Gå til innhold

Hvilken pizza er sunnest?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg forsøker å holde meg på den slanke linje, men er veldig glad i pizza. Hvem av ferdig pizzaene har minst fett ?

Gjest jillsa
Skrevet

Grandiosa er kjent for lite fett, men desto mer karbohydrater.....

Gjest best wishes
Skrevet

Grandiosa er kjent for lite fett, men desto mer karbohydrater.....

Er det mindre fett på den?

Gjest kjøper sjelden ferdigpizza
Skrevet

Det er vel ikke så mye fett i ferdigpizza? Er vel heller usunt pga alt hvetemelet? Er det ikke kommet en Grandiosa med speltmel? Den må vel være sunnere....

Gjest følger du ikke med
Skrevet

Det er vel ikke så mye fett i ferdigpizza? Er vel heller usunt pga alt hvetemelet? Er det ikke kommet en Grandiosa med speltmel? Den må vel være sunnere....

Jøss har du ikke fått med deg at dette speltmelet er LIKE usunt som hvetemel ....... eneste forskjellen på de to meltypene er smaken, IKKE noe annet .......

Gjest togli
Skrevet

Jøss har du ikke fått med deg at dette speltmelet er LIKE usunt som hvetemel ....... eneste forskjellen på de to meltypene er smaken, IKKE noe annet .......

Mange har intoleranse mot hvete og legger på seg av den grunn. For dem kan det være en fordel å spise mat med speltmel.

Gjest følger du ikke med
Skrevet

Mange har intoleranse mot hvete og legger på seg av den grunn. For dem kan det være en fordel å spise mat med speltmel.

Dette har jeg testet, med dårlig resultat ;), jeg har spist spelt-brød, spelt-knekkebrød i over et halvt år nå, og jeg går faktisk ikke ned i vekt.

Jeg hørte bare et program på radioen her vedr. speltmelet, en bløff som mange har gått på ifølge ernæringsprofessoren der, den faktaen "alle" viser til er faktisk over 900 år gammel, og kan ikke brukes i dagens samfunn pga all den andre maten som har kommet til. Somskrevet, spelt = bløff.

Gjest togli
Skrevet

Dette har jeg testet, med dårlig resultat ;), jeg har spist spelt-brød, spelt-knekkebrød i over et halvt år nå, og jeg går faktisk ikke ned i vekt.

Jeg hørte bare et program på radioen her vedr. speltmelet, en bløff som mange har gått på ifølge ernæringsprofessoren der, den faktaen "alle" viser til er faktisk over 900 år gammel, og kan ikke brukes i dagens samfunn pga all den andre maten som har kommet til. Somskrevet, spelt = bløff.

Det funker heller ikke på meg, men det er fordi jeg ikke har intoleanse mot hvete. Flere i min familie har intoleranse mot hvete og gikk ikke ned i vekt før de bytta ut hvetemel med speltmel.

Ellers er jeg enig med deg i at speltmel en periode ble glorifisert, men at speltmel funker bedre enn hvetemel for enkelte, det vet jeg. For folk som tåler hvete har nok ikke speltmel noen fordeler, nei.

Skrevet

Den som du lar ligge igjen i frysedisken i butikken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...