Gå til innhold

Deprimert eller fysisk syk?

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert 23-åring

Hei. Jeg er en 24 år gammel mann bosatt i Bergen. Jeg hadde i lengre tid følt meg syk og ble i desember 2006 diagnostert med panikkangst og depresjon. Jeg går på 10mg Cipralex (antidepressiva) i tilegg til submicort og oxis (astmamedisin). Jeg har gått til samtaleterapi for å mestre angst, men sitter med følelsen av at jeg aldri vil bli frisk... De siste 3 ukene har jeg ikke gått på antidepressiva ettersom jeg gikk tom for tabletter og var på ferie. Jeg har tidligere opplevd kvalme og litt svimmelhet når denne går ut av kroppen, men ikke lenger enn ca en uke. Nå har jeg i ca 10 uker hatt intens hodepine som kommer og går, altså før jeg gikk tom for tabletter. Hodepinen sitter mellom og litt over øyenbrynene. I tilegg har jeg følt meg ekstremt slapp og spesielt svimmel, til og med når jeg sitter i ro. Hva kan plagene mine skyldes? Og hvilken behandling vil du anbefale for å bli kvitt depresjonen og den lammende panikkangsten? Med vennlig hilsen, frustrert 23.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311097-deprimert-eller-fysisk-syk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Psykisk sykdom utelluker ikke somatisk sykdom. Du bør oppsøke lege for hodepinen.

2. Panikklidelse: SSRI (som Cipralex) og kognitiv psykoteapi.

Aktivitet, mosjon, sunn mat, regelmessig døgnrytme hjelper på nesten alt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...