Gå til innhold

flasketilvenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen tips til hvordan jeg kan få tulla til å ta flaska med m.m.-erstatning? hun er 8 mnd men nekter...

Gjest la pappaen gi
Skrevet

Det er ofte et godt råd at det ikke er mor som gir flaske, at mor (med pupp som lukter godt) ikke er i huset, og at barnet er passe sultent (ikke veldig sulten, ikke helt mett).

Men er du sikker på at du behøver å gi flaske? Jeg begynte å jobbe når minsten var ni mnd, ammet om morgenen, og mange ganger om ettermiddag og kveld, og så ga pappaen vann av kopp og mat (grøt (først laget på utpumpet melk - etterhvert sånn du blandet med vann), moste grønnsaker, etterhvert middagsglass osv). Vi klarte oss fint uten flasken.

Men det er klart hvis du skal være mye borte fra baby, eller ikke kan amme lenger, må h*n venne seg til flasken. La i såfall noen andre gi flasken når du går deg en tur. Kan du pumpe - kan den som gir flaske gi faske med pumpet melk i begynnelsen.

Gjest tilvenningssak
Skrevet

Har du melk i puppene ennå? I så fall kan det være en ide å pumpe melk og ha i, så blir babyen vant til flaska fordi den godtar smaken... mme er jo ikke like godt som mm :) Etterhvert kan du kanskje ha mme i, men ha noen dråper mm i.

Skrevet

Til en på åtte mnd som aldri har tatt flaske før ville jeg heller satset på tutekopp fra Avent eller lignende. Ikke ha ventilen på til å begynne med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...