Gå til innhold

FU: Pålegg fra barndommen - godt eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke noen spesielt vonde pålegg nei..

Men stek middagspølse og poteter....Og med smeltet smør til saus..Fytti faen... *grøsse*

Billig middag....

For ikke å (å ikke?) snakke om - sild stekt i margarin med poteter og mer smeltet margarin.... Ikke rart jeg pådro meg total fiskevegring som barn.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• guttas

6

• morsan

3

• Aggathe

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Banos og Sunda husker jeg, men var ikke kjempebegeistret. Syntes ikke HaPå var noe sørlig heller, faktisk, jeg var -og er- altfor glad i søtt..

Men Nugatti på ferskt brød, dét var noe av det beste jeg kunne få. Nå blir det litt for voldsomt, men fremdeles godt i små mengder. ;-)

Skrevet

Banos er godt.

Sunda er ikke godt, og har aldri vært det. Men det finnes fortsatt.

Min "favoritt" var samvirkelagets sjokoladepålegg, med det fantastiske slagordet: spiser du det fast merker du ikke forskjell på kvaliteten.

Gjest Hjerterdame
Skrevet

For ikke å (å ikke?) snakke om - sild stekt i margarin med poteter og mer smeltet margarin.... Ikke rart jeg pådro meg total fiskevegring som barn.

Æsj, både stekesild og spekesild var og er vondt! Jeg kasta det bak kjøleskapet når de andre gikk fra bordet, og jeg måtte sitte igjen for å spise opp den gode maten. Jeg trodde sikkert postkassa til Biafra var bak der.

Skrevet

Jeg husker i hvertfall banos og sunda. Jeg elsket banos, men nå synes jeg det er for søtt. Samme med hapå

Skrevet

Å fytti..Det har jeg heldigvis sluppet unna...

Smør er bare tortur som saus... :0(

Skrevet

Æsj, både stekesild og spekesild var og er vondt! Jeg kasta det bak kjøleskapet når de andre gikk fra bordet, og jeg måtte sitte igjen for å spise opp den gode maten. Jeg trodde sikkert postkassa til Biafra var bak der.

He, he, jeg husker jeg gjemte mat bak glassene, inni servietten og under tallerkenen..

MOderen var livredd vi skulle få for lite mat virket det som, for vi måtte pent spise opp all maten...

:0)

Skrevet

Åh, Nøtte husker jeg. Det var godt. Har liksom et minne om at vi _aldri_ hadde søte pålegg, men må jo tydeligvis ha hatt det noen ganger.

Nå for tida blir det en boks Nugatti i ny og ne.

Nøtte finnes da enda

Skrevet

Å fytti..Det har jeg heldigvis sluppet unna...

Smør er bare tortur som saus... :0(

"Om du ikke vil ha fisken så spis hvertfall litt smør og potet, da!"

:-X

Skrevet

"Om du ikke vil ha fisken så spis hvertfall litt smør og potet, da!"

:-X

*grøsse*

Skrevet

Nå fikk jeg lyst på brød med smør, sirup og brunost...

Sirup OG brunost? Hørtes fryktelig søtt og kvalmt ut.

Skrevet

Banos er godt.

Sunda er ikke godt, og har aldri vært det. Men det finnes fortsatt.

Min "favoritt" var samvirkelagets sjokoladepålegg, med det fantastiske slagordet: spiser du det fast merker du ikke forskjell på kvaliteten.

Øh - det var litt av et slagord, ja! :-)

Skrevet

Jeg vokste opp på 60-tallet da det fremdeles var måling og veiing av barn for å være sikre på at de _økte_ i vekt.

Av alle ting har jeg spist mange meter med - fleskepølse. Er det noen som vet hva det er lenger? Jeg likte "det hvite" best. Dvs. omtrent rent fett. Tror jeg fikk margarin under også, altså skikkelig flesk på smør.

Jeg så det igjen i en stor matvarebutikk på 80-tallet og kjøpte en liten stump av nostalgiske grunner. Det ble med den ene...

Jeg likte også fleskepølse!!! Lenge siden keg har smakt det nå ja....

Og så var det noe som het Jedersylte - husker dere det? En liten hermetisk boks, med noe grårosa greier i. Likte det også jeg!

Skrevet

Jeg likte også fleskepølse!!! Lenge siden keg har smakt det nå ja....

Og så var det noe som het Jedersylte - husker dere det? En liten hermetisk boks, med noe grårosa greier i. Likte det også jeg!

Finnes ikke det fortsatt? Jedersylte altså.

Skrevet

Finnes ikke det fortsatt? Jedersylte altså.

Aner ikke - har ikke sett etter det på 25 år..

Skrevet

Banos likte jeg ikke, spiste heller ikke noe særlig sjokoladepålegg.

Sånn hvit Hapå derimot var godt, husker jeg lette etter den i butikkhyllene i mange år etter den forsvant!

Favoritten over alle favoritter, var svensk Prim, det var godt det, kjenner fortsatt følelsen av å sitte på en campingplass hos søta bror og spise kneip med svensk prim : )

''Favoritten over alle favoritter, var svensk Prim, det var godt det, kjenner fortsatt følelsen av å sitte på en campingplass hos søta bror og spise kneip med svensk prim : )''

Fikk meg til å tenke på filmen "Picnic med døden" (The Deliverance).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...