Gjest Usikker_mor65 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jeg er mor til en Jente på 15år. Vi har et veldig åpent forhold til hverandre. Hun har fått seg kjæreste min datter har brukt p piller i 1år før de ble sammen på grunn av store menssmerter. Typen er 15år gamel. De er begge under den seksuelle lavalder men siden de er begge jevnbyrdes i alder og utvikling er det ingen straff ved sex. Hun vil at kjæresten skal få lov til å overnatte ville dere ha tilatt det. Uansett kan jeg jo aldri hindre dem i å ha sex det var jo litt av tanken bak å få hun på p piller også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Nei, eg ville ikkje tillatt det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Akkurt det ville jeg ha latt henne velge selv hva hun vil og er klar for eller ikke. Og satset på at oppdragelsen hun har fått gjør at hun kan velge selv om hun er klar for sex enda eller om hun bare vil se film med kjæresten og sove hånd i hånd. Også ville jeg sagt til kjæresten hennes at nå stoler du på ham og på at han ikke presser kjæresten sin. (Ved å snakke om det blir det gjerne såpass flaut at det utsettes litt bare av det også...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruskesnusk Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Det er forskjell på å gå ut fra at de vil ha sex samme hva man sier eller gjør og å legge forholdene tilrette ved å la dem overnatte sammen. Jeg ville ha sagt nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jeg ville ikke ha tillatt det. Det er noe med hvilke signaler man skal sende ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Nå svarer jeg ut fra hva jeg vet mine foreldre ville sagt: Nei, min 15 år gamle kjæreste hadde ikke fått overnatte hos meg da jeg var 15 år, og jeg hadde heller ikke fått overnattet hos ham. Selv om man vet at de kan ha sex "når som helst" trenger man ikke å legge opp til og nærmest oppfordre til at 15-åringer skal ha sex ved å la dem overnatte hos hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Nå svarer jeg ut fra hva jeg vet mine foreldre ville sagt: Nei, min 15 år gamle kjæreste hadde ikke fått overnatte hos meg da jeg var 15 år, og jeg hadde heller ikke fått overnattet hos ham. Selv om man vet at de kan ha sex "når som helst" trenger man ikke å legge opp til og nærmest oppfordre til at 15-åringer skal ha sex ved å la dem overnatte hos hverandre. Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Nei, ikke 15-åringer, nei. Tenk på signalene du gir ved å tillate det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Å tillate dem å overnatte sammen, på samme rom, vil jo være å gi sin godkjennelse til sex. Selv om man ikke kan fotfølge og kontrollere alt tenåringene gjør, behøver man jo ikke sanksjonere for det man ikke kan styre. Tror kanskje det vil være bedre å være tydelig med hvilken holdning man har. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg fikk ha min kjæreste (22 år og jeg 15år)på overnatting. Mamma snakket fornuft med oss og stolte på oss. Hun greide den saken;) Vi lever fortsatt sammen 19 år etter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Nei, jeg tror ikke det, selv om jeg nå vet at min datter hadde sex da hun var 15. Hun fortalte det selv da hun var 16 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Usikker_mor65 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg fikk ha min kjæreste (22 år og jeg 15år)på overnatting. Mamma snakket fornuft med oss og stolte på oss. Hun greide den saken;) Vi lever fortsatt sammen 19 år etter. Dt er nok den veien det går ja. Var det et gode for deg å ha en så liberal mor? Snakket hun om prevansjon med deg dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg ville ikke ha tillatt dette. Det at de "kan ha sex hvor og når det passer dem, er nok en realitet, men det blir noe helt annet om foreldrene tillater det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg tillot det da dattra mi var 15 år. Hun brukte også p-piller. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal lage det store spetakkelet om det. Som det blir sagt så gjør de det likevel og så er det også problemet med å reise hjem om kvelden som kan være skummelt nok, i hvert fall her hvor jeg bor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Dt er nok den veien det går ja. Var det et gode for deg å ha en så liberal mor? Snakket hun om prevansjon med deg dere? Nei hun snakket ikke så mye om det. Sambo var veldig voksen av seg og holdt det han lovte:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Akkurt det ville jeg ha latt henne velge selv hva hun vil og er klar for eller ikke. Og satset på at oppdragelsen hun har fått gjør at hun kan velge selv om hun er klar for sex enda eller om hun bare vil se film med kjæresten og sove hånd i hånd. Også ville jeg sagt til kjæresten hennes at nå stoler du på ham og på at han ikke presser kjæresten sin. (Ved å snakke om det blir det gjerne såpass flaut at det utsettes litt bare av det også...) Dette er jeg helt enig i alt sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg var nesten 15 år da jeg kom i et fast forhold. Med tiden ble foreldrene mine godt kjent med kjæresten min. Vi var utrolig mye sammen. Han ble "godkjent" hjemme, så da fikk jeg også sove hos han før jeg ble 16. Det var ganske naturlig i og med at vi var på mange fisketurer sammen. Ofte var vi borte hele natten. Det ville vært rart om de tillot det, men ikke at vi sov sammen. Jeg hadde prevensjonspraten med mamma, mens pappa var livredd for at jeg skulle havne i uløkka, he he. Vi var kjærester 2-3 år, og jeg er glad vi fikk styre det til en viss grad selv. Altså etter de så vi var et par som tok forholdet seriøst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 ''Hun vil at kjæresten skal få lov til å overnatte ville dere ha tilatt det.'' Er dere spik spenna sexgærne hele gjengen her inne? Det kan jo være at de bare vil ligge inntil hverandre og holde hverandre i hendene, de _må_ ikkje ha sex om guttungen overnatter! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 ''Hun vil at kjæresten skal få lov til å overnatte ville dere ha tilatt det.'' Er dere spik spenna sexgærne hele gjengen her inne? Det kan jo være at de bare vil ligge inntil hverandre og holde hverandre i hendene, de _må_ ikkje ha sex om guttungen overnatter! '' Det kan jo være at de bare vil ligge inntil hverandre og holde hverandre i hendene, de _må_ ikkje ha sex om guttungen overnatter!'' Det har du rett i! Jeg var sammen med min kjæreste i flere måneder før vi begynte å eksprimentere med slike ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 '' Det kan jo være at de bare vil ligge inntil hverandre og holde hverandre i hendene, de _må_ ikkje ha sex om guttungen overnatter!'' Det har du rett i! Jeg var sammen med min kjæreste i flere måneder før vi begynte å eksprimentere med slike ting. Det hadde vært alt for flaut (som 15 åring) å bli tatt på fersken av mor til kjæresten, på første overnatting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.