Gå til innhold

Ville dere ha tilatt dette?


Gjest Usikker_mor65

Anbefalte innlegg

Jeg ville snakket med henne om det å kjenne etter hva hun selv ønsker og ikke la seg presse til ting hun selv ikke ønsker. Hvis hun så fortsatt gjerne vil at kjæresten skal kunne overnatte hos henne, og du synes kjæresten er en ok gutt, så tenker jeg at det er ok.

Slike vurderinger handler også litt om å vurdere hvilke alternativer som tross alt er best i en tid hvor mye kan gå "galt". Broren min lot begge sine ungdommer la kjærestene overnatte så mye de ønsket og fikk lov til av sine foreldre. Det startet da de var ca 15 og valget hans var begrunnet i at det var mye lettere som foreldre å ha en viss oversikt ved at de valgte å tilbringe en god del tid hjemme i stedenfor alle andre steder. Jeg og andre i familien var ganske satt ut av de valgene foreldrene gjorde siden ungdommene var så unge. Min niese flyttet også sammen med sin kjæreste allerede da hun var 18 og gikk siste året på vgs.

Nå 15 år senere, er både min nevø og niese gift med sine ungdomskjærester. Ingen av jentene er blitt gravide før nå ( og nå var det jammen på tide...*s*), alle fire gjennomførte utdanning tidlig og har klart seg bra på alle områder såvidt jeg kan se.

Poenget med historien min, er at jeg tror broren min gjorde en god vurdering basert på sin kjennskap til både egne ungdommer og miljøet de vokste opp i, og at jeg tror det er bra at han var så pragmatisk og lite opptatt av hva andre måtte mene om hans valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ventet til de (begge) var over 16år med overnatting.

Min sønn på 17år har spurt om kjæresten på 15år får overnatte her. Jeg har sagt lenge at jeg helst vil at hun skal være 16år først, men har nå tillatt at hun sover over dersom det er ok for hennes mor. Det ble ingen overnatting, så da tenker nok jeg og moren likt. Hun blir 16 til våren og min sønn blir da 18år. Jøss så rart det skal bli. Håper han er like fornuftig fremover som han har vært til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...