skal Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Skar meg i fingen for litt over en uke siden, ikke noe store greier. Ble litt hovent på ene siden etterhvert og i dag prøvde jeg å åpne det og da tøt det ut grå (ugh) ekkel masse. Regner ikke med det er noen fare, har renset med saltvann og plastret. Men - så sier en venninne nå; "er det grått? Er ikke det litt merkelig?" Jeg aner ikke - har aldri hatt noe sånt før tror jeg. Så - kloke dolere - er det merkelig med grå gegge? Hjernemasse? Skal den egentlig være gul? 0 Siter
Gjest Astroide Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Betennelsesvæske er vel strengt tatt ikke overbevisende gult, men heller mer mot offwhite. Så lykke til, høres ut som du har en veldig normal betennelse. 0 Siter
skal Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Betennelsesvæske er vel strengt tatt ikke overbevisende gult, men heller mer mot offwhite. Så lykke til, høres ut som du har en veldig normal betennelse. Ach, takk! Vet du om den bør få noe annet enn saltvann, fingeren og, eller holder det? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Ach, takk! Vet du om den bør få noe annet enn saltvann, fingeren og, eller holder det? Hvis du lager til litt sterkt grønnsåpevann (obs - vanlig grønnsåpe, ikke med salmiakk), og holder fingerne/hånda nedi der en stund 2-3 ganger pr dag, så leger det betennelsen fortere! 0 Siter
skal Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Hvis du lager til litt sterkt grønnsåpevann (obs - vanlig grønnsåpe, ikke med salmiakk), og holder fingerne/hånda nedi der en stund 2-3 ganger pr dag, så leger det betennelsen fortere! Det sa min gode mor og, men er allergisk mot grønnsåpe, så tror ikke jeg skal blande den inn. 0 Siter
Gjest Astroide Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Ach, takk! Vet du om den bør få noe annet enn saltvann, fingeren og, eller holder det? Njææ, saltvann er vel greit. Er vel det jeg ville brukt, i form av pyrisept. Og først klemt ut all gugga og etterpå satt en besyttende plasterbit over. Er det fysisk mulig ville jeg vel kjørt på med Jod, men det er uhorvelig vondt, så det må sees litt an.. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Det sa min gode mor og, men er allergisk mot grønnsåpe, så tror ikke jeg skal blande den inn. Ja, da bør du holde deg unna det ja. Men sånn Bacimycinsalve er vel bra mot betente sår, hvis du har det? Eller Brulidinsalve? Uff, lykke til! 0 Siter
skal Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Njææ, saltvann er vel greit. Er vel det jeg ville brukt, i form av pyrisept. Og først klemt ut all gugga og etterpå satt en besyttende plasterbit over. Er det fysisk mulig ville jeg vel kjørt på med Jod, men det er uhorvelig vondt, så det må sees litt an.. Takk, da satser jeg på at salvann holder så lenge! 0 Siter
Orio Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Høres ikke helt bra ut. Hvis det er vondt eller blir verre bør du kontakte legevakta, ellers kan du ta kontakt med fastlegen på mandag. Et godt tips er å vaske fingeren i grønnsåpebad to ganger om dagen. Masse grønnsåpe og lunkent vann, og så legger du fingeren i bløt i ti-femten minutter. 0 Siter
Elis31 Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Ja, da bør du holde deg unna det ja. Men sånn Bacimycinsalve er vel bra mot betente sår, hvis du har det? Eller Brulidinsalve? Uff, lykke til! Ja det finnes en salve med noe mot bakterier. Spør på apoteket. Jeg bruker ofte brulidin, for å få ting til å gro. Men når det er betennelse, tror jeg det finnes en annen for akkurat det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.