Gå til innhold

Arbeidsoppg.Hva kan jeg forvente av mannen min?

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26
Skrevet

Det gjør ingenting om det ligger et par hybelkaniner under sofaen en liten stund :o) mener ikke at man skal la det gro igjen, men bare lukke øynene bittelitt, og konsentrere seg om andre ting ;O)

Hybelkaninene er jo fort gjort à ta, vaerre er det med matlaging, stryking, (kommer vel ikke unna denne hersens strykinga...:-) rydding, som tar tid...

Men det blir vel ordnings :-)

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Aliza1365380759

7

• AneM1365380603

4

• Lotte :o)

3

• Anonym 82

3

Aliza1365380759
Skrevet

Hybelkaninene er jo fort gjort à ta, vaerre er det med matlaging, stryking, (kommer vel ikke unna denne hersens strykinga...:-) rydding, som tar tid...

Stryking?! Nei, det kan du trygt slutte med! :-)

Gjest Angela26
Skrevet

Stryking?! Nei, det kan du trygt slutte med! :-)

Jeg kan jo laere mannen à stryke sine egne skjorter og bukser da! Det vil spare noe tid :-)

candyqueen_83
Skrevet

Men det tar likevel energi, fra en fra før av sliten kropp. :o)Strykinga syns jeg forøvrig mannen din bør ta ansvar for selv.

Aliza1365380759
Skrevet

Jeg kan jo laere mannen à stryke sine egne skjorter og bukser da! Det vil spare noe tid :-)

Ja, det synes jeg virkelig! Skal han absolutt ha bukser og skjorter som krøller seg så mye at de må strykes, så er det et minstekrav at han kan stryke de selv synes jeg - særlig når du har _helt_ andre og mye viktigere ting å ta deg av! :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det synes jeg virkelig! Skal han absolutt ha bukser og skjorter som krøller seg så mye at de må strykes, så er det et minstekrav at han kan stryke de selv synes jeg - særlig når du har _helt_ andre og mye viktigere ting å ta deg av! :-)

''særlig når du har _helt_ andre og mye viktigere ting å ta deg av! :-)''

Tja, han har jo viktige ting å ta seg til han også - om han virkelig ikke kan stryke kan han kanskje ta seg av sønnen sin mens hun stryker? ;)

Forøvrig enig i at strykingen bør begrenses.

AneM1365380603
Skrevet

Dere hadde jo en veldig fin lòsning da :-)

Mannen min er hjelpsom nàr det trengs, men han vet ingenting om hvordan det er à ha en baby i hus, og hvor tungt det kan vaere. Jeg har hòrt om dem som sliter skikkelig i forholdet i spedbarnsperioden, der oppgavene faller mest pà den ene av dem, og slikt vil jeg gjerne unngà :-)

Vi finner nok en grei lòsning, men jeg synes det er greit à hòre deres synspunkter ogsà :-)

Du skal se at det går seg til :) Jeg syntes det var nesten et sjokk å komme hjem med den første ungen. Skulle jeg liksom være med det lille mennesket helt alene, og attpåtil ha ansvaret for det. Skumle saker ;) Nå har jeg fire unger, og har glidd inn i det gradvis.

Nå ser du for deg et skrikende gap som sørger for at du får lite søvn, men når han kommer får bylten personlighet. Det gjør alt annerledes.

Et lite tips: Du trenger ikke å gjøre alt husarbeid mens han sover. Ta han med rundt i huset mens du holder på, så skal du se hvor kjekt det er for begge to. Når han skal sove kan du selv legge deg nedpå.

Skrevet

Men hun har jo den eldste i barnehage? En baby sover en god del, og da bør moren også passe på å få hvilt seg litt. Mannen jobber jo røven av seg for å tjene penger til familien sin. Jeg synes mange norske gifte og samboende kvinner er direkte storforlangende. Enslige mødre overlever da fint de også selv om de må ta absolutt hele biten selv. Jeg vet, for det har jeg prøvd:)

Hvordan er det forskjellig fra det jeg skrev? Jeg mener de ideelt sett bør ha lik mengde fritid. Om hun ligger og sover halve formiddagen så regnes det som fritid selvsagt.

Skrevet

Hvorfor stryker du så masse klær? Jeg stryker stort sett bare bunadskjorta mi den 16.mai, jeg ;-) Noe mer trengs faktisk ikke :)

AneM1365380603
Skrevet

Hvorfor stryker du så masse klær? Jeg stryker stort sett bare bunadskjorta mi den 16.mai, jeg ;-) Noe mer trengs faktisk ikke :)

Det gjelder å kjøpe hverdagsklær som ikke krever stryking :o)

Skrevet

Hvordan er det forskjellig fra det jeg skrev? Jeg mener de ideelt sett bør ha lik mengde fritid. Om hun ligger og sover halve formiddagen så regnes det som fritid selvsagt.

