Gå til innhold

FU: Pålegg fra barndommen - godt eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker rødtopp veldig godt. Da jeg var riktig lita hadde jeg visst bedt om å få topphue på brødskiva. Jeg blanda litt, he he.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• guttas

6

• morsan

3

• Aggathe

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I min tid hadde vi bare harskt hvalfett som pålegg.

Mmmm. Ingenting slår harskt hvalspekk med honning på!

Skrevet

Husker ikke noen spesielt vonde pålegg nei..

Men stek middagspølse og poteter....Og med smeltet smør til saus..Fytti faen... *grøsse*

Billig middag....

Skrevet

Men stek middagspølse og poteter....Og med smeltet smør til saus..Fytti faen... *grøsse*

Billig middag....

''Men stek middagspølse og poteter....Og med smeltet smør til saus..Fytti faen... *grøsse* Billig middag....''

Men det er jo godt! Sleng på litt kokte gulrøtter og ketchup også! *Slafse*

Skrevet

''Men stek middagspølse og poteter....Og med smeltet smør til saus..Fytti faen... *grøsse* Billig middag....''

Jeg kan ha stekte poteter nå..Det er godt!

Men hele kombinasjonen... Fikk nok for mye av det i min barndom ja..Usj...

Skrevet

Jeg husker ha-på og sjokade og sunda og nøtte. Godt alt sammen. Men mors hjemmelagede ripsgelé var favoritten blant det søte pålegget.

Skrevet

Billig middag....

Jeg er fiskeallergiker som er vokst opp i en familie som hadde fisk til middag minst tre dager i uka. Mamma mista etterhvert fantasien i fhd til hva hun skulle finne på til meg, og resultatet var nettopp: Stekt middagspølse med potet i 8 av ti tilfeller.

Jeg _hater_ stekt middagspølse med potet, og får nesten posttraumatisk stresslidelse bare ved tanken på det her jeg sitter.

Skrevet

Billig middag....

Mmmm, Sunda var søndags- og ferie-pålegg. Helt nydelig! Dessuten fikk vi det i teen når vi var syke. Sunda finnes fortsatt.

Banos likte jeg ikke, men hapå syns jeg var godt.

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Hvis du bytter ut gulrøtter og ketchup med surkål og stua tyttebær, er dette snadder mat.

Skrevet

Mmmm, Sunda var søndags- og ferie-pålegg. Helt nydelig! Dessuten fikk vi det i teen når vi var syke. Sunda finnes fortsatt. Banos likte jeg ikke, men hapå syns jeg var godt.

Skrevet

Billig middag....

Middagspølse, er det det samme som røkte kjøttpølser, eller knakkpølser, som vi kaller det her jeg bor?

Skrevet

Billig middag....

Svaret mitt skulle selvsagt til trådstarter.

Skrevet

Hvis du bytter ut gulrøtter og ketchup med surkål og stua tyttebær, er dette snadder mat.

Dropp tyttebærene, men gi meg gjerne surkål!

Skrevet

Middagspølse, er det det samme som røkte kjøttpølser, eller knakkpølser, som vi kaller det her jeg bor?

Røkte kjøttpølser og knakkpølser er da ikke det samme? Men middagspølser = røkte kjøttpølser ja.

Skrevet

Nei, den er ikke røkt.

:0)

Skrevet

Røkte kjøttpølser og knakkpølser er da ikke det samme? Men middagspølser = røkte kjøttpølser ja.

Er den røkt?? Nei....

Skrevet

Billig middag....

Det var ikke så ofte vi hadde stekte røkte kjøttpølser med kålrabistappe (hjemmelaget selvsagt) og kokte poteter med bruna smør. Men det var absolutt en av favoritt-rettene som barn.

Skrevet

I min tid hadde vi bare harskt hvalfett som pålegg.

Bortsett fra til jul, kanskje, hvor dere fikk en halv skive servelat hver, som skulle vare til 3 brødskiver, og så dro dere sakte den halve servelatskiva foran dere på brødet mens dere spiste?

Skrevet

Jeg er fiskeallergiker som er vokst opp i en familie som hadde fisk til middag minst tre dager i uka. Mamma mista etterhvert fantasien i fhd til hva hun skulle finne på til meg, og resultatet var nettopp: Stekt middagspølse med potet i 8 av ti tilfeller.

Jeg _hater_ stekt middagspølse med potet, og får nesten posttraumatisk stresslidelse bare ved tanken på det her jeg sitter.

Usj, ja, jeg fikk også for mye av det der...

Var visst en billig middag... :0(

Skrevet

Ok.

Men vi har alltid kalt de knakkpølser. Snakker om de vanlige, tjukke fra Gilde. Nå fins de i skinnfri variant, men fins vel fortsatt også med skinn på tror jeg? Husker vi alltid "skrelte" dem før vi stekte dem. *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...