Gå til innhold

Etter mammografi......

Anbefalte innlegg

Gjest Anonyyyym
Skrevet

var til mammo. for et par måneder siden, og heldigvis var jeg frisk.har født og ammet, og puppene henger og er ganske slappe, men etterpå føler jeg at puppene er enda slappere enn før. de ble jo klemt helt flate, og jeg føler at de ikke "kom seg helt" etterpå. jeg orker ikke vise meg naken for mannen min nå, og heller ikke sex, dette plager meg virkelig :(

er det vanlig? jeg tenker bare på at jeg vil ha en operasjon, men jeg får sikkert ikke slikt dekket på bare denne bakgrunnen. jeg har jo ikke fysiske plager som ryggsmerter osv. tips??

Gjest Slik er det nok
Skrevet

Hehe, det er ikke mulig at mammografi endrer brystene. Og nei, dette får du ikke dekket.

Gjest Anonyyyym
Skrevet

Hehe, det er ikke mulig at mammografi endrer brystene. Og nei, dette får du ikke dekket.

har du fått utført dette selv?

Gjest mora2
Skrevet

Du får det ikke dekket nei.

Enten må du akseptere de bryster du har, ellers må du kjøpe deg nye ;0)

Jeg har kjøpt meg nye, og er storfornøyd :0)

Gjest Slik er det nok
Skrevet

har du fått utført dette selv?

Ja.

Gjest Anonyyyym
Skrevet

Du får det ikke dekket nei.

Enten må du akseptere de bryster du har, ellers må du kjøpe deg nye ;0)

Jeg har kjøpt meg nye, og er storfornøyd :0)

egentlig lurte jeg mest på om det er vanlig å føle at de forblir flatklemt, til en viss grad. har ønsket operasjon ganske lenge, men uff, dyrt.

Gjest mora2
Skrevet

egentlig lurte jeg mest på om det er vanlig å føle at de forblir flatklemt, til en viss grad. har ønsket operasjon ganske lenge, men uff, dyrt.

Ok, det vet jeg ingenting om. Men hørtes jo litt rart ut da...

Ingen ville tatt mammografi om de kom ut med flate bryster....?

Og, det er verdt hver krone ;0)

Gjest Anonyyyym
Skrevet

Ok, det vet jeg ingenting om. Men hørtes jo litt rart ut da...

Ingen ville tatt mammografi om de kom ut med flate bryster....?

Og, det er verdt hver krone ;0)

heller flate pupper enn kreft, hehe.... jeg får begynne å spare penger....

Gjest mora2
Skrevet

heller flate pupper enn kreft, hehe.... jeg får begynne å spare penger....

Joda, sant det...Men da ville jeg heller sjekket med ultralyd!

Spar i vei :0)

Gjest Anonyyyym
Skrevet

Joda, sant det...Men da ville jeg heller sjekket med ultralyd!

Spar i vei :0)

kan nok ikke velge diagnostiseringsmetode selv. dersom mammo viser noe unormalt går de videre med ultralyd.

Gjest mora2
Skrevet

kan nok ikke velge diagnostiseringsmetode selv. dersom mammo viser noe unormalt går de videre med ultralyd.

Hmm.. Jeg kom rett på ultralyd jeg..

Gjest Anonyyyym
Skrevet

Hmm.. Jeg kom rett på ultralyd jeg..

da hadde du sikkert en følbar kul? jeg hadde ikke det, men legen ville undersøke likevel. bra det er hjelp å få, hvertfall :)

Gjest mora2
Skrevet

da hadde du sikkert en følbar kul? jeg hadde ikke det, men legen ville undersøke likevel. bra det er hjelp å få, hvertfall :)

ja, det hadde jeg :0)

Gjest mama tootsie
Skrevet

Det er riktig som "Slik er det nok" sier. Puppene endrer seg ikke etter mammografi. Det er nok ammingen som har gjort puppene dine slaskete.

Skrevet

Jeg har aldri hørt at puppene kan bli slappe av mammografi. Og har ikke merket noe til det selv. På forhånd trodde jeg at det skulle være vondt å ta mammografi, men jeg kjente nesten ingenting. Bare et svakt press i noen få sekunder.

Gjest Anonyyyym
Skrevet

Jeg har aldri hørt at puppene kan bli slappe av mammografi. Og har ikke merket noe til det selv. På forhånd trodde jeg at det skulle være vondt å ta mammografi, men jeg kjente nesten ingenting. Bare et svakt press i noen få sekunder.

jeg syntes det var veldig ubehagelig, og det varte ikke bare noen sekunder før hun fikk tatt bildene heller. kanskje uheldig med "bildetaker", men det var virkelig ikke smertefritt.jeg synes de er slappere nå enn før. det er lenge siden jeg sluttet å amme, så de hadde "stabilisert" seg etter det. jaja, glad jeg var frisk hvertfall. :)

Gjest Anonyyyym
Skrevet

Det er riktig som "Slik er det nok" sier. Puppene endrer seg ikke etter mammografi. Det er nok ammingen som har gjort puppene dine slaskete.

det er lenge siden amming ble avsluttet (jeg har flere barn) og fasongen hadde "stabilisert" seg for lenge siden. men kanskje jeg bare innbilder meg det hele, siden ingen foreløpig har samme erfaring.

Skrevet

jeg syntes det var veldig ubehagelig, og det varte ikke bare noen sekunder før hun fikk tatt bildene heller. kanskje uheldig med "bildetaker", men det var virkelig ikke smertefritt.jeg synes de er slappere nå enn før. det er lenge siden jeg sluttet å amme, så de hadde "stabilisert" seg etter det. jaja, glad jeg var frisk hvertfall. :)

Enig med deg - mammografi kan være svært ubehagelig. I alle fall for oss med litt størrelse på brystene. Er til mammografi jevnlig og hver gang er det både vondt og ubehagelig...

Skrevet

Nei, jeg kan ikke si at puppene endret fasong etter mammografien. :o)

Men jeg fikk nesten latterkrampe da jeg kom til å tenke på at en venninne av meg fortalte om en venninne som hadde sett for seg at hun besvimte på mammo og ble hengende etter puppen... :-D

Gjest Anonyyyym
Skrevet

Enig med deg - mammografi kan være svært ubehagelig. I alle fall for oss med litt størrelse på brystene. Er til mammografi jevnlig og hver gang er det både vondt og ubehagelig...

"godt" å høre at det ikke er uvanlig å få vondt :) jeg var der pga ømt brystvev, og dermed var det mildt sagt ubehagelig å få dem presset helt flate. glad det er en stund til neste gang.forhåpentligvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...