Gå til innhold

Lyst på ny jobb, utdanning?

Gjest Hva trenger jeg av utdanning?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva trenger jeg av utdanning?
Skrevet

Jeg er møkklei jobben min. Jobba på samme sted i 9 år. Er kontorsekretær med en del selvstendig arbeid. Nå stopper det seg opp og jeg kjeder meg, gjør mindre og mindre for hver dag og synes ikke det er rettferidg ovenfor meg selv eller bedriften at jeg blir her. Har fagbrev i kontorfag + en del erfaring selvsagt.

Har lyst til å bli legesekretær, eller evt. ped.leder i barnehage. Liker å jobbe med mennesker, og er veldig glad i barn.

Hva trenger jeg av utdanning for å bli legesekretær og ped.leder? MÅ jeg gå lærerhøyskolen for sistnevnte? Eller er det kveldsskole/kurs som jeg kan gå? Hva med legesekretær da? Jeg trenger ny jobb før jeg blir gal, denne jobben gir meg ingenting lenger og tærer på humøret og livsglden min.

Gjest Legesekretær
Skrevet

Jeg er legesekretær - eller helsesekretær som det nå heter. Det finnes også en utdanning som heter medisinsk sekretær. Medisinsk sekretær tror jeg mangler laboratoriedelen, derfor kan de som oftest kun jobbe på sykehus. Her er det mest vanlig kontorarbeid, men litt forskjellig etter hvor en jobber. Jeg jobber som helsesekretær på sykehus - som postsekretær for en sengepost. Dette er en jobb jeg trives med, den er variert og det er et godt miljø på jobben.

Jobber du på legekontor får du enda mer variert arbeid, ofte er det jobbrotasjon, hver sin tur på lab, i skranke osv... Her får du ta blodprøver, EKG, sette vaksiner osv.

Utdanningen kan du enten ta på vanlig videregående skole, det gjorde jeg.

De tar opp en del voksne og, i klassen min var det kun 2 som var 17-18 år, resten var i alderen 23-50.

Du kan og ta det som kveldskurs, men det koster penger.

På videregående er det gratis bortsett fra bøker osv. Du kan søke statens lånekasse om stipend og evnt. lån.