Ok, da er eg med. Jeg leste mellom linjene og fikk en følelse av at du regnet den tiden hun er alene hjemme som "arbeidsdag".

Skrevet

Vi finner nok en grei plan, hàper jeg :-) Han er jo en hjelpsom og omsorgsfull mann, en skikkelig mann :-D Men det var greit à hòre deres synspunkter pà hva han kan gjòre, og ikke gjòre.

Ultralyd termin var i dag, men sitter her ennà med vonde kynnere... *Snurt*

Har en feeling pà den 29 oktober jeg, sà fàr vi se hva det blir til :-)

Da skal jeg tenke på deg den 29 :) Jeg tror på 27 ;) hehe

Gjest muffins
Skrevet

Ja, det er de fòrste ukene jeg er spent pà, hvordan vi skal klare à fordele ting pà en slik màte, at ikke alt faller pà den ene av oss. Jeg er fornòyd med hvordan vi har det nà, men jeg vet av erfaring at det kan bli veldig tungt med nattevàk og slikt. Bare det à gà gjennom en fòdsel gjòr at man blir redusert den fòrste tiden.

Jeg har tenkt pà dette med at han kan bringe dattera vàr til skolen, og sà henter jeg. I helgene har han fri, sà da kan han vaske litt hus, evt. at vi gjòr det sammen, + at han stàr opp med baby etter at jeg har ammet, slik at jeg fàr hvilt ut litt. I ukedagene, kan han hjelpe til med middagslaging, eller i hvertfall rydde og vaske opp nàr vi er ferdig...

Jeg skal prate med han om dette her, men greit à hòre hva dere synes ogsà :-)

:0) ok forslag, såpass bør han kunne klare.

Spørs da, om han får noe nattesøvn selv i den perioden som er som verst? Min samboer våknet av det minste knyet,så han var zombi han også!

Det ordner seg nok, ikke noe å bekymre seg på forhånd. lykke til:0)

Gjest Angela26
Skrevet

Da skal jeg tenke på deg den 29 :) Jeg tror på 27 ;) hehe

Da hàper jeg du har rett :-D

Gjest Angela26
Skrevet

Klaerne til mannen mà strykes, likesà uniformen til dattera vàr. Jeg har ogsà noen skjorter/bluser som trengs stryking..:-/

Det er noe av det verste jeg gjòr av husarbeid, sà jeg skal foreslà for han à hjelpe litt til med akkurat dette :-)

Gjest Angela26
Skrevet

:0) ok forslag, såpass bør han kunne klare.

Spørs da, om han får noe nattesøvn selv i den perioden som er som verst? Min samboer våknet av det minste knyet,så han var zombi han også!

Det ordner seg nok, ikke noe å bekymre seg på forhånd. lykke til:0)

Takk :-) Det ordner seg nok ja :-)

Har pratet litt med han nà, og han satt med fasiten: Svigermor!!

Her er det helt vanlig at besteforeldrene kommer med middag og vasker huset, sà det sà :-) Spòrs om jeg tillater det da, hun mà jo fà lov til à vaere bare bestemor ogsà :-)

Ellers sà er det ingen problem for han à hjelpe til, det mente han var en selvfòlge. Snille mannen min :-)

Skrevet

Det gjelder å kjøpe hverdagsklær som ikke krever stryking :o)

Jepp! Jeg har allikevel merket meg at noen stryker alt som er av klær, uansett! Ei jeg kjenner stryker til og med trusene sine *himle*

Skrevet

Klaerne til mannen mà strykes, likesà uniformen til dattera vàr. Jeg har ogsà noen skjorter/bluser som trengs stryking..:-/

Det er noe av det verste jeg gjòr av husarbeid, sà jeg skal foreslà for han à hjelpe litt til med akkurat dette :-)

Han stryker selvsagt sine egne klær. Ikke f...... om jeg gidder å stryke gubbens skjorter de sjeldne gangene han må bruke penskjorte! Jeg tror neppe han hadde giddet å stryke mine klær heller ;)

Aliza1365380759
Skrevet

Jepp! Jeg har allikevel merket meg at noen stryker alt som er av klær, uansett! Ei jeg kjenner stryker til og med trusene sine *himle*

Det gjør "svigermor" ja! ;-) (og er sjokkert over at jeg ikke gjør det samme for sønnen hennes.. *kremt*)

Skrevet

Han stryker selvsagt sine egne klær. Ikke f...... om jeg gidder å stryke gubbens skjorter de sjeldne gangene han må bruke penskjorte! Jeg tror neppe han hadde giddet å stryke mine klær heller ;)

Jeg stryker mannen min sine klær! :-) Og ikke koster det meg mange kalorier heller. Og min mann stryker mine. Den som tar fram strykejernet stryker det som er i haugen rett og slett, uansett hvem det er sitt. Vi stryker nok litt mer enn mange her inne gjør ser jeg, men jeg har sluttet å stryke sengtøy da... Tjihi....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...