Gå til innhold

Noen erfaringer med Rivotril?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått utskrevet 0,5 mg rivotril har noen erfaring med de i forhold til effekt mot angst/uro/søvn? Hvor "sterke" er de i forhold til valium?

Videoannonse
Annonse
Onsdag1365380628
Skrevet

Hvor sterke de er i forhold til Valium og slikt kan jeg desverre ikke svare på, men jeg har brukt Rivotril i en periode over et år mot angst,uro og søvnproblemer. Ikke før jeg bestemte meg for å kutte ut oppdaget jeg medaljens bakside.

Man bør selvsagt lese pakningsvedlegget og forholde seg deretter, noe jeg ikke gjorde.

Jeg bestemte meg for å slutte med Rivotril og spylte de restrerende tablettene i toalettet. Jeg hadde hatt et normalt forbruk med anbefalt dosering.

Etter etpar dager uten Rivotril ble jeg så "rar". Jeg hadde forventet økt uro eller angst ved en slik bråseponering men den uteble. Men jeg følte meg merkelig og var ikke meg selv på et vis, og jeg begynte å høre stemmer som ikke var der. Jeg så syner og våknet om natta med ekle dyr som krøp i taket og på kroppen. Jeg hadde hallusinasjoner og trodde jeg skulle bli gal.

Jeg kontaktet lege og han mente at mine opplevelser kom av avhengighet og at kroppen reagerte på den brå seponeringen. Omentrent som en narkoman som var fri for stoff.

Skrevet

0,5 mg rivotril = 5 mg valium ca

Jeg synes rivotril virker litt bedre enn valium. Så lenge du holder forbruket på en gang eller to i uka, så er det en fin medisin. Jeg har brukt det i flere år, og får fortsatt effekt av den.

Skrevet

Har også 0,5 Rivotril mot uro/angst så eg får sove. Det fungerer bra. Av og til synest eg at det har mindre effekt, men skrur meg alltid ned eit par hakk, og om eg sovner så søv eg rolegare/mindre ofte vaken i løpet av natta.

Bruker det ved behov, i det siste 3 gonger i veka, som kanskje er i overkant. Men, psyk seier at det ikkje er noko problem, og ein kan bruke det kvar dag i vekevis men då venner kroppen seg til det og slutter å virke, dermed ikkje ønskeleg.

Skal du bruke det "heile tida", eller ved forefallandes behov?

Skrevet

Jeg tar 4 mg hver kveld og har ikke merket noen slik virkning i det hele tatt.

Skrevet

Jeg brukte de for søvn en periode.(0,5 - 1 mg) Ikke regelmessig men ved behov. Jeg syntes de virket bra. Et pluss var at dagen etterpå, når jeg hadde brukt dem om kvelden før for å få sove, så syntes jeg at jeg følte meg meg mer avslappet og komfortabel sammen med andre mennesker.

Skrevet

Hvor sterke de er i forhold til Valium og slikt kan jeg desverre ikke svare på, men jeg har brukt Rivotril i en periode over et år mot angst,uro og søvnproblemer. Ikke før jeg bestemte meg for å kutte ut oppdaget jeg medaljens bakside.

Man bør selvsagt lese pakningsvedlegget og forholde seg deretter, noe jeg ikke gjorde.

Jeg bestemte meg for å slutte med Rivotril og spylte de restrerende tablettene i toalettet. Jeg hadde hatt et normalt forbruk med anbefalt dosering.

Etter etpar dager uten Rivotril ble jeg så "rar". Jeg hadde forventet økt uro eller angst ved en slik bråseponering men den uteble. Men jeg følte meg merkelig og var ikke meg selv på et vis, og jeg begynte å høre stemmer som ikke var der. Jeg så syner og våknet om natta med ekle dyr som krøp i taket og på kroppen. Jeg hadde hallusinasjoner og trodde jeg skulle bli gal.

Jeg kontaktet lege og han mente at mine opplevelser kom av avhengighet og at kroppen reagerte på den brå seponeringen. Omentrent som en narkoman som var fri for stoff.

Kjenner ei som brukte rivotril i mange år. hun hadde ikke slike opplevelser. hun brukte så vidt jeg vet 0,5 til 1 mg om dagen, og sluttet uten trøbbel. så det er nok forskjellig dette her. også hvilke diagnose man har fra før.

Skrevet

Jeg brukte de for søvn en periode.(0,5 - 1 mg) Ikke regelmessig men ved behov. Jeg syntes de virket bra. Et pluss var at dagen etterpå, når jeg hadde brukt dem om kvelden før for å få sove, så syntes jeg at jeg følte meg meg mer avslappet og komfortabel sammen med andre mennesker.

Avslappethet og mindre angst dagen etter er noe jeg opplever og. En ekstra effekt liksom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...