Gå til innhold

Skal du være bøssebærer i morgen?

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg gir hellere til frivillige organisasjoner, med ulønte arbeidere, som jobber på frivillig basis. Da kommer pengene frem til de trengende, uten at noen skal forsyne seg av kaka, før den kommer frem.

Hvordan får disse ulønte arbeiderne mat og tak over hodet, da?

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

5

• tonie

4

• Bookworm

4

• pekkaline

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

Hvordan får disse ulønte arbeiderne mat og tak over hodet, da?

Tar det i ferien sin f.eks.

Gjest ViViola
Skrevet

Tar det i ferien sin f.eks.

Sånt er jeg mer skeptisk til, da, hvem står for kontinuitet og framdrift om det drives på systemet 3-ukers-ferier? Dessuten, disse arbeiderne skal også ha mat og tak over hodet i sine perioder, så helt utenom administrasjon kommer man ikke.

Nåja, det viktigste er vel at vi alle bidrar av vår overflod, det har vi råd til. Og om man velger slik eller sånn er ikke så viktig, synes jeg. Støtt dine du, så går jeg med bøssa i morgen (håper jeg).

:-)

Skrevet

Vi tar søndagsturen på den måten, vi. :-)

Eh, hæ? Jeg er visst litt treig i dag. Trengte de bøssebærere likevel? :)

Gjest ViViola
Skrevet

Eh, hæ? Jeg er visst litt treig i dag. Trengte de bøssebærere likevel? :)

He-he, du er ikke treig - jeg skreiv ikke alt i første innlegg.

Vi fikk beskjed om at vi kunne møte opp og se om det ble noen ledig rute, og det gjør vi. Så da får vi oss uansett en gåtur i morgen, enten det blir bøssbæring eller ei.

(Jeg har visst visse forventninger til at du kan lese tanker i kveld.)

Gjest høstløv
Skrevet

Sånt er jeg mer skeptisk til, da, hvem står for kontinuitet og framdrift om det drives på systemet 3-ukers-ferier? Dessuten, disse arbeiderne skal også ha mat og tak over hodet i sine perioder, så helt utenom administrasjon kommer man ikke.

Nåja, det viktigste er vel at vi alle bidrar av vår overflod, det har vi råd til. Og om man velger slik eller sånn er ikke så viktig, synes jeg. Støtt dine du, så går jeg med bøssa i morgen (håper jeg).

Ja, da gir vi hver vårt til de som er mindre heldig stilt enn oss.

Skrevet

He-he, du er ikke treig - jeg skreiv ikke alt i første innlegg.

Vi fikk beskjed om at vi kunne møte opp og se om det ble noen ledig rute, og det gjør vi. Så da får vi oss uansett en gåtur i morgen, enten det blir bøssbæring eller ei.

(Jeg har visst visse forventninger til at du kan lese tanker i kveld.)

Joa, jeg kan jo vanligvis det, men som sagt, jeg er litt treig i dag;)

Du kan komme hit. Her trenger de bøssebærere.

Gjest ViViola
Skrevet

Joa, jeg kan jo vanligvis det, men som sagt, jeg er litt treig i dag;)

Du kan komme hit. Her trenger de bøssebærere.

"Her" blir litt vagt - jeg er nemlig IKKE tankeleser... :-)

Gjest ViViola
Skrevet

Ja, da gir vi hver vårt til de som er mindre heldig stilt enn oss.

Nemlig. Og det er jo det viktigste - ikke bare i morgen.

Skrevet

"Her" blir litt vagt - jeg er nemlig IKKE tankeleser... :-)

Å shit, det glemte jeg. Jaja:)

Skrevet

Skattelistene byr vel ikke på konkurranse.

Men hele TV-opplegget er bare offentlig tigging.

Er det noe som byr på konkurranse så er det vel skattelistene som går på person - TV-aksjonen opplyser da i det minste bare om fylker og kommuner, ikke hvor mye Ola Nordmann gav i forhold til Kari...

Skrevet

Nei, jeg skal ikke. Men jeg skal gi da om noen kommer på døra. Kommer det ingen er det vel kanskje et telefonnummer man kan ringe?

Kommer nok ikke til å gi i morgen heller, hvis ikke bøssebærerne plutselig har begynt å drasse med seg en kortterminal:-)

Gjest høstløv
Skrevet

Er det noe som byr på konkurranse så er det vel skattelistene som går på person - TV-aksjonen opplyser da i det minste bare om fylker og kommuner, ikke hvor mye Ola Nordmann gav i forhold til Kari...

Jeg ser ingen konkurranse i skattelistene, vil folk flest ikke betale minst mulig i skatt, det er jo helt omvendt.

Gjest ViViola
Skrevet

Nei...

Jeg synes å være noe alene om bøssetanken min her inne, ja.

Gjest ViViola
Skrevet

Kommer nok ikke til å gi i morgen heller, hvis ikke bøssebærerne plutselig har begynt å drasse med seg en kortterminal:-)

Vi har blitt "tatt på senga" endel ganger, her oppbevares virkelig ikke kontanter. En gang robbet vi ungenes sparegriser, en annen gang lette vi desperat i lommer på alle ytterjakker. Det var _før_ de fant opp dette geniale systemet med å ringe og slik.

Skrevet

Vi har blitt "tatt på senga" endel ganger, her oppbevares virkelig ikke kontanter. En gang robbet vi ungenes sparegriser, en annen gang lette vi desperat i lommer på alle ytterjakker. Det var _før_ de fant opp dette geniale systemet med å ringe og slik.

Neimen om jeg verken robber ungenes sparegriser, eller leter febrilsk etter penger hvis det kommer en bøssebærer på døra. Den får da beskjed om at jeg ikke har kontanter, enkelt og greit - selv om jeg nok av og til har kontanter også:-)

Gjest ViViola
Skrevet

Neimen om jeg verken robber ungenes sparegriser, eller leter febrilsk etter penger hvis det kommer en bøssebærer på døra. Den får da beskjed om at jeg ikke har kontanter, enkelt og greit - selv om jeg nok av og til har kontanter også:-)

Å.

Vi er visst ulike, ja.

Skrevet

Nei, ikke i morgen. Jeg har tatt et friår fra tvaksjonen etter å ha vært med å organisere utlevering, innlevering, utdeling av roder osv i to år på rad nå. Men jeg står på reservelisten om det skulle bli for få bøssebærere. Da stiller jeg på kort varsel.

I fjor hadde vi for mange bøssebærere i bydelen jeg bor i, så da sendte vi faktisk flere personer til en annen bydel som manglet flere bøssebærere. Så her er alle roder oppfylt, alle får besøk og det er ikke vanskelig å få noen til å gå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...