Gå til innhold

candida-sopp


gulli

Anbefalte innlegg

Jeg er plaget med kronisk sopp i underlivet. Dette arter seg mest som verking og er veldig plagsomt både psykisk og fysisk, men ingen midler har hittil fått bukt med soppen, som kommer igjen og igjen. Jeg ammer og kan derfor kun bruke stikkpiller og krem. Vet du om noe som kan hjelpe meg? Og er det mulig at min datter kan bli smittet via melk når jeg ammer henne? Jeg ønsker også hjelp til å bli kvitt gjentatte urinveisinfeksjoner som er blitt behandlet med seleksid. Jeg er også plaget med urge og stress inkontinens. Dette ser ut til å forverres ved soppinfeksjon og urinveisinfeksjon. Dette ble vel mye for deg på en gang, men jeg regner med at du har erfaring med slike problemstillinger. Venter håpefullt på svar.NB! Jeg vet at man skal unngå sukker og gjær ved soppinfeksjoner, men en slik kost har jeg prøvd for mange år siden, og det orker jeg ikke igjen. Og da jeg ammer trenger jeg en rik kost. Hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset

Kjære gulli.

Det kan høres ut som om du har et hardnakket problem som involverer både nedsatt resistens mot sopp i underlivet samt hyppige reinfeksjoner. Ofte kan soppen komme fra tykktarmen og det kan derfor være et poeng å styrke bakteriefloraen i tarmen med melkesyrebakterier og i en periode bruke Mycostatin mikstur (5mlx2) som er et soppdrepende middel.Dette er en medisin som ikke tas opp i kroppen, men passerer gjennom tarmsystemet. Jeg tror ikke du trenger å være redd for at din datter blir smittet gjennom morsmelk så fortsett å amme hvis du kan! Vil i tillegg anbefale deg å styrke mikrofloraen i skjeden gjennom å bruke stikkpiller eller miniklyster med melkesyrebakterier. Spør på apoteket som har flere produkter å velge mellom som Lactal, Vivag etc. Til sist bør du innstille deg på at dette kan ta tid og du bør være tålmodig.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...