Gjest zilja Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Hvilke farger har dere dolere på møbler og vegger i stua deres? Holder på å beise mine furumøbler mørkebrune, og er nysgjerrig på hvordan dere har det i stua 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Vi har helt lys tapet i stua. Den har brede nedoverstriper i to helt lyse (off white) nyanser. Sofaen består av en treseter og en toseter. Den er brun og sort (brede nedoverstriper). Møblene er i mellommørkt tre. På den ene endeveggen, rundt et vindu, har vi innebygd bokhylle malt i caffe latte (helt lik den ene fargen i tapeten). 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Her er det litt ymse. Svarte skinnsofaer (3+2+1), brunt gammalt bord (ikke gammalt som i antik). Svart tv-bord, med mahognibrune kanter foran, furuskap (skjenk?vitrineskap?). Sånn benk og overdel med glassdører. Den skal antageligvis beises brun. Tre av veggene er i farge vårlys, siste veggen med hagedør og vindu er hvit kleberstein. 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Brunt treverk og grå sofa med to stoler 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Her er det litt ymse. Svarte skinnsofaer (3+2+1), brunt gammalt bord (ikke gammalt som i antik). Svart tv-bord, med mahognibrune kanter foran, furuskap (skjenk?vitrineskap?). Sånn benk og overdel med glassdører. Den skal antageligvis beises brun. Tre av veggene er i farge vårlys, siste veggen med hagedør og vindu er hvit kleberstein. To av veggene er strie, og den tredje er panel. Alle er da malt 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Veggene er helt lyse, ikke kritthvite, men lyse, vet ikke hva fargen heter for den var sånn da jeg flyttet inn. Jeg har tv-benk, sjenk, et lite glass-vitrineskap og databord i hvitt, spisestue i furu med med en hvit voksduk på (den eneste spiseplassen vår, ikke plass på kjøkkenet), salongen er grønn og salongbordet i mørkt tre. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Vi skal male furumøblene i første omgang, men fargen er ikke bestemt enda. Vi har hatt panelte vegger, men nå er all panel revet ned. Vi velger mest sannsynlig en varm gulfarve, helt lys. Salongen er i skinn og er 3+2+1. Jeg tror farven heter okseblod. Det er en mørk rødfarve. Senere skal vi ha den i en annen ende av stua. Det skal være barnas kosekrok der, så skal vi kjøpe en lignende salonggruppe i en helt mørk farve. Muligens svart. Det blir skinn denne gangen også i og med at vi har småunger. 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Her er det litt ymse. Svarte skinnsofaer (3+2+1), brunt gammalt bord (ikke gammalt som i antik). Svart tv-bord, med mahognibrune kanter foran, furuskap (skjenk?vitrineskap?). Sånn benk og overdel med glassdører. Den skal antageligvis beises brun. Tre av veggene er i farge vårlys, siste veggen med hagedør og vindu er hvit kleberstein. Furu blir veldig fin når den beises synes jeg. Det ble som en helt ny stue. Har vegger i never. 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Hvite vegger, Hvite gardiner, hvite spisestuemøbler, bokhyller i lys bøk, sort tv, sort piano, 3 store speil, ett veggteppe kjøpt i Hellas som går i sort, lilla og gull. Sofaen er brun/grå med sjeselong. Den er i stram stil, så den har jeg myket opp med saueskinn og puter i forskjellige lillafarger fra indiska. Veldig mye lilla og sort her nå. En stor puff fra Ikea som også er lilla. En annen avdeling i stua er malt i cafe latte og der er en to-seter som også er i cafe latte. Selvfølgelig med lilla puter i;o) Bokhyller i lys bøk der også. Ellers har jeg veldig sans for butikken Indiska så her bærer det litt preg av det nå. Liker kombinasjonen av gull, sort og lilla. Ellers liker jeg et rolig inntrykk, derfor er det meste lyst utenom det sorte og lilla altså. Interiør er gøy:-). 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Hvitmalt panel på veggene. Grønn salong,lys og mørktbeist eik i møblene, beige og hvite panlegardiner. Furu spisestue fra "gamle dager" - står for fall ;o) 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Toscana lyse vegger, sort buesofa, sort stressless, kirsebærfarget spisebord med stoler som har sort sitteflate, også er de furumøbler som skal males eller kastes. 0 Siter
Gjest ulle litu Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Vi har lysegule vegger. Møbler i nøttetre, mellombrunt altså. Brun sofa og lys gule stoler. Eikeparkett. Veldig fornøyd! 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Vi har lyse vegger, lys Toscana tror jeg det var. Og så har vi Sort skinnsofa, og resten av møblene er eik, eller mellombrun eikefiner 0 Siter
Gjest niknot Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 CafeLatte vegger i hele huset. Eggeskallfarget peis og brannmur. I stua har vi sort skinnsalong, sort ressless i skinn, sort aldringsmalt salongbord, i et hjørne av stua har vi to sorte microstoff-stoler med et sort aldringsmalt lite bord imellom, valnøtt skipsgulv, valnøtt laaaang lav tv-benk, sort 50" Pioneèr flatskjerm oppå der. Har fortsatt igjen syrelutamøbler som ble kjøpt på slutten av 80 tallet , kjøpte sort utebeis å beiset de med den, de ser nå mørke mørke brune ut, har et vitrineskap (står på kjøkkenet), et skatoll (står også på kjøkkenet), en slagbenk (står i ytter-gangen, kjekk til å ha votter og luer i til barna, og å sitte på når en kler av og på barna vinterklær ....) 0 Siter
Åsemor Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Vi har spisestue i furu som er mørkbeiset, og så er det andre også mørkebrunt. Hvite vegger og helt lyse gardiner... Sofaene er sånn bycast-look eller hva det heter, og et par av møblene er fra Bombay-serien (eller wannabe bombay helst, til en lavere pris..). 0 Siter
alida Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Her i leiligheten er alle vegger hvite. Har nesten bare Ikea møbler som sakte,men sikkert skal skiftes ut når jeg får råd. Skal beise et furubord i en "drivved" beis fra Jotun. Gardiner har jeg ikke i stua, har få bilder på veggene pga at det er så mye styr med gipsvegger. 0 Siter
tonie Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Her i huset betyr farger mye. Veggene er lyse for at fargene skal komme til sin rett, og ellers er det fargerikt og lekent. Bohem møter Pop Art møter 50-tall, sånn omtrent. Trives, ja;) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har lys lys grå vegger. Sofaen er en hvit skinnsofa.. høres harry ut men den er veldig stilig etter min mening. Alt i min leilighet er grått, svart, hvitt og sølv, så bytter jeg på med lyse rosa puter, rosa stearinlys osv,.. eller en annen farge. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Vi har lyse vegger, en slags veldig lys beige med et svakt skjaer av rosa. Men de ser ikke rosa ut altsà :-) Mòblene er av mòrkt tre, men husker ikke hvilken tresort..De er fra Banak Importa, men tror ikke de finnes i Norge ? Ogsà har vi svart skinnsofa, 2+3 seter. Spisebords- stolene har beige skinn da. Har todelte gardiner, den innerste delen er helt lys lilla/hvit og ytterst brun. Ogsà har vi lamper laget av strà, eller hva jeg skal kalle det :-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Veggene er lyse. Alle møblene er sorte. Bildene er mørke, dystre og sorte. Resten av interiøret er sort, hvitt, grått eller stål. Utenom ei gammel klokke, den er i mørkt tre. Har grønne planter, det er vel det eneste fargeklatten hos oss... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.