Gjest mandolina Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Ja, bensinen er alt for dyr:-) Hvilken boikot? 0 Siter
mrxx Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Nei,fordi det er staten som burde tas og ikke oljeselskapene. 0 Siter
Gjest Det gjør jeg Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Nei,fordi det er staten som burde tas og ikke oljeselskapene. Om Shell og Statoil blir tvunget til å sette ned prisene grunnet "boikotten", vil jo det gå ut over Staten. Ikke noe man direkte kan gjøre for å ramme Staten uansett, uten at det samtidig rammer f.eks. Statoil og Shell. 0 Siter
illuminatum Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Om Shell og Statoil blir tvunget til å sette ned prisene grunnet "boikotten", vil jo det gå ut over Staten. Ikke noe man direkte kan gjøre for å ramme Staten uansett, uten at det samtidig rammer f.eks. Statoil og Shell. Nå er jo avansen både for selskap og bensinstasjon rundt 1 krone. Så selv om Shell ga bort sin del så hadde det ikke monnet særlig. 0 Siter
mrxx Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Nå er jo avansen både for selskap og bensinstasjon rundt 1 krone. Så selv om Shell ga bort sin del så hadde det ikke monnet særlig. Det er mitt poeng også. 0 Siter
Rith Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Nei,fordi det er staten som burde tas og ikke oljeselskapene. Er ikke STAToil staten da? 0 Siter
mrxx Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Er ikke STAToil staten da? Joda, men det rammer dem lite likevel dessverre. 0 Siter
morsan Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Jeg hadde ikke hørt om noen boikott, men skjønner av svarene at det har noe med bensinpriser å gjøre, og til det har jeg følgende å si: Prisene i Norge er helt greie, og kunne godt vært enda høyere av hensyn til miljøet. 0 Siter
Juneau Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Jeg hadde ikke hørt om noen boikott, men skjønner av svarene at det har noe med bensinpriser å gjøre, og til det har jeg følgende å si: Prisene i Norge er helt greie, og kunne godt vært enda høyere av hensyn til miljøet. Du bor kanskje i en by, og nyter godt av lett tilgjengelig kollektivtrafikk...? Ikke lett å se andres behov da... 0 Siter
Gjest Det gjør jeg Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Jeg hadde ikke hørt om noen boikott, men skjønner av svarene at det har noe med bensinpriser å gjøre, og til det har jeg følgende å si: Prisene i Norge er helt greie, og kunne godt vært enda høyere av hensyn til miljøet. Javel? Hva med oss som bor på plasser der det finnes null kollektivtrafikk? Skal vi sykle til jobb? Jeg har ca. 7 mil hver vei. Kanskje greit å tenke litt lengre enn storbynesa di før du lirer av deg noe slikt? 0 Siter
morsan Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Javel? Hva med oss som bor på plasser der det finnes null kollektivtrafikk? Skal vi sykle til jobb? Jeg har ca. 7 mil hver vei. Kanskje greit å tenke litt lengre enn storbynesa di før du lirer av deg noe slikt? Du kan bruke noen av de pengene du sparer på at du har lavere boligpriser og kjøpe benisn for det. Vi kan forresten gjerne ha utjevningspolitikk mellom by og land når det gjelder bensinpriser, men da må vi jaggu meg ha det på boligprisene også.... 0 Siter
morsan Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Du bor kanskje i en by, og nyter godt av lett tilgjengelig kollektivtrafikk...? Ikke lett å se andres behov da... Du bor kanskje et sted der man har frisk luft og lite svevestøv? ikke lett å se andres behov da....;-) 0 Siter
Juneau Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Du bor kanskje et sted der man har frisk luft og lite svevestøv? ikke lett å se andres behov da....;-) Jeg bor vel i "suburbia" på det sentrale østland - dog er det slik her at fylket mener folk ikke har behov for å dra noen steder på søndager - for da går det ingen busser her..... så jeg har ingen problem med å irritere meg grenseløst over bensinprisene... 0 Siter
Gjest Det gjør jeg Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Du kan bruke noen av de pengene du sparer på at du har lavere boligpriser og kjøpe benisn for det. Vi kan forresten gjerne ha utjevningspolitikk mellom by og land når det gjelder bensinpriser, men da må vi jaggu meg ha det på boligprisene også.... Lavere boligpriser?? Her vi bor er boligprisene på linje med de største byene i Norge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.