Gå til innhold

Rengjøring av vaffeljern

Anbefalte innlegg

Gjest Beatricey8u
Skrevet

Jeg får aldri vaffeljernet skikkelig rent, hvordan rengjør dere vaffeljernet?

Fortsetter under...

Skrevet

Legg et dobbelt tørkepapir i jernet mens det er varmt og lukk det i noen sekunder slik at det trekker til seg fett. Ellers vasker du forsiktig rundt på jernet med en klut med såpevann og tørker over med rent vann etterpå.

Skrevet

Legg et brukt toalettpapir i jernet mens det er varmt og lukk det i noen sekunder slik at det trekker til seg fett. Ellers vasker du forsiktig rundt på jernet med en klut med urin og tørker over med rent vann etterpå.

Gjest Beatricey8u
Skrevet

Legg et brukt toalettpapir i jernet mens det er varmt og lukk det i noen sekunder slik at det trekker til seg fett. Ellers vasker du forsiktig rundt på jernet med en klut med urin og tørker over med rent vann etterpå.

hehe du er like seriøs som alltid jølsen :)

Skrevet

hehe du er like seriøs som alltid jølsen :)

Jeg prøver bare å bidra!

Gjest Beatricey8u
Skrevet

Jeg prøver bare å bidra!

Bra det, takker for hjelpen jølsen :)

moren min pleide bare å steke det rent, dvs første vaflen hun stekte kastet hun...

men mener det ikke er hygienisk nok da.

Har prøvd å skrubbe med diverse, men føler liksom det ikke blir rent nok. Vil ha det like rent som da det var nytt :)

Annonse

Gjest Beatricey8u
Skrevet

Legg et dobbelt tørkepapir i jernet mens det er varmt og lukk det i noen sekunder slik at det trekker til seg fett. Ellers vasker du forsiktig rundt på jernet med en klut med såpevann og tørker over med rent vann etterpå.

Takk, men gammelt fastbrent fett da... føler det er litt "klumpete" rundt om... vil ha jernet like rent som da det var nytt. Føler det steker så ujevnt nå og tror det er pga gamle rester som er fastbrent? Er det noe jeg kan skrubbe med f.eks.?

Skrevet

Bra det, takker for hjelpen jølsen :)

moren min pleide bare å steke det rent, dvs første vaflen hun stekte kastet hun...

men mener det ikke er hygienisk nok da.

Har prøvd å skrubbe med diverse, men føler liksom det ikke blir rent nok. Vil ha det like rent som da det var nytt :)

Jeg synes du skal prøve mitt tips, det kan hende det funker! Det, eller tørk av vaffeljernet med en ren fuktig klut med grønnsåpe, som du igjen tørker vekk med en ren, våt klut. Et dårlig tips, så forsøk det første!

Skrevet

Takk, men gammelt fastbrent fett da... føler det er litt "klumpete" rundt om... vil ha jernet like rent som da det var nytt. Føler det steker så ujevnt nå og tror det er pga gamle rester som er fastbrent? Er det noe jeg kan skrubbe med f.eks.?

Hvis du har jern med teflonbelegg (det har vel alle jern som er nyere enn 20 år omtrent?) så skal det ikke skrubbes! Så hvis du en gang har begynt å skrubbe det med noe annet enn klut/svamp/myk børste og vann og evt. vanlig oppvaskmiddel så vil jeg tro det er derfor vaflene setter seg fast.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Hvis du har jern med teflonbelegg (det har vel alle jern som er nyere enn 20 år omtrent?) så skal det ikke skrubbes! Så hvis du en gang har begynt å skrubbe det med noe annet enn klut/svamp/myk børste og vann og evt. vanlig oppvaskmiddel så vil jeg tro det er derfor vaflene setter seg fast.

Ups er visst teflonbelegg...

kanskje jeg heller burde investert i et nytt vaffeljern - og være "snillere" :)

Bør vel tørke og vaske av det med det samme og ikke vente til det blir kaldt?

candyqueen_83
Skrevet

Jeg legger bare tørkepapir i mellom, til neste gang. Tørker over det litt før jeg bruker det. Sjelden jeg vasker det med såpe og vann, skal det ikke være litt fett igjen på det?

Gjest Aimabel
Skrevet

Vaffeljern skal ikke være skikkelig rent, det skal bare tørkes med tørr klut/papir. hvis du vasker det så mister det slip-lett effekten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...