Gjest togli Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Jeg grubler litt på om jeg skal forsøke å etterutdanne meg som rådgiver. Jeg har allmennlærerutdanning inkl. spes.ped, tegnspråk osv. Hvilke muligheter er det for rådgiverutdanning? Jeg vet absolutt ingenting, så jeg tar imot all evt info med takk 0 Siter
Gjest bach4 Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Det er tre-årig bachelor i nesten hva som helst - da kan du søke på stillinger med tittelen rådgiver (el. konsulent) innen det offentligge i hvertfall. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Det er tre-årig bachelor i nesten hva som helst - da kan du søke på stillinger med tittelen rådgiver (el. konsulent) innen det offentligge i hvertfall. Okei, så egentlig har jeg nok kompetanse til å søke rådgiverstillinger? Men om jeg ønsker å jobbe på et eget rådgivningskontor bør jeg vel ha _noe_ som er mer relatert til rådgivning? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Okei, så egentlig har jeg nok kompetanse til å søke rådgiverstillinger? Men om jeg ønsker å jobbe på et eget rådgivningskontor bør jeg vel ha _noe_ som er mer relatert til rådgivning? Moren min har jobbet som rådgiver. Hun har vanlig lærerutdanning, pluss en del lederutdanning. Hun er rektor nå, riktignok, men var rådgiver for ungdomsskoleelever i to år. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Moren min har jobbet som rådgiver. Hun har vanlig lærerutdanning, pluss en del lederutdanning. Hun er rektor nå, riktignok, men var rådgiver for ungdomsskoleelever i to år. Okei, takk for svar:) 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Hva med å spesialisere deg innen spesialped+ å ta rådgivning som en del av studiet? Så kan du jo søke PPT feks? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Hva skal du gi råd om da? Det den rådsøkende måtte ønske ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Hva med å spesialisere deg innen spesialped+ å ta rådgivning som en del av studiet? Så kan du jo søke PPT feks? Takk for tips! Skal sjekke dette ut nærmere 0 Siter
calendula Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Takk for tips! Skal sjekke dette ut nærmere Du vil nesten garantert tjene mindre i PPT enn du gjør i skolen. (derfor ble jeg værende i skolen allikevel etter at jeg hadde utdannet meg slik at jeg var kvalifisert for å jobbe i PPT. En kollega av meg tar rådgiver utdanning i Bergen ved siden av jobben denne høsten. Det er enten på HiB eller diakonissehøyskolen tror jeg. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Du vil nesten garantert tjene mindre i PPT enn du gjør i skolen. (derfor ble jeg værende i skolen allikevel etter at jeg hadde utdannet meg slik at jeg var kvalifisert for å jobbe i PPT. En kollega av meg tar rådgiver utdanning i Bergen ved siden av jobben denne høsten. Det er enten på HiB eller diakonissehøyskolen tror jeg. Sant det.. Drittlønn i PPT :-( Jeg må tenke litt nytt siden jeg er døv lærer. Døve barn vokser visst ikke på trær lenger ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.