Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg gir hellere til frivillige organisasjoner, med ulønte arbeidere, som jobber på frivillig basis. Da kommer pengene frem til de trengende, uten at noen skal forsyne seg av kaka, før den kommer frem. Hvordan får disse ulønte arbeiderne mat og tak over hodet, da? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Hvordan får disse ulønte arbeiderne mat og tak over hodet, da? Tar det i ferien sin f.eks. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Tar det i ferien sin f.eks. Sånt er jeg mer skeptisk til, da, hvem står for kontinuitet og framdrift om det drives på systemet 3-ukers-ferier? Dessuten, disse arbeiderne skal også ha mat og tak over hodet i sine perioder, så helt utenom administrasjon kommer man ikke. Nåja, det viktigste er vel at vi alle bidrar av vår overflod, det har vi råd til. Og om man velger slik eller sånn er ikke så viktig, synes jeg. Støtt dine du, så går jeg med bøssa i morgen (håper jeg). :-) 0 Siter
tonie Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Vi tar søndagsturen på den måten, vi. :-) Eh, hæ? Jeg er visst litt treig i dag. Trengte de bøssebærere likevel? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Eh, hæ? Jeg er visst litt treig i dag. Trengte de bøssebærere likevel? He-he, du er ikke treig - jeg skreiv ikke alt i første innlegg. Vi fikk beskjed om at vi kunne møte opp og se om det ble noen ledig rute, og det gjør vi. Så da får vi oss uansett en gåtur i morgen, enten det blir bøssbæring eller ei. (Jeg har visst visse forventninger til at du kan lese tanker i kveld.) :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Sånt er jeg mer skeptisk til, da, hvem står for kontinuitet og framdrift om det drives på systemet 3-ukers-ferier? Dessuten, disse arbeiderne skal også ha mat og tak over hodet i sine perioder, så helt utenom administrasjon kommer man ikke. Nåja, det viktigste er vel at vi alle bidrar av vår overflod, det har vi råd til. Og om man velger slik eller sånn er ikke så viktig, synes jeg. Støtt dine du, så går jeg med bøssa i morgen (håper jeg). :-) Ja, da gir vi hver vårt til de som er mindre heldig stilt enn oss. 0 Siter
tonie Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 He-he, du er ikke treig - jeg skreiv ikke alt i første innlegg. Vi fikk beskjed om at vi kunne møte opp og se om det ble noen ledig rute, og det gjør vi. Så da får vi oss uansett en gåtur i morgen, enten det blir bøssbæring eller ei. (Jeg har visst visse forventninger til at du kan lese tanker i kveld.) :-) Joa, jeg kan jo vanligvis det, men som sagt, jeg er litt treig i dag;) Du kan komme hit. Her trenger de bøssebærere. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Joa, jeg kan jo vanligvis det, men som sagt, jeg er litt treig i dag;) Du kan komme hit. Her trenger de bøssebærere. "Her" blir litt vagt - jeg er nemlig IKKE tankeleser... :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Ja, da gir vi hver vårt til de som er mindre heldig stilt enn oss. Nemlig. Og det er jo det viktigste - ikke bare i morgen. :-) 0 Siter
tonie Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 "Her" blir litt vagt - jeg er nemlig IKKE tankeleser... :-) Å shit, det glemte jeg. Jaja:) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Å shit, det glemte jeg. Jaja:) :-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Skattelistene byr vel ikke på konkurranse. Men hele TV-opplegget er bare offentlig tigging. Er det noe som byr på konkurranse så er det vel skattelistene som går på person - TV-aksjonen opplyser da i det minste bare om fylker og kommuner, ikke hvor mye Ola Nordmann gav i forhold til Kari... 0 Siter
Bookworm Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Nei, jeg skal ikke. Men jeg skal gi da om noen kommer på døra. Kommer det ingen er det vel kanskje et telefonnummer man kan ringe? Kommer nok ikke til å gi i morgen heller, hvis ikke bøssebærerne plutselig har begynt å drasse med seg en kortterminal:-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Er det noe som byr på konkurranse så er det vel skattelistene som går på person - TV-aksjonen opplyser da i det minste bare om fylker og kommuner, ikke hvor mye Ola Nordmann gav i forhold til Kari... Jeg ser ingen konkurranse i skattelistene, vil folk flest ikke betale minst mulig i skatt, det er jo helt omvendt. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Nei... Jeg synes å være noe alene om bøssetanken min her inne, ja. :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Kommer nok ikke til å gi i morgen heller, hvis ikke bøssebærerne plutselig har begynt å drasse med seg en kortterminal:-) Vi har blitt "tatt på senga" endel ganger, her oppbevares virkelig ikke kontanter. En gang robbet vi ungenes sparegriser, en annen gang lette vi desperat i lommer på alle ytterjakker. Det var _før_ de fant opp dette geniale systemet med å ringe og slik. :-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Vi har blitt "tatt på senga" endel ganger, her oppbevares virkelig ikke kontanter. En gang robbet vi ungenes sparegriser, en annen gang lette vi desperat i lommer på alle ytterjakker. Det var _før_ de fant opp dette geniale systemet med å ringe og slik. :-) Neimen om jeg verken robber ungenes sparegriser, eller leter febrilsk etter penger hvis det kommer en bøssebærer på døra. Den får da beskjed om at jeg ikke har kontanter, enkelt og greit - selv om jeg nok av og til har kontanter også:-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Neimen om jeg verken robber ungenes sparegriser, eller leter febrilsk etter penger hvis det kommer en bøssebærer på døra. Den får da beskjed om at jeg ikke har kontanter, enkelt og greit - selv om jeg nok av og til har kontanter også:-) Å. Vi er visst ulike, ja. 0 Siter
April Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Nei, ikke i morgen. Jeg har tatt et friår fra tvaksjonen etter å ha vært med å organisere utlevering, innlevering, utdeling av roder osv i to år på rad nå. Men jeg står på reservelisten om det skulle bli for få bøssebærere. Da stiller jeg på kort varsel. I fjor hadde vi for mange bøssebærere i bydelen jeg bor i, så da sendte vi faktisk flere personer til en annen bydel som manglet flere bøssebærere. Så her er alle roder oppfylt, alle får besøk og det er ikke vanskelig å få noen til å gå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.