Gå til innhold

Syns du psykiske lidelser...


Gjest

Anbefalte innlegg

Du er klar over at nå blir du for evig hetende bokormen i mitt hode :-)

Jeg kan leve med det:-)

Det ble kommentert her en gang tidligere vedr nicket mitt da jeg henviste til min hovedinteresser og noen spurte om det var bøker eller ormer jeg hadde i hyllene... Jeg får bildet av kravlende ormer i bokhyllene mine innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 394
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Persille1365381127

    106

  • Bookworm

    21

  • hidi, the scorpion

    20

  • skal

    12

Gjest xbellax

Og du tror ikke at jeg har vært gjennom samme mølla...?

Jeg fikk min diagnose etter 14 harde år.

Så hva mener du?

Hæ? Hva jeg mener? Jeg bare tok en slags oppsummering, at man skal face holdninger og (forsøke) holde hodet hevet. At man skal våge å bry seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto det innlegget helt greit. Man kan ikke fake et brukkent ben, for det er fakta, men ellers kan man fake alt annet!

Joda Hidi, men at det KAN misforståes er ikke det samme som at alle misforstår det.

Jeg forsto det også slik Persille mente det skulle forståes, jeg bare påpeker at det KAN forståes på en annen måte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Dette er nok fordommer som er veldig vanlig.Jeg har vært både alvorlig somatisk syk.Men også psykisk.Og jeg fikk en helt annen forståelse da enn det jeg har fått pga den psykiske.Også inntrykket at familien min syntes det var lettere å forklare sykefravær og at jeg ikke gjorde noe til andre når det var fysisk.

Så alle disse svarene kommer ikke som noen bombe dessverre for meg.Men synd er det.

Riktig, fordi psykiske sykdommer fortsatt er svært tabu. Det bunner i mangel på kunnskap og trangsynthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hei Hidi...

Det fikk jeg kanskje svar på hvorfor jeg ikke hadde sett noe til deg:-) La inn "etterlysning" etter deg på Meldinger i går...

Gjorde du? Søker vilt og uhemmet....

Ja, føler forumet ikke er ærlig lenger. Ingen mennesker er perfekte, så hvorfor gjør man seg til?

Så meldingen nå, så herlig, har aldri blitt etterlyst før.....Skjønn du er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Jeg kan leve med det:-)

Det ble kommentert her en gang tidligere vedr nicket mitt da jeg henviste til min hovedinteresser og noen spurte om det var bøker eller ormer jeg hadde i hyllene... Jeg får bildet av kravlende ormer i bokhyllene mine innimellom...

lol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forsto det innlegget helt greit. Man kan ikke fake et brukkent ben, for det er fakta, men ellers kan man fake alt annet!

PS: Presiseringen om at det var snakk om et brukkent ben (og ikke somatiske sykdommer i sin heltet) kom ikke før i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hæ? Hva jeg mener? Jeg bare tok en slags oppsummering, at man skal face holdninger og (forsøke) holde hodet hevet. At man skal våge å bry seg.

Klart man skal, men å holde eget hode oppe, betyr ikke å holde et annet hode nede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Jeg forsto det innlegget helt greit. Man kan ikke fake et brukkent ben, for det er fakta, men ellers kan man fake alt annet!

nei man kan rett og slett ikke fake alt annet hidi. der er rtg, ect, der er utallige undersøkelser og tester. det er virkelig begrenset hvor mye som kan fakes nå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde du? Søker vilt og uhemmet....

Ja, føler forumet ikke er ærlig lenger. Ingen mennesker er perfekte, så hvorfor gjør man seg til?

Så meldingen nå, så herlig, har aldri blitt etterlyst før.....Skjønn du er ;)

Jeg er enig med deg, jeg sitter her å føler meg som verdens verste husmor, mor, kvinne, kjæreste, kone innimellom - men så slår det meg: Det KAN ikke være så mange perfekte mennesker rundt omkring, så jeg er nok like god som alle andre, og det er DU også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Joda Hidi, men at det KAN misforståes er ikke det samme som at alle misforstår det.

Jeg forsto det også slik Persille mente det skulle forståes, jeg bare påpeker at det KAN forståes på en annen måte....

Klart det kan;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

PS: Presiseringen om at det var snakk om et brukkent ben (og ikke somatiske sykdommer i sin heltet) kom ikke før i dag...

Hæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Klart man skal, men å holde eget hode oppe, betyr ikke å holde et annet hode nede!

Holde et annet hodet nede? Hva i all verden snakker du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart man skal, men å holde eget hode oppe, betyr ikke å holde et annet hode nede!

''å holde eget hode oppe, betyr ikke å holde et annet hode nede!''

Så utrolig flott sagt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Hæ!

Presiseringen om at Persille mente et brukkent ben.. et konkret brukkent ben.. og ikke fysiske sykdommer i sin helhet..kom ikke før i dag. Hvilket betyr at vi selvsagt er enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

nei man kan rett og slett ikke fake alt annet hidi. der er rtg, ect, der er utallige undersøkelser og tester. det er virkelig begrenset hvor mye som kan fakes nå om dagen.

Jeg er ikke for en "fake-world", men har litt mer tiltro til leger en du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ!

Huff, vanskelig å forklare noe i denne kompliserte tråden.

Slik jeg har fått det med meg, ble det i går lagt vekt på psykiske sykdommer og hvorvidt dette kunne sidestilles med somatiske lidelser... (Hovedinnlegger brukte riktignok "brukket ben" som eksempel) men det ble mer generelle betrakninger.

I dag presiserer Persille at hun utelukkende hadde snakket om depresjon vs. brukket ben - og det er jo helt klart at de to tingene ikke kan sidestilles (brukket ben er da heller ingen sykdom) - og jeg mente bare at dette ga ytterligere grunn til misforståelser og opphetede diskusjoner....

Men nå orker jeg ikke denne tråden lenger, jeg vet hva Persille mener og jeg vet hva jeg mener, og det får i grunnen være nok for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Jeg er ikke for en "fake-world", men har litt mer tiltro til leger en du!

Litt mer tiltro til leger enn meg? men jeg skriver jo at det er lite som kan fakes nå om dagen nettopp fordi vi har så mye avansert utstyr/tester og fagpersoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg er enig med deg, jeg sitter her å føler meg som verdens verste husmor, mor, kvinne, kjæreste, kone innimellom - men så slår det meg: Det KAN ikke være så mange perfekte mennesker rundt omkring, så jeg er nok like god som alle andre, og det er DU også!

Vi føler oss alle som verdens verste, tom verdens beste føler seg slik, men _vi_ er de levende mennesker for hverandre, det som sårer deg sårer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Holde et annet hodet nede? Hva i all verden snakker du om?

Les Bookworm svar til meg, da skjønner du alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...