Gå til innhold

fastbrent gryte

Anbefalte innlegg

Gjest please help me
Skrevet

Jeg laget eplemos i dag og gryta ble helt sort i bunnen. Har tatt litt bakepulver i den og vann. Men er rimelig fortvilet. Har du noen flere gode råd til meg som virker bedre enn bakepulver?

Skrevet

Oppvaskmiddel for maskin.

Sniker meg litt inn her jeg.. For det har jeg aldri prøvd. Lar du det virke en stund eller? Kan være kjekt å vite :-)

Skrevet

Sniker meg litt inn her jeg.. For det har jeg aldri prøvd. Lar du det virke en stund eller? Kan være kjekt å vite :-)

Ha i varmt vann og en god slump pulver for oppvaskmaskin og la det stå en stund, til vannet er lunkent kanskje. Funker på det aller meste!

Skrevet

Ha i varmt vann og en god slump pulver for oppvaskmaskin og la det stå en stund, til vannet er lunkent kanskje. Funker på det aller meste!

Takk skal du ha :-)

Skrevet

Jeg tar på masse varmt vann og lar det gjerne stå over natta. Og da er det løsnet om morgenen :o)

Gjest xkristinx
Skrevet

"I gamle dager" lærte vi å ha i vann og vanlig oppvaskmiddel, la det koke sakte opp og syde over svak varme en stund. Da pleide det fastbrente å løsne.

Gjest Angela26
Skrevet

Klorin kan hjelpe om det fàr stà noen timer. Evt. kok det opp, men det har jeg ikke pròvd selv.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Som Dorthe sier, oppvaksmaskinmiddel og varmt vann. La det stå over natta.

Skrevet

Jeg tar på masse varmt vann og lar det gjerne stå over natta. Og da er det løsnet om morgenen :o)

Hmm... smart :o) Takk for tips, Dorthe :o)

Skrevet

Først: Dreier det seg om ei jerngryte skal du ikke bruke såpe! Da er det nok lurer å bruke kun vann. Eller å kjøpe billig olje å varme det opp,for så å skrubbe med oppvaskbørste. Hvis du varmer opp olje i gryta blir den som ny etterpå.

Dersom det er en vanlig kjele kan du kjøpe stålull å skrubbe kjelen ren. Funker som bare det!

Dersom det er en kjele som ikke tåler skraping så følger du noen andre sine tips! Håper du får gryta ren og pen igjen.

Gjest please help me
Skrevet

Først: Dreier det seg om ei jerngryte skal du ikke bruke såpe! Da er det nok lurer å bruke kun vann. Eller å kjøpe billig olje å varme det opp,for så å skrubbe med oppvaskbørste. Hvis du varmer opp olje i gryta blir den som ny etterpå.

Dersom det er en vanlig kjele kan du kjøpe stålull å skrubbe kjelen ren. Funker som bare det!

Dersom det er en kjele som ikke tåler skraping så følger du noen andre sine tips! Håper du får gryta ren og pen igjen.

Nei, det hjelper ikke med stålull. Har prøvd både med det og oppvaskmiddel sammen.

Gjest please help me
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1224478543' post='3990014]

Som Dorthe sier, oppvaksmaskinmiddel og varmt vann. La det stå over natta.

Har prøvd over natten, men det sitter like fast enda!

Gjest please help me
Skrevet

Klorin kan hjelpe om det fàr stà noen timer. Evt. kok det opp, men det har jeg ikke pròvd selv.

Dette må jeg også prøve.

Gjest please help me
Skrevet

"I gamle dager" lærte vi å ha i vann og vanlig oppvaskmiddel, la det koke sakte opp og syde over svak varme en stund. Da pleide det fastbrente å løsne.

Dette skal jeg også prøve!

Gjest please help me
Skrevet

Jeg er rimelig fortvilet nå. Dette hjalp ikke hos meg!

Gjest please help me
Skrevet

Jeg er så fortvilet. Har prøvd det, men det virket ikke for gryta mi.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Har prøvd over natten, men det sitter like fast enda!

Har du prøvd og koke opp gryta?

Ellers aner ikke jeg, beklager.

Skrevet

Jeg er rimelig fortvilet nå. Dette hjalp ikke hos meg!

Da har jeg ingen gode råd, dessverre.

Pælm gryta og gå i en bruktforretning og kjøp en ny gammel rimelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...