Gå til innhold

8 km = 10000 skritt?


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

I dag tok jeg meg meg en skritteller på løpeturen min. Har ikke brukt den før, og den er noe billig fjas som kom som reklame en gang, tror jeg, men den teller nå skritt likevel.

Jeg løp/ gikk innimellom runden på 8 km, og da jeg kom hjem, viste skrittelleren ganske nøyaktig 10000. Har andre omtrent samme erfaring? Jeg hadde trodd at det ble flere skritt på 8 km - siden en 8 km-tur i mine øyne er ganske lang, og så er dette det som anbefales av daglig skrittmengde... Nå kommer jeg selvsagt til å gå mer i løpet av dagen enn jeg gjorde på turen, men likevel....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukte skritt-telleren min i går og da jeg begynte på turen viste den 1600 skritt / 1 km. Jeg gikk/jogget nesten 8 km (syklet opp runden i formiddag!) og da viste den ganske nøyaktig 10.000 skritt, altså på 9 km. Men jeg hadde en del korte skritt en stund da jeg gikk på sølete sti og måtte delvis kave meg frem gjennom kratt for ikke å bli våt. :o)

Jeg er dog ikke sikker på om jeg har lagt inn riktig steglengde på telleren min, tror muligens jeg har lagt inn litt for kort sånn at turen ser kortere ut enn den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette stemmer omtrentelig med mine erfaringer også :) man blir faktisk litt overrasket over hvor langt 10.000 skritt faktisk er :) Og svært få av oss rører så mye på oss i løpet av en helt vanlig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det stemmer omtrentlig for meg, iallefall.

Da er den vel omtrent å stole på, den skrittelleren min. Forventet meg egentlig noen tusen flere skritt på en såpass lang tur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Brukte skritt-telleren min i går og da jeg begynte på turen viste den 1600 skritt / 1 km. Jeg gikk/jogget nesten 8 km (syklet opp runden i formiddag!) og da viste den ganske nøyaktig 10.000 skritt, altså på 9 km. Men jeg hadde en del korte skritt en stund da jeg gikk på sølete sti og måtte delvis kave meg frem gjennom kratt for ikke å bli våt. :o)

Jeg er dog ikke sikker på om jeg har lagt inn riktig steglengde på telleren min, tror muligens jeg har lagt inn litt for kort sånn at turen ser kortere ut enn den er.

Min skritteller er helt enkel, uten noen form for registrering av skrittlengde. Er ikke det vanskelig å estimere da? I løpet av en tur har jeg litt daffe oppvarmingssteg, lange steg på flatmark og svak nedfor, små kjappe i oppfor og kronglete terreng, og "nølende", varierende skritt der en må klatre eller hoppe....

Men det ser ut på svarene her at det kan stemme sånn ca med rundt 10000 på 8 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Ja dette stemmer omtrentelig med mine erfaringer også :) man blir faktisk litt overrasket over hvor langt 10.000 skritt faktisk er :) Og svært få av oss rører så mye på oss i løpet av en helt vanlig dag.

Nei, en person i full jobb, som ikke går/løper til jobb, kan jo ikke rekke så langt uten å legge inn en god tur før/etter jobb - med mindre en løper/går mye i løpet av arbeidsdagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hallosann

Min skritteller er helt enkel, uten noen form for registrering av skrittlengde. Er ikke det vanskelig å estimere da? I løpet av en tur har jeg litt daffe oppvarmingssteg, lange steg på flatmark og svak nedfor, små kjappe i oppfor og kronglete terreng, og "nølende", varierende skritt der en må klatre eller hoppe....

Men det ser ut på svarene her at det kan stemme sånn ca med rundt 10000 på 8 km.

Du får ikke estimert dette hvis du ikke legger ut på en tur på en rett strekke hvor skrittene dine er like lange hele veien. La deg motivere av antall skritt, 10.000 i løpet av en dag (anbefalt dose hehe) er mange og da er du aktiv :) Om du hopper 5.000 av dem rett opp og ned er du også aktiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg teller ikke km, men klarer å få 10 tusen steg på en time om jeg holder en veldig rask takt. 10 tusen er omtrent maks av det jeg greier på en time, tror aldri jeg har kommet i 11 tusen på den tiden.

