Gå til innhold

Utdannelse som rådgiver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg grubler litt på om jeg skal forsøke å etterutdanne meg som rådgiver. Jeg har allmennlærerutdanning inkl. spes.ped, tegnspråk osv. Hvilke muligheter er det for rådgiverutdanning? Jeg vet absolutt ingenting, så jeg tar imot all evt info med takk :)

Skrevet

Det er tre-årig bachelor i nesten hva som helst - da kan du søke på stillinger med tittelen rådgiver (el. konsulent) innen det offentligge i hvertfall.

Skrevet

Det er tre-årig bachelor i nesten hva som helst - da kan du søke på stillinger med tittelen rådgiver (el. konsulent) innen det offentligge i hvertfall.

Okei, så egentlig har jeg nok kompetanse til å søke rådgiverstillinger? Men om jeg ønsker å jobbe på et eget rådgivningskontor bør jeg vel ha _noe_ som er mer relatert til rådgivning?

Skrevet

Okei, så egentlig har jeg nok kompetanse til å søke rådgiverstillinger? Men om jeg ønsker å jobbe på et eget rådgivningskontor bør jeg vel ha _noe_ som er mer relatert til rådgivning?

Moren min har jobbet som rådgiver. Hun har vanlig lærerutdanning, pluss en del lederutdanning. Hun er rektor nå, riktignok, men var rådgiver for ungdomsskoleelever i to år.

Skrevet

Moren min har jobbet som rådgiver. Hun har vanlig lærerutdanning, pluss en del lederutdanning. Hun er rektor nå, riktignok, men var rådgiver for ungdomsskoleelever i to år.

Okei, takk for svar:)

Gjest best wishes
Skrevet

Hva med å spesialisere deg innen spesialped+ å ta rådgivning som en del av studiet?

Så kan du jo søke PPT feks?

Skrevet

Hva skal du gi råd om da?

Det den rådsøkende måtte ønske ;-)

Skrevet

Hva med å spesialisere deg innen spesialped+ å ta rådgivning som en del av studiet?

Så kan du jo søke PPT feks?

Takk for tips! Skal sjekke dette ut nærmere :)

Skrevet

Takk for tips! Skal sjekke dette ut nærmere :)

Du vil nesten garantert tjene mindre i PPT enn du gjør i skolen. (derfor ble jeg værende i skolen allikevel etter at jeg hadde utdannet meg slik at jeg var kvalifisert for å jobbe i PPT.

En kollega av meg tar rådgiver utdanning i Bergen ved siden av jobben denne høsten. Det er enten på HiB eller diakonissehøyskolen tror jeg.

Skrevet

Du vil nesten garantert tjene mindre i PPT enn du gjør i skolen. (derfor ble jeg værende i skolen allikevel etter at jeg hadde utdannet meg slik at jeg var kvalifisert for å jobbe i PPT.

En kollega av meg tar rådgiver utdanning i Bergen ved siden av jobben denne høsten. Det er enten på HiB eller diakonissehøyskolen tror jeg.

Sant det.. Drittlønn i PPT :-(

Jeg må tenke litt nytt siden jeg er døv lærer. Døve barn vokser visst ikke på trær lenger ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...