Gjest best wishes Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Jeg forsøker å holde meg på den slanke linje, men er veldig glad i pizza. Hvem av ferdig pizzaene har minst fett ? 0 Siter
Gjest jillsa Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Grandiosa er kjent for lite fett, men desto mer karbohydrater..... 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Grandiosa er kjent for lite fett, men desto mer karbohydrater..... Er det mindre fett på den? 0 Siter
Gjest kjøper sjelden ferdigpizza Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Det er vel ikke så mye fett i ferdigpizza? Er vel heller usunt pga alt hvetemelet? Er det ikke kommet en Grandiosa med speltmel? Den må vel være sunnere.... 0 Siter
Gjest følger du ikke med Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Det er vel ikke så mye fett i ferdigpizza? Er vel heller usunt pga alt hvetemelet? Er det ikke kommet en Grandiosa med speltmel? Den må vel være sunnere.... Jøss har du ikke fått med deg at dette speltmelet er LIKE usunt som hvetemel ....... eneste forskjellen på de to meltypene er smaken, IKKE noe annet ....... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Jøss har du ikke fått med deg at dette speltmelet er LIKE usunt som hvetemel ....... eneste forskjellen på de to meltypene er smaken, IKKE noe annet ....... Mange har intoleranse mot hvete og legger på seg av den grunn. For dem kan det være en fordel å spise mat med speltmel. 0 Siter
Gjest følger du ikke med Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Mange har intoleranse mot hvete og legger på seg av den grunn. For dem kan det være en fordel å spise mat med speltmel. Dette har jeg testet, med dårlig resultat , jeg har spist spelt-brød, spelt-knekkebrød i over et halvt år nå, og jeg går faktisk ikke ned i vekt. Jeg hørte bare et program på radioen her vedr. speltmelet, en bløff som mange har gått på ifølge ernæringsprofessoren der, den faktaen "alle" viser til er faktisk over 900 år gammel, og kan ikke brukes i dagens samfunn pga all den andre maten som har kommet til. Somskrevet, spelt = bløff. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Dette har jeg testet, med dårlig resultat , jeg har spist spelt-brød, spelt-knekkebrød i over et halvt år nå, og jeg går faktisk ikke ned i vekt. Jeg hørte bare et program på radioen her vedr. speltmelet, en bløff som mange har gått på ifølge ernæringsprofessoren der, den faktaen "alle" viser til er faktisk over 900 år gammel, og kan ikke brukes i dagens samfunn pga all den andre maten som har kommet til. Somskrevet, spelt = bløff. Det funker heller ikke på meg, men det er fordi jeg ikke har intoleanse mot hvete. Flere i min familie har intoleranse mot hvete og gikk ikke ned i vekt før de bytta ut hvetemel med speltmel. Ellers er jeg enig med deg i at speltmel en periode ble glorifisert, men at speltmel funker bedre enn hvetemel for enkelte, det vet jeg. For folk som tåler hvete har nok ikke speltmel noen fordeler, nei. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Den som du lar ligge igjen i frysedisken i butikken 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.