Gå til innhold

Webmaster/Anker - psyksmåprat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bra at psyksmåpraten er tilbake. Kommer dere snart til å åpne igjen for pm også? Og så lurer jeg enda en gang på dette med feltbredde... Kan dere ikke ta litt av den overflødige plassen på det brede oransje feltet til venstre, og *gi* til de alt for smale feltene for innlegg? Og kan dere flytte linkene til småpratene litt opp, psykologismåprat-linken kommer nedenfor kanten hos meg (har 14 tommers skjerm). En tredje ting jeg har lurt på (og spurt om før), er hvorfor man må trykke to ganger på et innlegg man vil lese før det kommer opp?

Gjest Christian Anker, lege
Skrevet

1.: Det blir foreløpig ikke pm-er.

2.: Bredden i den orange feltet til venstre avhenger av browser. Vi har laget det så smalt vi kan for at det skal fungere i alle browsere.

3.: Grunnen til at man må trykke to ganger er fordi det paradoksalt nok er enklere for serveren hvilket bidrar til å redusere belastningen på den.

Vennlig hilsen

Skrevet

2.: Bredden i den orange feltet til venstre avhenger av browser. Vi har laget det så smalt vi kan for at det skal fungere i alle browsere.

3.: Grunnen til at man må trykke to ganger er fordi det paradoksalt nok er enklere for serveren hvilket bidrar til å redusere belastningen på den.

Vennlig hilsen

Du svarte ikke på det om linken til psyksmåprat..

Gjest pantomime
Skrevet

Vennlig hilsen

Jeg får ikke opp noen Psyk. Småprat noen steder,verken på oversikten der alle de andre Småprat står på forsiden eller på venstre side av feltet på vinduet.Hvorfor ikke legge ut på Oversikten sammen med de andre småpraty da,kanskje de blir enklere for oss som bare har 640x800

Skrevet

Vennlig hilsen

Det blir ikke pm-er.

Hopp i havet.

Faktum er at småprat florer av pm-er og det har det gjort fra den dagen du stengte pm-er.

Og trur du meg ikke, så kan du jo logge inn på småprat så skal du få så mange pm-er du aldri her fått før.

Gjest pantomime
Skrevet

Jeg får ikke opp noen Psyk. Småprat noen steder,verken på oversikten der alle de andre Småprat står på forsiden eller på venstre side av feltet på vinduet.Hvorfor ikke legge ut på Oversikten sammen med de andre småpraty da,kanskje de blir enklere for oss som bare har 640x800

...mente 640x480

Skrevet

Vennlig hilsen

"3. Grunnen til at man må trykke 2 ganger.... reduserer belastningen"

joda... det øker belastningen på nettet, men reduserer risikoen for at 'serveren' deres skal kræsje ja... men etter hva jeg har sett, tror jeg dere bruker IBM WebSphere som applikasjonsserver... er nok heller her problemet ligger ja... WebSphere er rett og slett et dårlig produkt! ... helt elendig til å utføre enkle applikasjoner... og ser ut til å ødelegge seg selv med tiden... Ikke uten grunn til at det er det billigste (?) produktet på markedet...

Anbefaler dere sterkt å bytte applikasjonsserver og heller øke brukervennligheten og tjenestetilbudet igjen... Burde være en god investering.

Skrevet

"3. Grunnen til at man må trykke 2 ganger.... reduserer belastningen"

joda... det øker belastningen på nettet, men reduserer risikoen for at 'serveren' deres skal kræsje ja... men etter hva jeg har sett, tror jeg dere bruker IBM WebSphere som applikasjonsserver... er nok heller her problemet ligger ja... WebSphere er rett og slett et dårlig produkt! ... helt elendig til å utføre enkle applikasjoner... og ser ut til å ødelegge seg selv med tiden... Ikke uten grunn til at det er det billigste (?) produktet på markedet...

Anbefaler dere sterkt å bytte applikasjonsserver og heller øke brukervennligheten og tjenestetilbudet igjen... Burde være en god investering.

Vi er i ferd med å bytte server i disse dager.

Vennlig hilsen

Skrevet

Du svarte ikke på det om linken til psyksmåprat..

Så vidt jeg kan se er det ingen enkel løsning på dette foreløpig.

Vennlig hilsen

Skrevet

Vi er i ferd med å bytte server i disse dager.

Vennlig hilsen

Fornuftig! og god nyhet for oss brukere ;-)

[ Vil tippe at dere har måttet slite med stadig reinnstallasjoner av WebSphere, hvis det faktisk er det dere bruker. Dyrere lisens sparer dere nok inn på reduserte vakt og utviklingskostnader ;-) ]

Skrevet

Så vidt jeg kan se er det ingen enkel løsning på dette foreløpig.

Vennlig hilsen

Det er litt rart at alle de problemene dere ikke finner løsning på ikke eksisterte på gamle dol...

Skrevet

Det er litt rart at alle de problemene dere ikke finner løsning på ikke eksisterte på gamle dol...

Hei Prippen

I gamle DOL hadde vi ikke link til alle Småpratene i menyen.

Du kan imidlertid kom til de ulike gruppene fra forsiden av Forum slik som tidligere. Link til Psyk. småprat blir lagt inn der imorgen.

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei Prippen

I gamle DOL hadde vi ikke link til alle Småpratene i menyen.

Du kan imidlertid kom til de ulike gruppene fra forsiden av Forum slik som tidligere. Link til Psyk. småprat blir lagt inn der imorgen.

Vennlig hilsen

ok, takk... :-)

• 12 år senere...
Skrevet

Moro :-)   og så Dr. Christian Anker da.

Tråden er laget ca. 2 år etter at jeg begynte å vanke her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste bare litt på de første sidene på åpent, og der var tråder i forbindelse med omleggingen den gangen.

Det er sikkert morsomt for dere som har vært med en stund, å mimre litt :-)

Anonymous poster hash: fc8fc...a48

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...