Gjest please help me Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg laget eplemos i dag og gryta ble helt sort i bunnen. Har tatt litt bakepulver i den og vann. Men er rimelig fortvilet. Har du noen flere gode råd til meg som virker bedre enn bakepulver? 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Oppvaskmiddel for maskin. Sniker meg litt inn her jeg.. For det har jeg aldri prøvd. Lar du det virke en stund eller? Kan være kjekt å vite :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Sniker meg litt inn her jeg.. For det har jeg aldri prøvd. Lar du det virke en stund eller? Kan være kjekt å vite :-) Ha i varmt vann og en god slump pulver for oppvaskmaskin og la det stå en stund, til vannet er lunkent kanskje. Funker på det aller meste! 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Ha i varmt vann og en god slump pulver for oppvaskmaskin og la det stå en stund, til vannet er lunkent kanskje. Funker på det aller meste! Takk skal du ha :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Sniker meg litt inn her jeg.. For det har jeg aldri prøvd. Lar du det virke en stund eller? Kan være kjekt å vite :-) Jeg tar på masse varmt vann og lar det gjerne stå over natta. Og da er det løsnet om morgenen ) 0 Siter
Gjest xkristinx Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 "I gamle dager" lærte vi å ha i vann og vanlig oppvaskmiddel, la det koke sakte opp og syde over svak varme en stund. Da pleide det fastbrente å løsne. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Klorin kan hjelpe om det fàr stà noen timer. Evt. kok det opp, men det har jeg ikke pròvd selv. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Som Dorthe sier, oppvaksmaskinmiddel og varmt vann. La det stå over natta. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg tar på masse varmt vann og lar det gjerne stå over natta. Og da er det løsnet om morgenen ) Hmm... smart ) Takk for tips, Dorthe ) 0 Siter
Linnea78 Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Først: Dreier det seg om ei jerngryte skal du ikke bruke såpe! Da er det nok lurer å bruke kun vann. Eller å kjøpe billig olje å varme det opp,for så å skrubbe med oppvaskbørste. Hvis du varmer opp olje i gryta blir den som ny etterpå. Dersom det er en vanlig kjele kan du kjøpe stålull å skrubbe kjelen ren. Funker som bare det! Dersom det er en kjele som ikke tåler skraping så følger du noen andre sine tips! Håper du får gryta ren og pen igjen. 0 Siter
Gjest please help me Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Først: Dreier det seg om ei jerngryte skal du ikke bruke såpe! Da er det nok lurer å bruke kun vann. Eller å kjøpe billig olje å varme det opp,for så å skrubbe med oppvaskbørste. Hvis du varmer opp olje i gryta blir den som ny etterpå. Dersom det er en vanlig kjele kan du kjøpe stålull å skrubbe kjelen ren. Funker som bare det! Dersom det er en kjele som ikke tåler skraping så følger du noen andre sine tips! Håper du får gryta ren og pen igjen. Nei, det hjelper ikke med stålull. Har prøvd både med det og oppvaskmiddel sammen. 0 Siter
Gjest please help me Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1224478543' post='3990014] Som Dorthe sier, oppvaksmaskinmiddel og varmt vann. La det stå over natta. Har prøvd over natten, men det sitter like fast enda! 0 Siter
Gjest please help me Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Klorin kan hjelpe om det fàr stà noen timer. Evt. kok det opp, men det har jeg ikke pròvd selv. Dette må jeg også prøve. 0 Siter
Gjest please help me Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 "I gamle dager" lærte vi å ha i vann og vanlig oppvaskmiddel, la det koke sakte opp og syde over svak varme en stund. Da pleide det fastbrente å løsne. Dette skal jeg også prøve! 0 Siter
Gjest please help me Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg tar på masse varmt vann og lar det gjerne stå over natta. Og da er det løsnet om morgenen ) Jeg er rimelig fortvilet nå. Dette hjalp ikke hos meg! 0 Siter
Gjest please help me Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Ha i varmt vann og en god slump pulver for oppvaskmaskin og la det stå en stund, til vannet er lunkent kanskje. Funker på det aller meste! Jeg er så fortvilet. Har prøvd det, men det virket ikke for gryta mi. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Har prøvd over natten, men det sitter like fast enda! Har du prøvd og koke opp gryta? Ellers aner ikke jeg, beklager. 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg er rimelig fortvilet nå. Dette hjalp ikke hos meg! Da har jeg ingen gode råd, dessverre. Pælm gryta og gå i en bruktforretning og kjøp en ny gammel rimelig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.