Gå til innhold

Dagens sukk fra meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår meg ikke på denne stadige økningen i bomstasjonene. Eh, hva er det egentlig veiavgiften går til?

http://www.dinside.no/php/art.php?id=783214

Jeg forstår at de vil dempe på trafikkstrømmen og få folk til å ta busse el sykkel, men jeg forstår ikke hvorfor de absolutt skulle legge E18 gjennom kristiansand, de burde lagt den utenom byen når de først var i gang. "men det gjør jo ikke noe så lenge folk spytter ut krone etter krone i skatter og avgifter.....

Og man kan tegne forsikring for å unngå sykehuskøblemma? Eh, vi betaler liksom skatt for å ha rett på behandling. Alt man finner på......

Skatt meg her og skatt meg der. Kan noen fortelle meg om noe vi ikke skatter av?

Sånn :) Godt å få det skrevet... Har du noe annet å sukke for så kom igjen.

Gjest ViViola
Skrevet

Èn ting er miljøproblematikken, men en annen er vel det faktum at veiavgift og vanlige skatter og avgifter ikke holder til å dekke de krav vi har til veier og veistandarder.

Det der er en sånn greie jeg ikke klarer å hisse meg opp over, jeg registrerer at stadig flere veien blir bomfinansiert, og det er det.

Gjest mandolina
Skrevet

Èn ting er miljøproblematikken, men en annen er vel det faktum at veiavgift og vanlige skatter og avgifter ikke holder til å dekke de krav vi har til veier og veistandarder.

Det der er en sånn greie jeg ikke klarer å hisse meg opp over, jeg registrerer at stadig flere veien blir bomfinansiert, og det er det.

Jeg er glad for bompengeabonnementet, for da trenger jeg bare å ergre meg over bompengene hver gang jeg betaler det og ellers tenker jeg ikke over det.

Er forresten glad for at jeg har penger til å betale med.

Hilsen

Skrevet

Jeg blir så forbannet over dette at jeg kan spy, det er ikke grenser for hva denne regjeringen finner på av skatter og avgifter, selv om det ikke akkurat er noe nytt dette med bomavgifter.

Selvsagt hjelper ikke dette mot miljøproblematikken heller, det eneste dette nytter mot er mer penger i statskassen og tommere lommebøker for folk flest.

Hvis forurensingen skal ned så er det enste som hjelper er å finne opp et annet drivstoff, eller å forby bilkjøring, alt annet er som å pisse i havet, det hjelper ikke en dritt over tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...