Gjest uenige i diskusjon Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Når jeg handler på strawberrynet havner det hos tollen, jeg må betale mva 25% + fortollingsgebyr. La oss si at dette tilsammen blir 400 kroner for alt jeg har kjøpt. Disse 400 kronene betaler jeg til Posten. Posten tar gebyret og "Norge" tar mva-delen. Deretter sender jeg kvitteringen til strawberrynet og får alt tilbake til min konto. Jeg går altså i null. Men får Strawberrynet noe tilbake fra "Norge"/Posten? Eller tar de hele regninga på sin kappe? De hodler forøvrig til i Hong Kong. 0 Siter
birdie Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Dette blir et "tror jeg" svar, i den grad det hjelper - vi har diskutert dette på jobben, og mener at det er strawberrynet som tar dette i sin helhet. Antagelig er det a ) stor avanse på produktene, og b ) ikke så mange som benytter seg av refusjonsordningen (relativt sett), så det er ikke den store tapsposten for firmaet. 0 Siter
Gjest Valnøtt Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Hæ? Kan man handle på strawberrynet til mer enn 200 og få tilbake toll og moms??? 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Hæ? Kan man handle på strawberrynet til mer enn 200 og få tilbake toll og moms??? Ja, de betaler det tilbake til kontoen din når du sender kvittering. Genialt. HAndler der mye og det er råbillig, 0 Siter
Lisabeth Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Dette blir et "tror jeg" svar, i den grad det hjelper - vi har diskutert dette på jobben, og mener at det er strawberrynet som tar dette i sin helhet. Antagelig er det a ) stor avanse på produktene, og b ) ikke så mange som benytter seg av refusjonsordningen (relativt sett), så det er ikke den store tapsposten for firmaet. Enig med deg på alle punkter. Det må være slik. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.