Jeg skal teste det ut en dag, om jeg klarer mer. Da må jeg ha musikk på med rask rytme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller ikke km, men klarer å få 10 tusen steg på en time om jeg holder en veldig rask takt. 10 tusen er omtrent maks av det jeg greier på en time, tror aldri jeg har kommet i 11 tusen på den tiden.

Jeg skal teste det ut en dag, om jeg klarer mer. Da må jeg ha musikk på med rask rytme.

Går du tur og får 10.000 skritt på 1 time eller står du rett opp og ned og løfter bena?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg teller ikke km, men klarer å få 10 tusen steg på en time om jeg holder en veldig rask takt. 10 tusen er omtrent maks av det jeg greier på en time, tror aldri jeg har kommet i 11 tusen på den tiden.

Jeg skal teste det ut en dag, om jeg klarer mer. Da må jeg ha musikk på med rask rytme.

Jeg bruker litt over en time på den runden min (1 time og 5 min 2 ganger, og 1 time og 10 min 1 gang) - men jeg løper ikke hele tiden. Hadde drukket for lite da jeg startet i dag, og begynte å løpe med tørst-følelse, så jeg ble litt slapp etter en halvtime. Gikk litt innimellom på siste halvdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soulshine

Nei, en person i full jobb, som ikke går/løper til jobb, kan jo ikke rekke så langt uten å legge inn en god tur før/etter jobb - med mindre en løper/går mye i løpet av arbeidsdagen....

Nei det er sant - jeg bruker min teller kun ved turer/jogging og enkelte dager tar jeg en tur på 10.000 skritt - andre dager 2 turer på ca 6.000. Men målet mitt er enkelt - jeg skal så nær som mulig over 10.000 hver dag :) Det er faktisk ganske tøft på enkelte dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Går du tur og får 10.000 skritt på 1 time eller står du rett opp og ned og løfter bena?

Hvis jeg går tur i en time klarer jeg ikke 10 tusen steg. Jeg tror det da pleier å ligge på inntil 8000 steg.

Når jeg trimmer inne setter jeg på musikk med veldig kjapp rytme. Jeg har to spillelister som durer og går. Da hopper jeg rett opp og ned og/eller jeg løper fram og tilbake fra stue til kjøkken. Tilsammen er de rommene 80 kvm, så jeg har god plass til å løpe.

Eller jeg gjør det som jeg gjør nå. Har tv på kjøkkenet, og løper/hopper mens jeg ser på. Det er grand prix semifinale, så det er fint å trimme til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Jeg bruker litt over en time på den runden min (1 time og 5 min 2 ganger, og 1 time og 10 min 1 gang) - men jeg løper ikke hele tiden. Hadde drukket for lite da jeg startet i dag, og begynte å løpe med tørst-følelse, så jeg ble litt slapp etter en halvtime. Gikk litt innimellom på siste halvdelen.

Jeg synes 10 tusen høres helt greit ut på den tiden :) Min teller liker ikke at jeg løper for fort, for da registrerer den ikke alle stega. Den liker heller ikke at jeg løper/går urytmisk. Jeg tenker som så at det ikke gjør noe at noen av stegene ikke blir registrert, for trim er det uansett :)

Jeg ville forresten ikke klart å løpe 10 tusen steg ute på en time, så du er sprek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg synes 10 tusen høres helt greit ut på den tiden :) Min teller liker ikke at jeg løper for fort, for da registrerer den ikke alle stega. Den liker heller ikke at jeg løper/går urytmisk. Jeg tenker som så at det ikke gjør noe at noen av stegene ikke blir registrert, for trim er det uansett :)

Jeg ville forresten ikke klart å løpe 10 tusen steg ute på en time, så du er sprek :)

Ja, jeg føler meg faktisk sprek nå, for første gang på 18-20 år! Og det er neimen ikke så veldig mange ganger jeg egentlig har vært ute og løpt...

