Gå til innhold

Knalltips til dere med fett hår!

Anbefalte innlegg

Jeg har oppdaget Lee Staffords spray som heter Oily Roots, og er helt frelst. Har fett hår, enda jeg snart er 40 år :-( Første dag etter hårvask er håret fint, andre dag må jeg sette det opp, for da begynner det å bli fett. Jeg vasker altså håret annen hver dag. Så fikk jeg nyss om denne sprayen som man sprayer ved hårrøttene når håret begynner å bli fett, og den suger til seg fettet på noe vis. Håret ser helt flott ut, og jeg trenger ikke å sette opp håret annen hver dag lenger. Kan virkelig anbefales!! :-D Produktet fås kjøpt hos Vita, og koster 100 kroner. Flasken er knallrosa.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312368-knalltips-til-dere-med-fett-h%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke normalt å vaske håret hver - annenhver dag da?

Det er vel ikke så uvanlig, men da pleier ikke håret å være fett når man vasker det. Andre på min alder får ikke fett hår etter 24 timer :-) Jeg vasker det fremdeles annen hver dag, men nå ser håret fint ut også dag nr 2. Jeg har langt, tykt hår, så å vaske det hver dag er noe jeg helst unngår, det tar litt tid, og det bruker laang tid på å tørke.

Det er vel ikke så uvanlig, men da pleier ikke håret å være fett når man vasker det. Andre på min alder får ikke fett hår etter 24 timer :-) Jeg vasker det fremdeles annen hver dag, men nå ser håret fint ut også dag nr 2. Jeg har langt, tykt hår, så å vaske det hver dag er noe jeg helst unngår, det tar litt tid, og det bruker laang tid på å tørke.

Jeg har også langt hår og vasker det stort sett hver dag, men det hender det går 2 dager mellom da. Jeg er også 40 år og får definitivt fett hår... :o|

Annonse

Bare av nysgjerrighet: har det alltid vært slik?

Jeg har og langt hår, tykt iflg. frisøren. Men jeg vasker det 1-2ganger i uka. Mer trenger jeg ikke, det blir sjeldent fett. Også føler jeg at jeg sliter på håret med føning og frotering om jeg gjør det oftere. Men bør jeg forvente meg at dette kan endre seg når jeg blir eldre (har noen år igjen til 40 ;))?

Gjest ChiengMai

Jepp har brukt denne i maange år. Men de har en på cubus som jeg faktisk synes er enda bedre.

Før måtte jeg vaske håret hver dag, men nå vasker jeg det kun 2-3 ganger i uken.

''Men de har en på cubus som jeg faktisk synes er enda bedre.''

Må fortelle hva produktet heter, vett'u. :-)

På forhånd takk! :-)

Jeg har og langt hår, tykt iflg. frisøren. Men jeg vasker det 1-2ganger i uka. Mer trenger jeg ikke, det blir sjeldent fett. Også føler jeg at jeg sliter på håret med føning og frotering om jeg gjør det oftere. Men bør jeg forvente meg at dette kan endre seg når jeg blir eldre (har noen år igjen til 40 ;))?

Jeg har alltid hatt sånt hår ja. Kan gå et par dager uten at håret blir for ille om jeg ikke styrer noe særlig med det, men om det herjes med så blir det fort fett.

Skulle jeg vasket det en gang i uka så måtte jeg gått med lue eller skaut 5 dager i uka. ;o)

Det har vært sånn siden tenårene ja. Trodde jo jeg skulle "vokse det av meg", men det har jeg dessverre ikke gjort. Jeg føler også det sliter på håret når jeg vasker det for mye, og jeg må håndkletørre det før balsam, og la balsamen virke noen minutter. Så det er godt å slippe å gjøre det hver dag :-)

''Men de har en på cubus som jeg faktisk synes er enda bedre.''

Må fortelle hva produktet heter, vett'u. :-)

På forhånd takk! :-)

Jeg huske desverre ikke, men det er en lys gul spray boks, og jeg er ganske sikker på at det er den eneste tørr shampoen på cubus :)

Gjest Elextra

Er det ikke normalt å vaske håret hver - annenhver dag da?

Jeg vasker vanligvis håret to ganger i uken, og tror det også er normalt.

Er "dessverre" ikke plaget med fett hår, har derimot fått litt tørt hår på mine "eldre dager". Fett hår har jeg ikke hatt siden tenårene.

Annonse

Gjest ChiengMai

Jeg huske desverre ikke, men det er en lys gul spray boks, og jeg er ganske sikker på at det er den eneste tørr shampoen på cubus :)

Ah, men så lenge jeg vet det er snakk om en tørrsjampo er eg jo et godt stykke på vei, så takk skal du ha.

Det har vært sånn siden tenårene ja. Trodde jo jeg skulle "vokse det av meg", men det har jeg dessverre ikke gjort. Jeg føler også det sliter på håret når jeg vasker det for mye, og jeg må håndkletørre det før balsam, og la balsamen virke noen minutter. Så det er godt å slippe å gjøre det hver dag :-)

man vasker vekk det laget som skal være i hodebunnen om man vasker håret hver dag.

man vasker vekk det laget som skal være i hodebunnen om man vasker håret hver dag.

Hva skal man med det "laget" da?

Pga en operasjon kunne jeg ikke vaske håret på 12 dager (jeg priser meg lykkelig for at jeg var så dårlig at jeg ikke orka tanken på å vaske håret heller ;)). For første gang i mitt liv fikk jeg flass i hodebunnen og det var noe dritt. Tok meg flere uker å bli kvitt dette ekle "flassbelegget" i hodebunnen. Jeg bare MÅ vaske håret hver dag. Da har jeg aldri flass og håret er helt normalt. Iflg frisøren min så tåler hår godt å bli vaska hver dag bare man bruker en god shampoo. Før var shampooene mye sterkere og slet mer på håret.

Gjest sholiho

Tuuusen takk for tipset!! Jeg er på din alder og får også veldig fort fett hår. Jeg går på Diane for hud og hår. Gjør jeg ikke det blir håret fett 10-11 timer etter at jeg har vasket det. Huden glinser også av fett. Men med Diane er huden kjempefin og jeg kan vaske håret annenhver dag. Det blir litt fett ut på kvelden, dag 2, men nå skal jeg kjøpe den sprayen du anbefaler :-)

Hva skal man med det "laget" da?

Pga en operasjon kunne jeg ikke vaske håret på 12 dager (jeg priser meg lykkelig for at jeg var så dårlig at jeg ikke orka tanken på å vaske håret heller ;)). For første gang i mitt liv fikk jeg flass i hodebunnen og det var noe dritt. Tok meg flere uker å bli kvitt dette ekle "flassbelegget" i hodebunnen. Jeg bare MÅ vaske håret hver dag. Da har jeg aldri flass og håret er helt normalt. Iflg frisøren min så tåler hår godt å bli vaska hver dag bare man bruker en god shampoo. Før var shampooene mye sterkere og slet mer på håret.

det laget gjør at man ikke får tørr el fet hodebunn. men er riktig at håret/hodebunnen tåler det om man bruker frisør shampooer :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...