Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Grøss og gru osv
Skrevet

Sant. Vi må være de verste foreldrene i hele verden...

Og ungene..sukk, hva skal det bli ut av dem...

Det er skremmende å se hvor lett du tar på et så alvorlig tema. Jeg råder deg til å skaffe deg informasjon om helseskadene hos barn ved passiv røyking. Dette er faktisk mye mer alvorlig enn du later til å være klar over (?)

Du kan enkelt søke opp artikler om dette på nettet, f.eks denne:

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=199&id=2086

• Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

20

• morsan

17

• mariaflyfly

9

• cathlin

7

Gjest mora2
Skrevet

Det er skremmende å se hvor lett du tar på et så alvorlig tema. Jeg råder deg til å skaffe deg informasjon om helseskadene hos barn ved passiv røyking. Dette er faktisk mye mer alvorlig enn du later til å være klar over (?)

Du kan enkelt søke opp artikler om dette på nettet, f.eks denne:

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=199&id=2086

Jeg vet at passiv røyking er farlig.

Men sånn det blir fremstilt her, blir det for dumt.Rett og slett.

Ingen her vet hvor ofte jeg røyker i peisen.

Det høres ut som jeg sitter i peisen hele dagen, og at ungene aldri er utenfor den røykfyllte stuen....

Skrevet

Jeg er et røyke-monster...

Jeg røyker inne..Men i peisen..

Jeg går heller ikke langt bort fra andre når jeg røyker.

Ikke vasker jeg hendene mine etter jeg har røykt heller....

Tyggis tar jeg når lysten er der,

Knis, du må aldri tilstå det her ;o)

Jeg er overbevist om at det er flere enn deg, hidi og meg som røyker inne av alle på dol og vi har helt sikkert våre grunner alle sammen.

Gjest mora2
Skrevet

At du syns det er "hysterisk morsomt" at noen reagerer på at du røyker inne med barn i huset sier vel mye om hva slags forelder du er. Nå til dags er det kun foreldre av "lavere rang" som utsetter sine barn for røyk, jeg personlig vet ikke om noen som fortsatt røyker inne der det er barn.

Og JA - det er faktisk barnemishandling. Les artikler om hvordan passiv røyking påvirker barn. Jeg råder deg også til å kontakte helsesøster for å få rettledning ang dette.

''At du syns det er "hysterisk morsomt" at noen reagerer på at du røyker inne med barn i huset sier vel mye om hva slags forelder du er.''

Neida, folk må bare reagere, helt greit.

Men dere vet faktisk ikke hvor ofte jeg røyker, og hvor ofte jeg røyker i peisen.Det har jeg bevisst ikke sagt.

Og ja, jeg synes det er morsomt å se reaksjonene.

Bare synd at dere ikke kan stå for det dere mener.

( bruke eget nick)

''Nå til dags er det kun foreldre av "lavere rang" som utsetter sine barn for røyk, jeg personlig vet ikke om noen som fortsatt røyker inne der det er barn.''

Den uttalelsen sier vel en del om deg.

Og ja, det hender jeg røyker i peisen. Det står jeg for.

Jeg er desverre ikke så perfekt (på noen måter) som enkelte her inne utgir seg for å være.

Men jeg er hvertfall ærlig, og står for det jeg sier / gjør.

Og jeg prøver ikke gjøre meg bedre enn det jeg er.

Desverre.

Gjest mora2
Skrevet

Knis, du må aldri tilstå det her ;o)

Jeg er overbevist om at det er flere enn deg, hidi og meg som røyker inne av alle på dol og vi har helt sikkert våre grunner alle sammen.

He, he, klar over det ;0)

Men skrev det bare for å se reaksjonene.

Ingen av de vet hvor ofte jeg røyker i peisen heller.

Hi, hi, men jeg er hvertfall blitt dømt opp & ned ;0)

Godt å høre at det er andre "barnemishandlere" , egoister og komplette idioter her på Dol også ;0)

Skrevet

Ikke verre, tydeligvis.

Det er ikke det verste, men det er ihvertfall noe som er (burde være) lett å unngå. ;-)

Skrevet

JA, jeg gjør det tenk. På pur faen. På rent trass over det sunnhetstyranniet som blir tredd nedover huene våre hver forbannade dag. Dessuten er jeg en så perfekt person at noen laster må jeg og ha.

Men, jeg driver å kutter ned litt for tiden.

''Men, jeg driver å kutter ned litt for tiden.''

Jeg driver og trapper opp...

Neida:-) Jeg har lyst til å slutte.

Skrevet

Jeg er et røyke-monster...

Jeg røyker inne..Men i peisen..

Jeg går heller ikke langt bort fra andre når jeg røyker.

Ikke vasker jeg hendene mine etter jeg har røykt heller....

Tyggis tar jeg når lysten er der,

Du er altså et skikkelig monster! :-)

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Røkte mens jeg studerte og før jeg fikk barn, men ikke etterpå. Vedder på det snart koster en hundrings for en tjuepakning?

