ryggen heller. Det er nok forskjeller på dialenktene, for her i Oslo sier man pinnsvin. 0 Siter
morsan Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Det heter piggsvin. Det har jo ikke pinner på ryggen heller. Du forresten: Hvis alle dyrs navn skal være i samsvar med kroppen deres, hvorfor i all verden heter det da _skillpadde_ og ikke _skallpadde_? Et mysterium! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Du forresten: Hvis alle dyrs navn skal være i samsvar med kroppen deres, hvorfor i all verden heter det da _skillpadde_ og ikke _skallpadde_? Et mysterium! Pst, det heter _skilpadde_, ikke skillpadde. *pirker* 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Nei huff, det eneste som er verre enn å si piggsvin er å kalle måkene for måser! *grøss* *Fnis* Hva er galt med måse da? Har du ikke hørt om "Mackøl og måsegg", man sier da ikke "Mackøl og måkeegg"???? ;o) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Ettersom den er et svin sier den selfølglig "nøff". Det rare er at i England og USA sier pinnsvinene "oink". 0 Siter
morsan Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Pst, det heter _skilpadde_, ikke skillpadde. *pirker* (så det faktisk i det sekundet jeg hadde trykket "send"....*S*) 0 Siter
morsan Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 *Fnis* Hva er galt med måse da? Har du ikke hørt om "Mackøl og måsegg", man sier da ikke "Mackøl og måkeegg"???? ;o) Hele kombinasjonen er utiltalende! ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Hele kombinasjonen er utiltalende! ;-) Drikker ikke øl jeg, har aldri smakt måsegg da, spises de rå i den kombinasjonen tro? 0 Siter
morsan Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Drikker ikke øl jeg, har aldri smakt måsegg da, spises de rå i den kombinasjonen tro? Det vet jeg faktisk ikke, jeg har aldri smakt det. Men jeg er jo enig i at rent språklig sett hører "måse" til når man snakker om Mack-øl og "måsægg", og reagerer ikke på nordlendinger som sier måse, men synes det er fælt når jeg hører f eks folk fra hjemstedet mitt si det (der måke er desidert mest vanlig blant de "innfødte") *S* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 (så det faktisk i det sekundet jeg hadde trykket "send"....*S*) (bare deilig å kunne ta deg i en liten feil for en gangs skyld) 0 Siter
morsan Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 (bare deilig å kunne ta deg i en liten feil for en gangs skyld) *S* Nåja, det er vel ikke bare "for en gangs skyld".... synes jeg stadig vekk har feil. Men det er kanskje mer av typen "tydelige tastefeil" enn av typen "vet-hun-virkelig-ikke-hvordan-dette-skrives-feil"! ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 *S* Nåja, det er vel ikke bare "for en gangs skyld".... synes jeg stadig vekk har feil. Men det er kanskje mer av typen "tydelige tastefeil" enn av typen "vet-hun-virkelig-ikke-hvordan-dette-skrives-feil"! ;-) Ja, rene tastefeil blir jo en annen sak. 0 Siter
morsan Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Ja, rene tastefeil blir jo en annen sak. ...men noen ganger kan tastefeilene se ut som stavefeil. ;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Drikker ikke øl jeg, har aldri smakt måsegg da, spises de rå i den kombinasjonen tro? Jeg har aldri hørt at noen spiser rå måseegg. Jeg spiste endel kokte måseegg da jeg var lita, men holder meg langt unna det nå. 0 Siter
annegunn Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Det snorker! Eller snøfter, omtrent som når en ekkel stor hund har fått teften av noe godt langt ned i en pose. Jentungen og jeg bodde på camping engang, tror hun var seks-sju kanskje åtte år, og på tidlig morgenkvist snøtet det rundt teltduken. En hund, tenkte jeg, og slo til teltduken så den skulle fordufte - og det ble stille. Litt etterpå gjentok det seg. Og litt etterpå, igjen. Jeg lokaliserte snøftingen til fotenden av soveposen min, og der var det en hump - og da jeg kjente på den, stakk jeg meg. Da skjønte jeg lunta... Jentungen og jeg kom oss ut av teltet, og bevæpnet med en tom brusflaske fikk vi jaget fram et pinnsvin som hadde lagt seg til å sove under gulvet i teltet, nærmere bestemt under mitt liggeunderlag. Det er faktisk siste gang jeg har overnattet i telt....... Og jentungen fortalte etterpå at hun selvfølgelig visste at pinnsvin snorker, det hadde hun lært på skolen. Jeg lærte det den brutale måten på en campingplass :-| 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.