Gå til innhold

Regne ut årslønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan finner jeg ut årslønn, utfra månedslønn (fastlønn)?

Vet jo at jeg ganger med 12, med hva skal jeg legge til for feriepenger?

Skrevet

Hvorfor vil du regne ut årslønn?

Hvis du lurer på hva du har i lønn for å sammenligne med andre, ganger du månedslønn med 12 og legger ikke til noe for feriepenger.

Hvis du lurer på hva du faktisk kommer til å tjene i år, kommer det an på hvor lang ferie du har. Hvis du har 5 uker, ganger du månedslønn med 11, legger til feriepenger og trekker fra 4/26 av en månedslønn.

Skrevet

Årslønn er månedsinntekt ganger 12 - alså det man får oppgitt ved jobbtilbud osv.

Total inntekt for et år er månedsinntekt ganger 11, pluss feriepenger (som du skriver). Feriepenger er 10,2% av feriepengegrunnlaget (månedsinntekt ganger 11), eller 12% hvis firmaet har 5 ferieuker.

Skrevet

Mnd. lønn * 12 = årslønn. Du skal ikke legge til noe for feriepenger.

Noen reagerer jo da på at du ikke nødvendigvis har fått en årslønn når året er omme, men slik er det alikevel.

Årslønn / 1950 = timelønn.

Skrevet

Takk for svar!

Da lærte jeg noe nytt i dag også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...