Gå til innhold

Hjelp til enslig datter vs. enslig sønn?

Anbefalte innlegg

Gjest Mannen med stor M
Skrevet

Inspirert av Lillemus sitt innlegg under. :o)

Hvorfor er det ofte sånn at en voksne datter som har flyttet hjemmefra mye oftere får hjelp med snekring, oljeskift på bilen, maling og slike ting enn enslige sønner som ikke bor hjemme lenger???

Dette tør jeg nesten ikke si, men min kjære innrømte forleden at da hun bodde alene så pleide faren hennes å klippe plenen for henne! Jeg trodde henne nesten ikke, men hun påsto det var sant! Jeg fikk nesten sjokk og fortalte hun tydelig hva jeg syntes om den saken... Jeg vet også at broren hennes var innom og skiftet dekk på bilen da hun var singel. Dette var like før jeg kom på besøk første gangen så det er mulig det var for at jeg ikke skulle så sjokk og stikke min vei kanskje. ;o)

Med mindre en av mine brødre var syk så kunne det ikke fallt meg inn å gjøre snekring, maling eller arbeid på bilen for dem.

Jeg hadde besvimt av skam om faren mi kom hjem til meg og skiftet dekk på bilen min! Jeg har da sannelig skiftet på min egen bil siden jeg fikk førerkort og bil.

Skrevet

He he, ja du sier noe der. Den samme broren min som får hjelp med vasking, har hjulpet meg mye med snekring.

Skrevet

*he he* Det får jo fram poenget som jeg også skrev om i svar til mrxx i tråden nedenfor:-)

Ettersom jeg aldri har hatt en bror og at faren min etter at jeg flyttet hjemmefra først var alvorlig syk noen år og så senere døde, så har jeg aldri fått "karhjelp" i heimen.

Moren min har ikke hjulpet meg med "daglig" renhold (eller jeg burde strengt tattt kalle det "ordinært" renhold, for daglig er det sjelden...), men jeg har da fått hjelp med utvasking av bolig ved utflytting, hun sydde flanellskluter etc da jeg fikk baby, hun har sydd gardiner til meg (og tilbudt seg å sy enda flere...) osv. Jeg synes ikke det er noe som helst stakkarslig over det! :-)

Skrevet

Du tar ikke meg på den! Jeg legger om dekk selv, jeg maler i leiligheten min selv, skrur opp hyller og monterer/demonterer møbler selv og hadde jeg hatt plen så hadde jeg forsyne meg klippet gresset også! Jeg har nettopp lært meg å bruke den digre motorgressklipperen til kjæresten min og det var jeg som beskar alle trærne i innkjørsla i sommer da han noe fleipete klaget over at grenene skrapet borti lakken på nybilen! ;o) Han holdt på med noe annet arbeide ute da, det må jeg jo si. ;o)

Skrevet

Du tar ikke meg på den! Jeg legger om dekk selv, jeg maler i leiligheten min selv, skrur opp hyller og monterer/demonterer møbler selv og hadde jeg hatt plen så hadde jeg forsyne meg klippet gresset også! Jeg har nettopp lært meg å bruke den digre motorgressklipperen til kjæresten min og det var jeg som beskar alle trærne i innkjørsla i sommer da han noe fleipete klaget over at grenene skrapet borti lakken på nybilen! ;o) Han holdt på med noe annet arbeide ute da, det må jeg jo si. ;o)

Apropos plenklipping: Ny av året har vi en elektrisk plenklipper, hvilket betyr at jeg faktisk klarer å _starte_ maskina uten mannlig hjelp! ;-)

Den gamle bensindrevne klarte jeg rett & slett ikke å starte med den tunge startsnora... :-(

Skrevet

Apropos plenklipping: Ny av året har vi en elektrisk plenklipper, hvilket betyr at jeg faktisk klarer å _starte_ maskina uten mannlig hjelp! ;-)

Den gamle bensindrevne klarte jeg rett & slett ikke å starte med den tunge startsnora... :-(

Jeg klarte med et nødskrik å starte det digre gressklipperbeistet og da var kjæresten imponert da! Men jeg hadde selvfølgelig ikke hatt et sånt digert beist om jeg var ansvarlig for plenklippinga, da hadde jeg hatt en mindre og mer hendig en. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg lærte meg heldigvis både å vaske klær, bytte sengetøy _og_ klippe gress og skifte dekk før jeg flyttet hjemmefra, så det var aldri snakk om at min far elle andre skulle gjøre det for meg.

Skrevet

Og det gjorde du helt fra du flyttet ut hjemmefra,- eller er det noe du lærte deg til etter at du ble skilt?

Poenget er vel heller ikke hva akkurat du eller jeg gjør (jeg kan også ta ansvaret for min egen bil), men hva som er vanlig å tenke om dette?

Skrevet

Og det gjorde du helt fra du flyttet ut hjemmefra,- eller er det noe du lærte deg til etter at du ble skilt?

Poenget er vel heller ikke hva akkurat du eller jeg gjør (jeg kan også ta ansvaret for min egen bil), men hva som er vanlig å tenke om dette?

''Poenget er vel heller ikke hva akkurat du eller jeg gjør (jeg kan også ta ansvaret for min egen bil), men hva som er vanlig å tenke om dette?''

Enig!

Skrevet

Lillemus er kun opptatt av å fremheve hvordan hennes eget liv er, for i hennes egne lille patetiske verden er det bare hun selv som har gjort noe fornuftig.

Skrevet

Bortsett fra å legge om dekk så kunne og gjorde jeg alt det der mens jeg bodde sammen med eksen også ja. Siden jeg ikke fikk bil før i fjor så var det liksom ingen grunn til å kunne legge om dekk før det. :o)

Skrevet

Bortsett fra å legge om dekk så kunne og gjorde jeg alt det der mens jeg bodde sammen med eksen også ja. Siden jeg ikke fikk bil før i fjor så var det liksom ingen grunn til å kunne legge om dekk før det. :o)

''Siden jeg ikke fikk bil før i fjor så var det liksom ingen grunn til å kunne legge om dekk før det. :o)''

Og dere hadde ikke felles bil før...? Noe av poenget mitt er at det blir ofte til at bil- og hus-vedlikehold er mannens jobb, og det vanlige husarbeidet er begges jobb.

Skrevet

''Siden jeg ikke fikk bil før i fjor så var det liksom ingen grunn til å kunne legge om dekk før det. :o)''

Og dere hadde ikke felles bil før...? Noe av poenget mitt er at det blir ofte til at bil- og hus-vedlikehold er mannens jobb, og det vanlige husarbeidet er begges jobb.

Du kan bare gi opp, hun forstår ikke hva du mener uansett.

Skrevet

Jeg synes faktisk at innlegget var veldig godt! Dette er like vanlig for enslige døtre, som ditt innlegg ang. enslige sønner.

:o)

Skrevet

Niks. Jeg kjørte ikke bil og han eide bilen, derfor blandet jeg meg ikke borti den overhodet.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1219233677' post='3937609]

Jeg synes faktisk at innlegget var veldig godt! Dette er like vanlig for enslige døtre, som ditt innlegg ang. enslige sønner.

:o)

Da er i så fall både jeg og søstrene mine svært uvanlige. Vi gjør alt slikt selv.

Skrevet

Da er i så fall både jeg og søstrene mine svært uvanlige. Vi gjør alt slikt selv.

De fleste unge gutter vasker vel tøyet sitt og rer senga si selv også. Men det finnes sånne gutter du skrev om, akkurat som det finnes sånne jenter Mannen med stor M skrev om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...