Gå til innhold

Inventar ved salg av leiligheter...

Anbefalte innlegg

Gjest påkjøp
Skrevet

...er det f.eks vanlig at badekar står igjen? Hva med steamdusj og boblebad? Ser en del leiligheter på finn.no som har dette på bildene av badet, videre står det nevnt i innholdsbeskrivelsen, men det står jo ikke spesifikt om det følger med eller ikke. Hva tror dere?

Skrevet

Joda, det er ikke lov å ta med seg slike ting. :o) Da må det stå i annonsen vil jeg tro, i det minste må det avvtales direkte med kjøper. Fastmonterte ting (innebygde hvitevarer bl.a.) skal følge huset/leiligheten.

AneM1365380603
Skrevet

Sånne ting følger huset. Jeg har da aldri hørt om noe annet. Da mannen min solgte huset spurte kjøperne om de kunne få gardinene med på kjøpet, og det var jo greit. Badekar og integrert kjøleskap var en del av huset uansett.

Skrevet

Jeg har også hørt at de ikke har lov å ta med seg veggmonterte flat tver heller hvis det ikke er spesifisert i salgsoppgaven.

Skrevet

Jeg har også hørt at de ikke har lov å ta med seg veggmonterte flat tver heller hvis det ikke er spesifisert i salgsoppgaven.

Ikke helt sikker på hvordan dette utsagnet menes, men "ikke lov til å ta med seg flatskjerm, hvis det ikke er spesifisert i salgsoppgaven" Hva skal spesifiseres i salgsoppgaven??

Men uansett, en flatskjerm skal ikke bli stående i leiligheten/huset som selges, den eier de som kjøpte TV'en...

Skrevet

Lov eller ikke lov, man lar ikke fine flatskjerm TV'er stå igjen bare fordi de er fastmontert. Jeg hadde tatt ned TV'en med én gang jeg bestemte meg for å selge, ikke faen om noen får TV'en min. Hvis folk er så dumme og tror det, får de bare gjøre det, men det som er mitt er mitt, og jeg gjør hva som helst for å verne om mine ting!

Skrevet

Fastmontert utstyr skal følge med leiligheten. Badekar, steamdusj osv. er blandt disse.

Skrevet

Lov eller ikke lov, man lar ikke fine flatskjerm TV'er stå igjen bare fordi de er fastmontert. Jeg hadde tatt ned TV'en med én gang jeg bestemte meg for å selge, ikke faen om noen får TV'en min. Hvis folk er så dumme og tror det, får de bare gjøre det, men det som er mitt er mitt, og jeg gjør hva som helst for å verne om mine ting!

Da vi solgte leiligheten vår, fortalte megleren oss at fastmontert flatskjerm må følge leiligheten.. heldigvis var ikke den fastmontert til veggen.. men anyway - kjipt er det!

Skrevet

Da vi solgte leiligheten vår, fortalte megleren oss at fastmontert flatskjerm må følge leiligheten.. heldigvis var ikke den fastmontert til veggen.. men anyway - kjipt er det!

Men hva regner de som fastmontert når det kommer til flatskjerm-tv da? Stadig flere henger jo tv'n opp på veggen, blir den da automatisk å regne som fastmontert? Det er jo helt sprøtt.

Skrevet

Men hva regner de som fastmontert når det kommer til flatskjerm-tv da? Stadig flere henger jo tv'n opp på veggen, blir den da automatisk å regne som fastmontert? Det er jo helt sprøtt.

Tror man ofte blir anbefalt å skrive det i prospektet dersom det er ting som henger fast i vegger som ikke skal medfølge leiligheten.

Skrevet

Tror man ofte blir anbefalt å skrive det i prospektet dersom det er ting som henger fast i vegger som ikke skal medfølge leiligheten.

Men altså - dersom en tv som er hengt opp på veggen regnes som fastmontert så må jo bilder, hyller og speil (ikke speilflis) også regnes som fastmontert da?

Skrevet

Men altså - dersom en tv som er hengt opp på veggen regnes som fastmontert så må jo bilder, hyller og speil (ikke speilflis) også regnes som fastmontert da?

Bilder henger jo oftest på spiker..

Megleren min sa "alt som er skrudd fast"

Skrevet

Nja... Er ikke sikker, men jeg tror det er snakk om ting som er skrudd fast i veggen. Altså fastmontert. Men jeg er på skikkelig gyngende grunn her, altså. ;)

Skrevet

Nja... Er ikke sikker, men jeg tror det er snakk om ting som er skrudd fast i veggen. Altså fastmontert. Men jeg er på skikkelig gyngende grunn her, altså. ;)

Jeg tror også det..akkurat som med markiser feks..

Skrevet

Ja, det er helt sprøtt. Megleren forklarte eksen hvorfor, jeg la meg ikke borti det. Men kan det ha noe å gjøre med at det gjelder ting som er "skikkelig" skrudd fast i veggen kansje? Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det :-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Da vi solgte leiligheten vår, fortalte megleren oss at fastmontert flatskjerm må følge leiligheten.. ''

Om en ikke ønsker å la flatskjermen følge med på salget er det jo bare å fjerne den før bilder til visning og fotografering (og selvfølgelig skal den ikke nevnes i prospektet).

Gjest Elextra
Skrevet

''Men altså - dersom en tv som er hengt opp på veggen regnes som fastmontert så må jo bilder, hyller og speil (ikke speilflis) også regnes som fastmontert da?''

Ja, det vil jeg tro, i den grad det er fastmontert (pleier du å motere bilder på veggen?).

Skrevet

''Men altså - dersom en tv som er hengt opp på veggen regnes som fastmontert så må jo bilder, hyller og speil (ikke speilflis) også regnes som fastmontert da?''

Ja, det vil jeg tro, i den grad det er fastmontert (pleier du å motere bilder på veggen?).

Men hvordan fastmonterer du en tv?! Den er vel enten bare hengt opp på et par skruer eller hengt på et stativ som er skrudd fast i veggen? Et bilde henger jo også på en skrue i veggen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...