Gå til innhold

Ny pc, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må kjøpe ny pc. (laptop)

Har noen tips på en ok en?

Kan kjøpe på avbetaling eller kontant betaling..

Skrevet

Skal du spille spill, eller bare internett, word og sånne lette ting?

Har vel ingen tips å komme med jeg, men skal du spille tunge avanserte spill må du legge en god del mer i en pc enn om du ikke skal det. ;)

Skrevet

Tusen takk :-)

Begge ser bra ut.. Grei pris og.

Min holder på å kikke tror jeg.. Kommer masse reklame hele tiden. Og nå prøver jeg å brenne bildene mine på cd så de ikke kan gå tapt, men får de ikke over..:-(

Skrevet

Skal du spille spill, eller bare internett, word og sånne lette ting?

Har vel ingen tips å komme med jeg, men skal du spille tunge avanserte spill må du legge en god del mer i en pc enn om du ikke skal det. ;)

Nei, ikke noe spes med spill.. Eneste spillet jeg spille på pc`n er kabal.. :-)

Bruker den til mest hobby bruk.. Internett.. o.l..

:-)

Skrevet

Tusen takk :-)

Begge ser bra ut.. Grei pris og.

Min holder på å kikke tror jeg.. Kommer masse reklame hele tiden. Og nå prøver jeg å brenne bildene mine på cd så de ikke kan gå tapt, men får de ikke over..:-(

Det er sannsynligvis bare å reinstallere den da, er ikke sikkert det er noe galt med selve pc-en maskinvaremessig, bare programvaremessig.

Skrevet

Det er sannsynligvis bare å reinstallere den da, er ikke sikkert det er noe galt med selve pc-en maskinvaremessig, bare programvaremessig.

Hvordan gjør jeg det da?

Det dukker stadig opp reklame og anti virus program som de anbefaller at jeg laster ned.. Jeg har satt de på vent.. Burde jeg laste de ned?

Jeg er ingen data ekspert som du sikkert skjønner..

Skrevet

Hvordan gjør jeg det da?

Det dukker stadig opp reklame og anti virus program som de anbefaller at jeg laster ned.. Jeg har satt de på vent.. Burde jeg laste de ned?

Du må ikke ha mer enn ett antivirusprogra, det skaper bare krøll og de vil jobbe mot hverandre.

Hva slags pc har du?

Du må lese manualen eller høre med forhandler. Det skal ikke være noe hokus pokus å reinstallere (kjøre recovery), men vær klar over at dette sletter alt på harddisken din, så hvis du har bilder eller andre viktige ting på disken, må du brenne dme ut først.

Gjest Pc er gøy
Skrevet

Hvordan gjør jeg det da?

NEI, du skal ikke laste ned alskens ting som nettet ber deg laste ned.

Antivirusprogram laster du selv ned fra egnet sted og etter eget ønske.

Du bør få satt i gang en popupblocker også.

Det du skal gjøre først er å si NEI til alt av ting som du blir tilbudt. Så skal du laste ned to programmer og kjøre disse, de tar spionprogramme etc. som ikke er virus og derfor blir ikke disse programmene dine fjernet av antivirusprogrammet ditt. Disse heter adaware og spyboth s&d, og de finner du her:

http://www.safer-networking.org/en/download/index.html

http://www.lavasoft.com/products/ad_aware_free.php

Du trenger ikke betalingsversjonene, gratisversonene er helt topp.

Du har et bra antivirusprogram? Hvis ikke så anbefaler jeg avg, som er gratis og som er veldig bra....

http://free.avg.com/ww.download-avg-anti-virus-free-edition

Så bør du rense maskinen din i ny og ne....

Start, min datamaskin - høyreklikk, egenskaper, diskopprydding.

Så bør du en kveld/natt defragmentere maskinen.....

start, programmer, tilbehør, systemvedlikehold, defragmenter...

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...