Gå til innhold

Hvilken bunad synes du er penest?

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• GeirB

4

• favn

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vinterbunad fra Voss, ingen over, ingen ved siden av.

http://tinyurl.com/47lpa5

Jeg er enig med deg i at den er råfin! Jeg hadde ikke vært klar over den før du la ut link til den i en tråd for noen dager siden:-)

Mary Poppins
Skrevet

Øst-telemark, og beltestakken fra telemark.

Gjest Thea89
Skrevet

Kystdrakten, uten tvil!:) den er kjempefin.

Gjest togli
Skrevet

Det er vel ingen hemmelighet at jeg er helt enig! :D

Jeg syns også noen av telemarksbunadene er veldig fine. Her fant jeg en fin herrebunad:

http://www.norskflid.no/fileshare/thumbRoot%5Cbunad_s_700x1946_thumb_37259.jpg

Herrebunaden til romsdalingene er også veldig fin. (Er det ikke K.M Bondevik som har en skikkelig staselig en?)

Den var hot :)

Bondevik har bunad, ja... Må jo være den du tenker på. Mamma har Bolsøy-bunad og den er også flott:)

Skrevet

Jeg har fått denne sydd av min mor - og jeg er utrolig stolt av den! Den er kanskje ikke den aller vakreste bunaden som finnes, men den er fra Vest-Agder der jeg kommer fra, og det ligger mange timers kjærlig arbeid bak.

http://www.norskflid.no/fileshare/filArkivRoot/felles/Bunader/kvinnes_v_agder_stripestakk/bunad_s_700x862.jpg

Jeg har rød sør-trønderbunad og synes heller ikke at den er den fineste, men er veldig glad i bunaden min. Sølvet fikk jeg i 25-årsgave fra venner og familie og selve bunaden har jeg kjøpt selv, del for del og jeg er veldig glad for den! :o)

Skrevet

Det er jo akkurat hodeplagget som gjør den så fin..;)

Ok da. Eg ser den hadde sett noe "stusselig" ut uten lysekrona på tobben, men her snakker vi nok lettere nakkesleng etter en dags bruk.

Og sikkert ikkje billig akkurat heller den hodepynten...

mumitrollet
Skrevet

Kystdrakten, uten tvil!:) den er kjempefin.

Kystdrakten er, som navnet tilsier, en drakt - og ikke en bunad!

mumitrollet
Skrevet

Nordlandsbunaden, uten tvil. Helst den blå, slik som jeg har.

fuji1365380447
Skrevet

Hvilken av dem har du? Jeg likte kanskje spesielt godt den første!

Det er jo i prinsippet den samme bunaden - bare med variasjoner på fargen på vesten, med-og-uten-jakke, og ulike farger på forkle.

Min likner mest på den i midten - jeg har grønn vest og mørkegrønn brokade forkle. Men jeg har ikke tatt meg råd til jakken ennå, har sjal.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Er vel kanskje ikke så rart du ikke har sett den, det er jo en brudebunad og du måtte nesten ha vært i et bryllup der bruden brukte den for å kunne se den..;)

Jeg har ikke sett bilde av den før heller. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...