Jepp, det er dyrt. Men det argumentet holder ikke til motivasjonen for å slutte. Jeg ble motivert da jeg tenkte at jeg ville få bedre hud:-) ikke eldes så raskt av de frie radikalene.

Skrevet

Er det ikke vanvittig slitsomt å ha det sånn da??

Å måtte gå rundt med halvdårlig samvittighet til enhver tid, og være så til de grader fokusert på å unngå å støte noen?

Hvorfor driter du ikke i hele røykinga, og blir en glad og fri "ikke-røyker" med god samvittighet??

Det er så deilig å være ikke røyker!!!

Og den følelsen unner jeg deg også!!

Skrevet

Er det ikke vanvittig slitsomt å ha det sånn da??

Å måtte gå rundt med halvdårlig samvittighet til enhver tid, og være så til de grader fokusert på å unngå å støte noen?

Hvorfor driter du ikke i hele røykinga, og blir en glad og fri "ikke-røyker" med god samvittighet??

Og den følelsen unner jeg deg også!!

''

Og den følelsen unner jeg deg også!!''

Takk:-)

Gjest Måtte bare...
Skrevet

Jeg er også en barnemishandler, bare mye verre, jeg går ikke under vifta engang....

Så gir du meg så på pukkelen fordi jeg småpisker den voksne gubben min til å gjøre en nogenlunde god jobb når vi først skal ordne hus til konfirmasjon og så sitter du selv inne og dunster rundt ungene dine.

Du burde se litt på deg selv vel før du slenger dritt til andre.

Om jeg tar litt tak i gubbens oppførsel i blandt så tar jeg i allefall hensyn til ungenes vel og ve og helse.

Husker deg som ei drittkjerring for noen år tilbake, men så roet du deg litt. Når er den elegante furien tilbake skjønner jeg.

Lær deg å passe dine egne saker du hidi

Gjest ViViola
Skrevet

He, he, klar over det ;0)

Men skrev det bare for å se reaksjonene.

Ingen av de vet hvor ofte jeg røyker i peisen heller.

Hi, hi, men jeg er hvertfall blitt dømt opp & ned ;0)

Godt å høre at det er andre "barnemishandlere" , egoister og komplette idioter her på Dol også ;0)

''Godt å høre at det er andre "barnemishandlere" , egoister og komplette idioter her på Dol også ;0)''

Det virker som du nesten er litt stolt av å være blant disse?!

hidi, the scorpion
Skrevet

Så gir du meg så på pukkelen fordi jeg småpisker den voksne gubben min til å gjøre en nogenlunde god jobb når vi først skal ordne hus til konfirmasjon og så sitter du selv inne og dunster rundt ungene dine.

Du burde se litt på deg selv vel før du slenger dritt til andre.

Om jeg tar litt tak i gubbens oppførsel i blandt så tar jeg i allefall hensyn til ungenes vel og ve og helse.

Husker deg som ei drittkjerring for noen år tilbake, men så roet du deg litt. Når er den elegante furien tilbake skjønner jeg.

Lær deg å passe dine egne saker du hidi

He, he, var det godt å få blåst det ut;)

Har _aldri_ påstått å være perfekt. Selv er du ikke tøff nok til å bruke ditt faste nick, det er jeg.

Skrevet

''Godt å høre at det er andre "barnemishandlere" , egoister og komplette idioter her på Dol også ;0)''

Det virker som du nesten er litt stolt av å være blant disse?!

Tenkte det samme selv...

Gjest ViViola
Skrevet

Tenkte det samme selv...

Er ikke dette litt rart? Jeg synes det er veldig snålt, jeg, å være stolt av at man plager ungene sine, men det er bare meg...

hidi, the scorpion
Skrevet

Er ikke dette litt rart? Jeg synes det er veldig snålt, jeg, å være stolt av at man plager ungene sine, men det er bare meg...

Selvfølgelig er hun ikke stolt. Ingen røykere er stolte av å forpeste sine omgivelser;(

Nå drar du den langt, synes jeg.

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg tror at de egentlig mener det motsatte, men at de ikke greier å ta seg semmen til å la være å røke inne sammen med barna, og derfor blåser det seg opp til å være tøffe, når de gjør det som er så skadelig for seg selv og barna sine.

I andre setninger sier de at de vil gjøre alt for barna sine, men det passer jo ikke.

Hilsen

Skrevet

Selvfølgelig er hun ikke stolt. Ingen røykere er stolte av å forpeste sine omgivelser;(

Nå drar du den langt, synes jeg.

Stolt er nok en overdrivelse, men hvorfor skrive "godt at det er andre" som henne?

Akkurat som om andres feil gjør hennes egne bedre?

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg tror at de egentlig mener det motsatte, men at de ikke greier å ta seg semmen til å la være å røke inne sammen med barna, og derfor blåser det seg opp til å være tøffe, når de gjør det som er så skadelig for seg selv og barna sine.

I andre setninger sier de at de vil gjøre alt for barna sine, men det passer jo ikke.

Hilsen

Helt enig;)

En dag skal min samvittighet bli bedre, den dagen jeg klarer å stumpe helvetet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...