Gå til innhold

malte selv :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he!! Men jeg synes det er litt spesielt å omtale en 22-23-åring som "en ung jente". Jeg ville heller brukt den betegnelsen på en på cirka 8-9 år;-)

Skrevet

He he!! Men jeg synes det er litt spesielt å omtale en 22-23-åring som "en ung jente". Jeg ville heller brukt den betegnelsen på en på cirka 8-9 år;-)

''He he!! Men jeg synes det er litt spesielt å omtale en 22-23-åring som "en ung jente". Jeg ville heller brukt den betegnelsen på en på cirka 8-9 år;-)''

En jente på 8-9 år er en unge eller en jentunge, en på 22-23 er en ung kvinne. En ung jente er 13-18 år. Mener jeg. :o)

Skrevet

For meg er ei jente på 22 - 23 år, ung jente.

Skrevet

Din gamle gris!! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

22 - 23 år = ung dame, ikke ung jente.

Skrevet

''He he!! Men jeg synes det er litt spesielt å omtale en 22-23-åring som "en ung jente". Jeg ville heller brukt den betegnelsen på en på cirka 8-9 år;-)''

En jente på 8-9 år er en unge eller en jentunge, en på 22-23 er en ung kvinne. En ung jente er 13-18 år. Mener jeg. :o)

Ja, jeg har vel egentlig ikke bestemt meg helt for hvor ungt "ung jente" strekker seg, men det er ihvertfall LANGT unna en på 22-23 år.

Jeg så nesten for meg en liten pike i lave sko, sittende i veibanen med hobbymaling og pensel;-)

Skrevet

22 - 23 år = ung dame, ikke ung jente.

Selvsagt er hun ung jente.

Dame er ei som er eldre enn i begynnelsen av 20 åra.

Ung dame kan jeg kanskje gå med på, under sterk tvil.

Skrevet

Ja, jeg har vel egentlig ikke bestemt meg helt for hvor ungt "ung jente" strekker seg, men det er ihvertfall LANGT unna en på 22-23 år.

Jeg så nesten for meg en liten pike i lave sko, sittende i veibanen med hobbymaling og pensel;-)

Ung jente er jo ikke det samme som et barn. Jentunge f.eks er jo et barn og ingen ung jente.

For meg er ei ung jente i fra tidlig tenårene og opp til noen og tyve.

Hvor grensen går har jeg ikke noen bestemt mening om.

Skrevet

Ung jente er jo ikke det samme som et barn. Jentunge f.eks er jo et barn og ingen ung jente.

For meg dekker "ung jente" tenårene. En på 23 ville jeg kalt ung kvinne.

Skrevet

Men uansett er det stor forskjell på hva man sier i dagligtale og hvordan folk omtales i nyhetsoppslag.

Hvis to russejenter snakker sammen om at den ene har klina med en "gutt" på 21 år, så er det helt OK og naturlig.

Men hvis f eks en ung mannlig person på 21 år er stukket ned og drept, passer det seg ikke at nyhetsoppleseren eller avisartikkelen omtaler offeret som en "gutt" - da bør han omtales som en "mann".

Gjest engleskerinnen
Skrevet

Yep.. Sett slikt før. Her malte naboen min "SLOW" utenfor huset sitt. Med rester av maling han fikk fram meg, da jeg overtok huset.

Hehe. Kommunen var kjappe i å få det vasket bort, og han fikk ingen bot såvidt jeg fikk med meg.

Skrevet

Ja, jeg trodde avisene var konsekvente med å bruke kvinne/dame/mann fra 18 år.

Skrevet

Ja, snakk om å ta saken i egne hender...morsomt...og nesten litt søtt....-)

Skrevet

Ja, jeg trodde avisene var konsekvente med å bruke kvinne/dame/mann fra 18 år.

Nei nei. Har du ikke sett overskrifter som " Mann (25) voldtok jente (23)". Skrivetekniske effekter vet du. Tror pressen velger betegnelser myegodt slik som det passer dem.

Gjest fra bygda
Skrevet

Yep.. Sett slikt før. Her malte naboen min "SLOW" utenfor huset sitt. Med rester av maling han fikk fram meg, da jeg overtok huset.

Hehe. Kommunen var kjappe i å få det vasket bort, og han fikk ingen bot såvidt jeg fikk med meg.

Og i mi hjembygd skrev en mann "Horer er godt å ha" utenpå huset sitt. Politiet kom fort til, og han skrev "ører er godt å ha" i stedet for.

Skrevet

Og i mi hjembygd skrev en mann "Horer er godt å ha" utenpå huset sitt. Politiet kom fort til, og han skrev "ører er godt å ha" i stedet for.

hehe, godt at han ikke endret det til høner er godt å ha *knis*

Skrevet

Hehe er jeg en ung jente altså? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...