Gå til innhold

Konfirmasjon-pynte bord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke fiolett det samme som lilla da?.....

Fiolett går mot blå og lilla mot rød. Fargen jeg har valgt går mot blå.

Skrevet

Fiolett går mot blå og lilla mot rød. Fargen jeg har valgt går mot blå.

Aha, da lærte jeg noe nytt :0)

Skrevet

"Jeg tror jeg ville droppa lys lilla. Det gir lett litt sånne rosa-assosiasjoner tror jeg?"

Nei, jeg tror jeg sa feil jeg når jeg sa lilla. Fargen er mer fiolett.

Hmm, hvis fargen går mot blått kanskje?

Skrevet

Dersom den fargen heller mot blå så høres det fint ut. Hvordan tenker du å dandere fargene da?

Skrevet

Dersom den fargen heller mot blå så høres det fint ut. Hvordan tenker du å dandere fargene da?

Sånn som jeg skrev det ett eller annet sted i tråden her.

Skrevet

Sånn som jeg skrev det ett eller annet sted i tråden her.

ok lete litt :)

Skrevet

ok lete litt :)

Jeg ble plutselig usikker på om jeg skal kalle fargen jeg har valgt for lilla eller fiolett. Det er en mellomting, tror jeg:-)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg ble plutselig usikker på om jeg skal kalle fargen jeg har valgt for lilla eller fiolett. Det er en mellomting, tror jeg:-)

I høyre hjørne her på dol er det en sirkel med "kvinnens.no". Er det slik som den mørkeste? Jeg blander også ofte lilla, fiolett osv.

Skrevet

I høyre hjørne her på dol er det en sirkel med "kvinnens.no". Er det slik som den mørkeste? Jeg blander også ofte lilla, fiolett osv.

Nei, alt for skarp og kraftig.

Jeg har veldig dilla på lilla og fiolett for tiden. Har puter i alle lilla-variantfarger i sofaen;o)

Skrevet

Jeg hadde tenkt det slik: Hvit duk med sort tyllstoff langs midten. Søvfargede lysestaker med søvfargede lys med noe lys lilla perlegreier rundt. Lys lys lilla servietter, borkort og blomster.

Tror du det blir rotete?

''Jeg hadde tenkt det slik: Hvit duk med sort tyllstoff langs midten. Søvfargede lysestaker med søvfargede lys med noe lys lilla perlegreier rundt. Lys lys lilla servietter, borkort og blomster.''

Jeg brukte selv grønn og sort farge. Aller forst hvite damaskduker.Så en grønn smal duk først, så en sort løper oppå denne. Den grønne var ti cm bredere enn den sorte. Sorte servietter og grønne lys som stod i glasslysestaker. Blomsterbuketter med bl.a eføy som strakte seg utover den sorte løperen.

Det høres hardt og rart ut, men det ble ikke det. Du kan gjøre det samme med denne fiolette fargen?

Det eneste jeg kanskje ville endret, var sølvfargede lys. Bruk samme som servietten kanskje?

Skrevet

''Jeg hadde tenkt det slik: Hvit duk med sort tyllstoff langs midten. Søvfargede lysestaker med søvfargede lys med noe lys lilla perlegreier rundt. Lys lys lilla servietter, borkort og blomster.''

Jeg brukte selv grønn og sort farge. Aller forst hvite damaskduker.Så en grønn smal duk først, så en sort løper oppå denne. Den grønne var ti cm bredere enn den sorte. Sorte servietter og grønne lys som stod i glasslysestaker. Blomsterbuketter med bl.a eføy som strakte seg utover den sorte løperen.

Det høres hardt og rart ut, men det ble ikke det. Du kan gjøre det samme med denne fiolette fargen?

Det eneste jeg kanskje ville endret, var sølvfargede lys. Bruk samme som servietten kanskje?

Det høres veldig fint ut. Lilla blir fint i stua vår slik vi har det nå, men var litt usikker på om det ble for søtt.

Serviettene og borkortene er jo lys lilla/fiolett og jeg synes sølv er en farge som passer til sort og lys lilla/fiolett. Tror det kan bli litt delikat og jeg tror ikke jeg skal overdrive det lilla, men jeg får prøve meg frem.

Et alternativ er hvite lys også, men foreløpig ser jeg for meg sølvfargede.

Skrevet

Det høres veldig fint ut. Lilla blir fint i stua vår slik vi har det nå, men var litt usikker på om det ble for søtt.

Serviettene og borkortene er jo lys lilla/fiolett og jeg synes sølv er en farge som passer til sort og lys lilla/fiolett. Tror det kan bli litt delikat og jeg tror ikke jeg skal overdrive det lilla, men jeg får prøve meg frem.

Et alternativ er hvite lys også, men foreløpig ser jeg for meg sølvfargede.

Jeg fikk det plutselig for meg, hva med å dekke med en løper av folieliknende stoff eller folie for den sagt skyld. Råstilig. Vi har dekket til selskaper på hotell med folie. Gjestene ble kjempefornøyde med det :)

Skrevet

Jeg fikk det plutselig for meg, hva med å dekke med en løper av folieliknende stoff eller folie for den sagt skyld. Råstilig. Vi har dekket til selskaper på hotell med folie. Gjestene ble kjempefornøyde med det :)

Tenker du på folie midt på oppå den hvite duken?

Jeg har allerede kjøpt sort tyllstoff til å ha i midten.

Skrevet

Nå fikk jeg testet det ut på gulvet her og det ble om jeg skal si det selv, bærre lekkert;o)

Det jeg var redd for var at den lilla fargen skulle bli for dominant og søt, men fargen er såpass lys at det ble delikat og gir et rent inntrykk.

Men nå skal jeg legge meg:-)

Skrevet

Nå fikk jeg testet det ut på gulvet her og det ble om jeg skal si det selv, bærre lekkert;o)

Det jeg var redd for var at den lilla fargen skulle bli for dominant og søt, men fargen er såpass lys at det ble delikat og gir et rent inntrykk.

Men nå skal jeg legge meg:-)

Supert! :) Da kan du sove godt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...