Gå til innhold

Redd. Håper på raskt svar om dere tror.

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke mor enda.
Skrevet

Jeg skulle tatt min siste p-piller torsdag 9. oktober. Jeg pleier vanligvis ikke hoppe over opphold, men gjorde det denne gangen fordi kjæresten min var hjemme på besøk. Altså:

9. Skulle ha tatt min siste p-piller

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17. Hadde sex uten kondom.

18.

19. Tok p-pillen ca. 10.30. Fikk diaré rundt 1-1.5 time etter.

20. I kveld murrer det på den ene siden av magen. Kan jeg virkelig fått eggløsning nå???

Jeg er så utrolig redd for å bli gravid. Sjangsene er vel relativt små, ikke sant?

Aliza1365380759
Skrevet

Hvis du tar de siste sju pillene til riktig tid/uten å kaste opp/uten å ha diare, så går det fint. Har du tatt p-pille i dag også? I så fall, hvis du fortsetter å ta p-piller noen dager til, slik at du får sju på rad uten kluss, så går det fint. Så lenge du aldri lar det gå mindre enn sju dager mellom hver gang du klusser med p-pillene, og tar de sju første og sju siste til riktig tid, så er ikke beskyttelsen nedsatt.

Skrevet

Hvis du tar de siste sju pillene til riktig tid/uten å kaste opp/uten å ha diare, så går det fint. Har du tatt p-pille i dag også? I så fall, hvis du fortsetter å ta p-piller noen dager til, slik at du får sju på rad uten kluss, så går det fint. Så lenge du aldri lar det gå mindre enn sju dager mellom hver gang du klusser med p-pillene, og tar de sju første og sju siste til riktig tid, så er ikke beskyttelsen nedsatt.

Så én manglende pille kan ikke skade? Jeg trodde man kunne bli gravid om man glemte én pille (for om p-pillen jeg tok i går ble "skylt" ut, er det jo som glemt pille), men suuupert om dette ikke er tilfellet!

Jeg prøvde å skrive datoene nedover på rekke, men det funke tydeligvis ikke. Men du ser datoen og teksten bak dem.

Skrevet

Det blir gjerne litt kluss i syklusen når du hopper over de pillefri dagene. Du er neppe gravid :)

Skrevet

Jepp, du kan ha fått eggløsning ettersom du jo var ett døgn for sen med første pille i neste periode (om jeg forsto deg rett).

Aliza1365380759
Skrevet

Så én manglende pille kan ikke skade? Jeg trodde man kunne bli gravid om man glemte én pille (for om p-pillen jeg tok i går ble "skylt" ut, er det jo som glemt pille), men suuupert om dette ikke er tilfellet!

Jeg prøvde å skrive datoene nedover på rekke, men det funke tydeligvis ikke. Men du ser datoen og teksten bak dem.

Det kommer an på _hvilken_ pille du glemmer.

Ser nå at svaret mitt bare gjelder monofasepiller (jeg tar de selv), så jeg svarte på "autopilot". Tar du monofase- eller trifasepiller?

Gjest Vil ikke bli mor enda.
Skrevet

Det kommer an på _hvilken_ pille du glemmer.

Ser nå at svaret mitt bare gjelder monofasepiller (jeg tar de selv), så jeg svarte på "autopilot". Tar du monofase- eller trifasepiller?

Jeg går på Diane. Alle pillene er med andre ord like. Jeg skal prøve å skrive det litt tydeligere:

9. oktober: Skulle ha tatt min siste p-piller,men begynte på nytt brett 10. oktober i stedet. Alt ok så langt. Den 17. oktober hadde jeg sex med kjæresten min (uten kondom). Den 19. oktober tok som vanlig pillen om morgenen. Alt ok så langt. MEN: Jeg fikk diaré 1-2 timer etterpå. Dette var i går, og i dag 20. oktober har jeg vondt i den ene siden av magen.

Gjest Vil ikke bli mor enda.
Skrevet

Jepp, du kan ha fått eggløsning ettersom du jo var ett døgn for sen med første pille i neste periode (om jeg forsto deg rett).

Jeg går på Diane. Alle pillene er med andre ord like. Jeg skal prøve å skrive det litt tydeligere:

9. oktober: Skulle ha tatt min siste p-piller,men begynte på nytt brett 10. oktober i stedet. Alt ok så langt. Den 17. oktober hadde jeg sex med kjæresten min (uten kondom). Den 19. oktober tok som vanlig pillen om morgenen. Alt ok så langt. MEN: Jeg fikk diaré 1-2 timer etterpå. Dette var i går, og i dag 20. oktober har jeg vondt i den ene siden av magen.

Skrevet

Aha - nå skjønner jeg hva du mener. :o) Hm.... Så du har tatt pillen hver dag, men det er denne diareen du lurer på. Tja... Det finnes jo en del barn rundtomkring som er resultat av en eneste uteglemt pille / oppkast / diare så det er ikke godt å si.

Aliza1365380759
Skrevet

Så lenge du har tatt p-pille i dag også, og fortsetter med det slik at du tar p-piller sju dager på rad til riktig tid, så er sjansen for at du er gravid minimal. Neste gang du kaster opp/har diare, så husk å ta en ny pille, da slipper du hele problematikken :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...