pekkaline Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Jeg forstår meg ikke på denne stadige økningen i bomstasjonene. Eh, hva er det egentlig veiavgiften går til? http://www.dinside.no/php/art.php?id=783214 Jeg forstår at de vil dempe på trafikkstrømmen og få folk til å ta busse el sykkel, men jeg forstår ikke hvorfor de absolutt skulle legge E18 gjennom kristiansand, de burde lagt den utenom byen når de først var i gang. "men det gjør jo ikke noe så lenge folk spytter ut krone etter krone i skatter og avgifter..... Og man kan tegne forsikring for å unngå sykehuskøblemma? Eh, vi betaler liksom skatt for å ha rett på behandling. Alt man finner på...... Skatt meg her og skatt meg der. Kan noen fortelle meg om noe vi ikke skatter av? Sånn Godt å få det skrevet... Har du noe annet å sukke for så kom igjen. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Èn ting er miljøproblematikken, men en annen er vel det faktum at veiavgift og vanlige skatter og avgifter ikke holder til å dekke de krav vi har til veier og veistandarder. Det der er en sånn greie jeg ikke klarer å hisse meg opp over, jeg registrerer at stadig flere veien blir bomfinansiert, og det er det. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Èn ting er miljøproblematikken, men en annen er vel det faktum at veiavgift og vanlige skatter og avgifter ikke holder til å dekke de krav vi har til veier og veistandarder. Det der er en sånn greie jeg ikke klarer å hisse meg opp over, jeg registrerer at stadig flere veien blir bomfinansiert, og det er det. Jeg er glad for bompengeabonnementet, for da trenger jeg bare å ergre meg over bompengene hver gang jeg betaler det og ellers tenker jeg ikke over det. Er forresten glad for at jeg har penger til å betale med. Hilsen 0 Siter
mrxx Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Jeg blir så forbannet over dette at jeg kan spy, det er ikke grenser for hva denne regjeringen finner på av skatter og avgifter, selv om det ikke akkurat er noe nytt dette med bomavgifter. Selvsagt hjelper ikke dette mot miljøproblematikken heller, det eneste dette nytter mot er mer penger i statskassen og tommere lommebøker for folk flest. Hvis forurensingen skal ned så er det enste som hjelper er å finne opp et annet drivstoff, eller å forby bilkjøring, alt annet er som å pisse i havet, det hjelper ikke en dritt over tid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.