Gå til innhold

Arbeidsoppg.Hva kan jeg forvente av mannen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik er det heldigvis ikke hos oss. Vi deler på ansvaret for både hus og barn, selv om jeg ser at jeg av en eller annen grunn i stor grad har fått ansvaret for at barna har det de trenger av klær og utstyr.

Da er du heldig

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Aliza1365380759

7

• AneM1365380603

4

• Lotte :o)

3

• Anonym 82

3

Skrevet

Jeg ville i hvert fall droppet strykingen, jeg stryker så og si aldri. Mannen kan gå over til strykefrie skjorter. De henges opp til tørk på henger. Du kan forsøke det samme med uniformene. Du sparer også en del arbeid på å bruke en del av klærne en dag ekstra. Få hjelp til levering av den eldste på skolen, så kan du og babyen ta det med ro om formiddagen. Senk lista for hvor strøkent du vil ha det. Det går nok bra, skal du se!

Gjest Angela26
Skrevet

Vil bare si at vi bor i Norge, og vi har tre barn, og hund. jeg går i 80 % stilling,og minn mann jobber fra kl 08 til 21.30 hver dag.Han ser aldri barna i ukedagene, og dette er noe han velger fordi han mener vi trenger pengene, p.g.a masse lån.

Dette har vært et evig diskusjonsevne, og jeg blir ikke hørt.Har måtte venne meg til det, men det er trist.

Spørs om det går så mye lenger..

En slik situasjon er ikke rettferdig overfor barna... Skjònner at du synes det er trist ja. Du er jo mye alene ogsà da... Hàper dere finner ut av det!

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg ville i hvert fall droppet strykingen, jeg stryker så og si aldri. Mannen kan gå over til strykefrie skjorter. De henges opp til tørk på henger. Du kan forsøke det samme med uniformene. Du sparer også en del arbeid på å bruke en del av klærne en dag ekstra. Få hjelp til levering av den eldste på skolen, så kan du og babyen ta det med ro om formiddagen. Senk lista for hvor strøkent du vil ha det. Det går nok bra, skal du se!

Takk for svar :-) Det blir ordnings vet du, svigermor kommer visst til à hjelpe oss litt ogsà, hun er helt i hundre nà :-)

Skrevet

Klaerne til mannen mà strykes, likesà uniformen til dattera vàr. Jeg har ogsà noen skjorter/bluser som trengs stryking..:-/

Det er noe av det verste jeg gjòr av husarbeid, sà jeg skal foreslà for han à hjelpe litt til med akkurat dette :-)

Hvorfor styker han ikke skjortene sine sjøl? Jeg stryker skjorter til minstemann til jul og 17.mai og lærte eldstemann å stryke da han var i tenårene.

Sjøl har jeg ikke et eneste plagg som skal strykes. Det hender jeg stryker kjøkkengardinene altså.

Jeg har vært gift med en greker altså og til og med han måtte stryke klærne sjøl. 1-2-3, så hadde han nesten bare strykefrie skjorter ;o)

Gjest Angela26
Skrevet

Hvorfor styker han ikke skjortene sine sjøl? Jeg stryker skjorter til minstemann til jul og 17.mai og lærte eldstemann å stryke da han var i tenårene.

Sjøl har jeg ikke et eneste plagg som skal strykes. Det hender jeg stryker kjøkkengardinene altså.

Jeg har vært gift med en greker altså og til og med han måtte stryke klærne sjøl. 1-2-3, så hadde han nesten bare strykefrie skjorter ;o)

Jeg stryker skjortene fordi jeg har tid til det, og han har lange arbeidsdager. Jeg stryker andre klaer ogsà, men det er forventet av meg. Spanjolene er gale nàr det gjelder dette.

Hadde vi flytta til Norge, hadde jeg hevet strykejern og strykebrett ut gjennom vinduet!

Men vurderer sterkt à kjòpe strykefrie skjorter ja!

Skrevet

Jeg stryker skjortene fordi jeg har tid til det, og han har lange arbeidsdager. Jeg stryker andre klaer ogsà, men det er forventet av meg. Spanjolene er gale nàr det gjelder dette.

Hadde vi flytta til Norge, hadde jeg hevet strykejern og strykebrett ut gjennom vinduet!

Men vurderer sterkt à kjòpe strykefrie skjorter ja!

Jeg husker endel brudulje med svigermor. Vi hadde ikke vaskemaskin når vi var på ferie og jeg hadde nok med å håndvaske klærne til eldstemann og meg. Svigermor synes jeg var et fryktelig menneske som ikke vasket klærne til mannen min. Og han hadde nesten bare hvitt tøy og det var tilslutt svigermor som vasket det.

Ikke hadde jeg sexy nok undertøy heller. Svigermor var ute og handlet til meg.

Mye kulturkrasj ja :o) Og på ting man ikke har anelse om på forhånd

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg husker endel brudulje med svigermor. Vi hadde ikke vaskemaskin når vi var på ferie og jeg hadde nok med å håndvaske klærne til eldstemann og meg. Svigermor synes jeg var et fryktelig menneske som ikke vasket klærne til mannen min. Og han hadde nesten bare hvitt tøy og det var tilslutt svigermor som vasket det.

Ikke hadde jeg sexy nok undertøy heller. Svigermor var ute og handlet til meg.

Mye kulturkrasj ja :o) Og på ting man ikke har anelse om på forhånd

''Ikke hadde jeg sexy nok undertøy heller. Svigermor var ute og handlet til meg.''

*Humrer*

Har opplevd litt kulturkrasj jeg ogsà, men det har ikke smelt ennà da! Hadde hun begynt à blande seg bort i slike ting som undertòyet mitt,eller noe annet, hadde jeg sagt i fra! :-)

Skrevet

''Ikke hadde jeg sexy nok undertøy heller. Svigermor var ute og handlet til meg.''

*Humrer*

Har opplevd litt kulturkrasj jeg ogsà, men det har ikke smelt ennà da! Hadde hun begynt à blande seg bort i slike ting som undertòyet mitt,eller noe annet, hadde jeg sagt i fra! :-)

Vi hadde ikke noe felles språk så vi kunne ikke engang krangle. Men vi smalt tilslutt da, da jeg ble bedre til å snakke gresk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...