Jeg trente volleyball i ungdomstida, og var glad i gym på skolen, men etter at jeg var ferdig på videregående sluttet jeg med trening. Syklet en del hverdagssykling i studietida, men ikke trening.

Så hadde jeg 2-3 år der jeg syklet til og fra jobb og var sprek - men så kom barna på rekke og rad, og jeg har bare hatt litt "vedlikeholdstrim" - men nå føler jeg at jeg virkelig trener og virkelig løper!

Gleder meg hele tida til neste gang jeg får anledning til en tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg går tur i en time klarer jeg ikke 10 tusen steg. Jeg tror det da pleier å ligge på inntil 8000 steg.

Når jeg trimmer inne setter jeg på musikk med veldig kjapp rytme. Jeg har to spillelister som durer og går. Da hopper jeg rett opp og ned og/eller jeg løper fram og tilbake fra stue til kjøkken. Tilsammen er de rommene 80 kvm, så jeg har god plass til å løpe.

Eller jeg gjør det som jeg gjør nå. Har tv på kjøkkenet, og løper/hopper mens jeg ser på. Det er grand prix semifinale, så det er fint å trimme til :)

Hehehehe synes jeg ser deg :) Jeg har sett semifinalen liggende på soffan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Hehehehe synes jeg ser deg :) Jeg har sett semifinalen liggende på soffan :)

Gjengen her hjemme er vant med at hu mor løper fram og tilbake og hopper opp og ned, he he.

Finalen på lørdag blir i sofaen med pizza og noget godt å drikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ja, jeg føler meg faktisk sprek nå, for første gang på 18-20 år! Og det er neimen ikke så veldig mange ganger jeg egentlig har vært ute og løpt...

Jeg trente volleyball i ungdomstida, og var glad i gym på skolen, men etter at jeg var ferdig på videregående sluttet jeg med trening. Syklet en del hverdagssykling i studietida, men ikke trening.

Så hadde jeg 2-3 år der jeg syklet til og fra jobb og var sprek - men så kom barna på rekke og rad, og jeg har bare hatt litt "vedlikeholdstrim" - men nå føler jeg at jeg virkelig trener og virkelig løper!

Gleder meg hele tida til neste gang jeg får anledning til en tur :-)

Det er aldri for sent å begynne i allefall :) Målet mitt er å bli like sprek som deg, men jeg må ta det gradvis.

Jeg har vært langt latere enn deg. Jeg spilte litt håndball da jeg gikk på skolen. Sånn utenom det har jeg holdt meg langt unna alt som har med trim å gjøre. Noen perioder med litt trim har det vært, men svært kortvarig altså.

Har du fått pulsmåleren til å virke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skritteller er helt enkel, uten noen form for registrering av skrittlengde. Er ikke det vanskelig å estimere da? I løpet av en tur har jeg litt daffe oppvarmingssteg, lange steg på flatmark og svak nedfor, små kjappe i oppfor og kronglete terreng, og "nølende", varierende skritt der en må klatre eller hoppe....

Men det ser ut på svarene her at det kan stemme sånn ca med rundt 10000 på 8 km.

Jo, man må jo løpe i helt jevnt tempo med helt jevne skritt om den skal måle riktig så det er neppe noen veldig presis måling. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det er aldri for sent å begynne i allefall :) Målet mitt er å bli like sprek som deg, men jeg må ta det gradvis.

Jeg har vært langt latere enn deg. Jeg spilte litt håndball da jeg gikk på skolen. Sånn utenom det har jeg holdt meg langt unna alt som har med trim å gjøre. Noen perioder med litt trim har det vært, men svært kortvarig altså.

Har du fått pulsmåleren til å virke?

Pulsmåler? Har jeg det?

*host, host*

Uff - den ligger på kjøkkenbenken - har ikke tatt den frem igjen etter det forsøket for to uker siden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...