Gjest prust Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Vi skal ha hjemmelaget rømmegrøt på 17. mai. En koselig tradisjon, men vi spiser jo ikke så voldsomt mye grøt, for det er jo veldig mektig. Vi har fenalår til, og jeg skal kjøpe noe spekeskinke. I tillegg pleier vi å ha kokt fersk asparges med vinaigrettesaus til, Hva annet passer til rømmegrøt? 0 Siter
Gjest dolerine Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Rosiner på. Ellers synes jeg det er nok, og jeg er ikke vant til spekemat til! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Rosiner på. Ellers synes jeg det er nok, og jeg er ikke vant til spekemat til! Nei fysj - jeg nekter å ha rosiner på - men jentene og mannen min vil gjerne ha det på. Ellers bruker vi sukker og kanel. Jeg tenkte mer på andre ting vi kan spise sammen med grøten. 0 Siter
songbirdy Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Mårpølse er godt til grøt. Dvs. salt kjøtt generelt. Kos dere 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Mårpølse er godt til grøt. Dvs. salt kjøtt generelt. Kos dere Ja, det er godt! Skal kjøpe inn det! 0 Siter
morsan Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Tanta mi serverte alltid rømmegrøt med kokt torsk, men det var neppe det du hadde i tankene? ;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Tanta mi serverte alltid rømmegrøt med kokt torsk, men det var neppe det du hadde i tankene? ;-) Vel elsker jeg kokt torsk - men denne sammenblandingen har bare en kommentar: PJUK! Det er noe av det verste jeg har hørt... Og det til tross for at svigermor serverte fiskeboller med fenalår i dag.... Nei takk du - torsken tar jeg helst uten rømmegrøt :-) 0 Siter
morsan Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Vel elsker jeg kokt torsk - men denne sammenblandingen har bare en kommentar: PJUK! Det er noe av det verste jeg har hørt... Og det til tross for at svigermor serverte fiskeboller med fenalår i dag.... Nei takk du - torsken tar jeg helst uten rømmegrøt :-) Jeg var ikke særlig begeistret for det som barn, men jeg kunne faktisk tenke meg å prøve igjen;-) 0 Siter
Solbæra Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Nei fysj - jeg nekter å ha rosiner på - men jentene og mannen min vil gjerne ha det på. Ellers bruker vi sukker og kanel. Jeg tenkte mer på andre ting vi kan spise sammen med grøten. "Ellers bruker vi sukker og kanel" .... og smørauge! Ikke no' brelett eller margarin, ordentlig smør! 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Rømmegrøt er så mektig i seg selv at noe mer enn spekemat syns jeg ikke du trenger. Dessuten er det jo festmat fra gammelt av, så det skal ikke stasjes til for mye. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Glemte å si at flatbrød skal man selvsagt ha sammen med spekematen. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Vossafår har vi til, sammen med spekemat. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Vel elsker jeg kokt torsk - men denne sammenblandingen har bare en kommentar: PJUK! Det er noe av det verste jeg har hørt... Og det til tross for at svigermor serverte fiskeboller med fenalår i dag.... Nei takk du - torsken tar jeg helst uten rømmegrøt :-) ''Og det til tross for at svigermor serverte fiskeboller med fenalår i dag....'' Vi har spekeskinke til fiskeboller vi. Ikke tulle med tradisjoner prust ;o) 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1210916657' post='3875891] ''Og det til tross for at svigermor serverte fiskeboller med fenalår i dag....'' Vi har spekeskinke til fiskeboller vi. Ikke tulle med tradisjoner prust ;o) Bacon til fiskeboller, det er godt det! ) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Bacon til fiskeboller, det er godt det! ) Vi har ofte det også, snadder! Jeg tror spekeskinketradisjonen til fiskebollene er her pga at de vil ha noe salt til. Jeg er fryktelig glad i bacon, og kan spise det på utrolig mye ;o) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 "Ellers bruker vi sukker og kanel" .... og smørauge! Ikke no' brelett eller margarin, ordentlig smør! Det er mer enn nok "smør" i grøten in natura - det flyter jo gult over hele grøten, så vi kan ikke ha ekstra smør på! Grøten kokes på ordentlig rømme, kefir, fløte og litt lettrømme - og skal kokes velidg forsiktig, til den begynner å "sjota", som svigermor sier - og da pipler det frem med gult :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Tanta mi serverte alltid rømmegrøt med kokt torsk, men det var neppe det du hadde i tankene? ;-) * urk * 0 Siter
GeirB Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Saft til barna og øl til de voksne, eller omvendt. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Saft til barna og øl til de voksne, eller omvendt. Eller omvendt???!!!! *s* Det blir nok saft til alle, her i huset :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Jøss, har aldri tenkt på dette tilbehøret til rømmegrøt før! Har dere ellers sukker og kanel, samt smelta smør på grøten sammen med det andre tilbehøret? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.