Gå til innhold

Hva er trikset? (Føle seg fortjent til)

Anbefalte innlegg

Hva gjør man når hodet vet, men man likevel ikke føler man fortjener å ha det bra, ha en god inntekt, få en god utdannelse, ha en kjæreste som er snill og god?

Etter flere år med omlegging av tankegangen er den forbedret, og grenser for hva man vil finne seg i fra andre og ikke er opprettet. Likevel er denne følelsen av ikke å fortjene til stede, og den saboterer og hindrer meg i å nå mine mål og opprettholde fremgang i livet. Hva er trikset?

Fortsetter under...

Det er vel ikke noe triks, men en langsiktig og målbevisst omprogrameringsjobb nokså lik den du alt har gjort.

En ting som kan bidra positivt er å tenke gjennom hva man har som man setter pris på og benytte en hver anledning til å si at man setter pris på det. Det kan jo skape mye positivt på mange områder.

Det kan også være nyttig å ikke tillate seg selv å rakke ned på seg selv eller snakke i det vie og det breie om negative forventninger.

Det sklir inn til slutt. Selv om det kanskje tar litt mer tid enn man kunne ønske.

mvh

Det er vel ikke noe triks, men en langsiktig og målbevisst omprogrameringsjobb nokså lik den du alt har gjort.

En ting som kan bidra positivt er å tenke gjennom hva man har som man setter pris på og benytte en hver anledning til å si at man setter pris på det. Det kan jo skape mye positivt på mange områder.

Det kan også være nyttig å ikke tillate seg selv å rakke ned på seg selv eller snakke i det vie og det breie om negative forventninger.

Det sklir inn til slutt. Selv om det kanskje tar litt mer tid enn man kunne ønske.

mvh

Det har jeg jobbet etter, så tankene sliter jeg ikke med lenger.

Det som derimot skjer er at følelsene blir omvendt proposjonalt negative i forhold til positive tanker jeg tenker. Som om underbevisstheten protesterer.

Hvor lang tid, i måneder og år, tar det før slike dype følelser også forandres?

Det har jeg jobbet etter, så tankene sliter jeg ikke med lenger.

Det som derimot skjer er at følelsene blir omvendt proposjonalt negative i forhold til positive tanker jeg tenker. Som om underbevisstheten protesterer.

Hvor lang tid, i måneder og år, tar det før slike dype følelser også forandres?

Aner ikke hvor lang tid det tar. Det viktige blir vel å ikke gi opp.

Så kan det iblant hende at noen av de følelsesmessige knutene løses bedre om man ser litt på hva de består av. Altså grave litt i fortiden. Men det er jo noe som kan være lurt å tenke seg litt om før man setter i gang med i stor stil.

mvh

Aner ikke hvor lang tid det tar. Det viktige blir vel å ikke gi opp.

Så kan det iblant hende at noen av de følelsesmessige knutene løses bedre om man ser litt på hva de består av. Altså grave litt i fortiden. Men det er jo noe som kan være lurt å tenke seg litt om før man setter i gang med i stor stil.

mvh

Fortiden er gravd opp og ned og opp igjen, og selv om jeg nå sitter med en forståelse for hvorfor det gikk, er følelsen den samme.

Takk for innspill! Håper flere også har gode råd.

Annonse

Kan dette ligge i barndommen din? Har du hatt strenge foreldre eller selvopptatte foreldre?

En av hver, faktisk.

Så etter år med terapi har jeg forstått hvordan dette har påvirket meg, men følelsene er de samme.

F.eks. hørte jeg i vinter mye på hypnose/motivasjons- CD'er. Det jeg oppnådde var det stikk motsatte av hva jeg burde, jeg følte meg verre etterpå.

Vet du hvordan man snur på det?

En av hver, faktisk.

Så etter år med terapi har jeg forstått hvordan dette har påvirket meg, men følelsene er de samme.

F.eks. hørte jeg i vinter mye på hypnose/motivasjons- CD'er. Det jeg oppnådde var det stikk motsatte av hva jeg burde, jeg følte meg verre etterpå.

Vet du hvordan man snur på det?

Hvorfor fortjener du ikke å ha det bra? Siden du har lykkes så godt hittil i livet ditt må du jo ha hatt litt albuer og konkurannseinstikt? Hvorfor skal ikke du fortjene å ha det like bra som andre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...