Gå til innhold

Handle på nett utlandet, mva, "refusjon"

Anbefalte innlegg

Gjest uenige i diskusjon
Skrevet

Når jeg handler på strawberrynet havner det hos tollen, jeg må betale mva 25% + fortollingsgebyr. La oss si at dette tilsammen blir 400 kroner for alt jeg har kjøpt.

Disse 400 kronene betaler jeg til Posten. Posten tar gebyret og "Norge" tar mva-delen.

Deretter sender jeg kvitteringen til strawberrynet og får alt tilbake til min konto. Jeg går altså i null.

Men får Strawberrynet noe tilbake fra "Norge"/Posten? Eller tar de hele regninga på sin kappe? De hodler forøvrig til i Hong Kong.

Skrevet

Dette blir et "tror jeg" svar, i den grad det hjelper - vi har diskutert dette på jobben, og mener at det er strawberrynet som tar dette i sin helhet. Antagelig er det a ) stor avanse på produktene, og b ) ikke så mange som benytter seg av refusjonsordningen (relativt sett), så det er ikke den store tapsposten for firmaet.

Gjest Valnøtt
Skrevet

Hæ? Kan man handle på strawberrynet til mer enn 200 og få tilbake toll og moms???

Sofies mamma
Skrevet

Hæ? Kan man handle på strawberrynet til mer enn 200 og få tilbake toll og moms???

Ja, de betaler det tilbake til kontoen din når du sender kvittering. Genialt. HAndler der mye og det er råbillig,

Skrevet

Dette blir et "tror jeg" svar, i den grad det hjelper - vi har diskutert dette på jobben, og mener at det er strawberrynet som tar dette i sin helhet. Antagelig er det a ) stor avanse på produktene, og b ) ikke så mange som benytter seg av refusjonsordningen (relativt sett), så det er ikke den store tapsposten for firmaet.

Enig med deg på alle punkter. Det må være slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...