Gå til innhold

Tett sluk i dusjen - hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest ingen husmor
Skrevet

Så har den forbannede dusjen tettet seg igjen - kanskje ikke så rart, med tre jenter i huset... Blir mye hår da gitt ;)

Men er det noen som har gode tips? De smartingene som bodde her før, har gjort en del molboarbeid; dermed er det ikke mulig verken å løsne gitteret over sluket, eller å få opp de to plastrørene (fra hhv badekar og dusj) som går nedi der...

Løsningen har tidligere vært å bruke Plumbo... Men jeg synes det er så fryktelig skummelt! Sterke saker det der... Noen som har andre gode tips som ikke er så farlige - og som _virker_??!

Forresten - hvorfor er det sånt hvitt pulver på utsiden av Plumbo-flaskene? Er alltid så redd for at det har lekket jeg da... Ja, veldig redd for mye rart!

Skrevet

Bruk kun Plumbo i flytende form. Den gamle utgaven gjør med skade enn nytte.

Se om du kan få opp sluket og grav opp all gørra som ligger oppi. Jeg reingjør sluket på badet en gang i året. Etter at jeg begynte med det har det ikke tetta seg noen gang. :)

Skrevet

Du bør absolutt få løsnet rista over sluket og få gravd ut gørra nedi der! Ellers sverger jeg til Mr. Muscle avløpsåpner, den er mye bedre enn Plumbo som jeg også er meget skeptisk til.

Hell i en halv flaske Mr. Muscle og la det stå en halvtime og tøm så på kokende vann.

Gjest ingen husmor
Skrevet

Tusen takk for svar! Da er det bare å brette opp ermene og sette igang... Blæh... ;)

Skrevet

Tusen takk for svar! Da er det bare å brette opp ermene og sette igang... Blæh... ;)

Det er en vanesak! Bare tenk at du er tøff som gjør dette.

En gang så jeg en rørlegger gjorde det, og det var ikke snakk om gummihansker der i gården! Samma hvem sitt gamle hår det er, og de andre uhumskhetene er jo bare litt alger og slikt.

Gjest ingen husmor
Skrevet

Det er en vanesak! Bare tenk at du er tøff som gjør dette.

En gang så jeg en rørlegger gjorde det, og det var ikke snakk om gummihansker der i gården! Samma hvem sitt gamle hår det er, og de andre uhumskhetene er jo bare litt alger og slikt.

Det er ikke egentlig selve gørra som plager meg - det er mest skummelt med sånne sterke saker en bruker nedi der...

Men har uansett vært tøff i dag, for sluket er renset! Deilig...

Gjest ingen husmor
Skrevet

Du bør absolutt få løsnet rista over sluket og få gravd ut gørra nedi der! Ellers sverger jeg til Mr. Muscle avløpsåpner, den er mye bedre enn Plumbo som jeg også er meget skeptisk til.

Hell i en halv flaske Mr. Muscle og la det stå en halvtime og tøm så på kokende vann.

Mr. Muscle gjorde nada for dette sluket gitt... :( Måtte skru opp vannlåsen og grave ut all dritten inni der - fant til og med en kork (!) så det var kanskje ikke så rart at det var tett... Hehe...

Tror Mr. Muscle og andre sånne remedier funker flott på sluk i feks vasken, men ikke så bra i dusjen...

Uansett - jobben er gjort, og håper det blir lenge til neste gang!

Skrevet

Mr. Muscle gjorde nada for dette sluket gitt... :( Måtte skru opp vannlåsen og grave ut all dritten inni der - fant til og med en kork (!) så det var kanskje ikke så rart at det var tett... Hehe...

Tror Mr. Muscle og andre sånne remedier funker flott på sluk i feks vasken, men ikke så bra i dusjen...

Uansett - jobben er gjort, og håper det blir lenge til neste gang!

Skrudde du løs den delen inni sluket? Min erfaring er at hvis man bare løfter rista av og renser blir det tett igjen ganske fort. Jeg skrur løs den delen man kan skru løs, og under der finner du en herlig, slimete og illeluktende hårdott på størrelse med en katt. (Jeg heller alltid domestos i sluket en times tid før jeg går til verket for å fjerne den verste lukta.

Skrevet

Innfør regel om at alle må børste seg FØR de går i dusjen.

Gjest ingen husmor
Skrevet

Skrudde du løs den delen inni sluket? Min erfaring er at hvis man bare løfter rista av og renser blir det tett igjen ganske fort. Jeg skrur løs den delen man kan skru løs, og under der finner du en herlig, slimete og illeluktende hårdott på størrelse med en katt. (Jeg heller alltid domestos i sluket en times tid før jeg går til verket for å fjerne den verste lukta.

Var nettopp den som måtte skrues løs, ja - og i følge min far, er det det som er vannlåsen... ;) (Jeg leker gjerne rørlegger, men må ha litt telefonassistanse fra pappa innimellom da...)

Det var nok ca en katt der, ja... I tillegg til en kork - som jo langt på vei forklarer hvorfor alt ble tett så brått... :P

Gjest ingen husmor
Skrevet

Innfør regel om at alle må børste seg FØR de går i dusjen.

Vet du - det har aldri ramla meg inn! Takk for supert tips :) Det tror jeg hjelper masse, for de jentene her røyter _masse_!

Skrevet

Vet du - det har aldri ramla meg inn! Takk for supert tips :) Det tror jeg hjelper masse, for de jentene her røyter _masse_!

så flott da, håper det hjelper også :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...