Gå til innhold

Hva gjør dere med regningene?

Anbefalte innlegg

Gjest dustedama
Skrevet

Ja, men det er lettere å finne det når jeg har notert hvilken dato regningen er betalt.

Så lenge man finner en måte man trives med , er vel det hovedsaken ja *s*

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

4

• Bookworm

4

• jubalong70

3

• Aliza1365380759

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest dustedama
Skrevet

De laminerer jeg, setter inn i permer og tar de frem ved spesielle anledninger.

Sånn som til jul og påske og syttende mai og sånt? *s*

Fikk meg en god latter nå... hehe

Skrevet

Når skuffen for betalte regninger er full så pakker jeg dem bort på et kott. Skriver datoen på slik at jeg kan finne tilbake til regninger i tilfelle det skal være noen problemer. Men det har aldri vært det da :)

Skrevet

Hvis du bruker nettbank trenger du vel egentlig ikke å spare dem. Jeg gjør det nå likevel, for sikkerhets skyld. Fører på betalingsdato og setter dem i en perm. Jeg er nok et "for sikkerhets skyld-menneske". Kontrollfriker er det også noen som kaller oss;)

Aliza1365380759
Skrevet

Hvis du bruker nettbank trenger du vel egentlig ikke å spare dem. Jeg gjør det nå likevel, for sikkerhets skyld. Fører på betalingsdato og setter dem i en perm. Jeg er nok et "for sikkerhets skyld-menneske". Kontrollfriker er det også noen som kaller oss;)

Jepp, jeg liker også å tenke at jeg er et "ordensmenneske" som bare tar mine forhåndsregler.. ;-)

Skrevet

Jeg river et hakk i dem så jeg vet at de er betalt, også ligger de og slenger en stund før jeg kaster dem.

Gjest mamsemor
Skrevet

Har en perm med skilleark. Her oppbevares alt fra diverse koselige brev, lønnslipper, skattekort, selvangivelsene, betalte regninger, forsikringspapierer osv osv osv. Har en perm i et par år (min mann og jeg), så noen permer har det blitt, disse oppbevarer jeg nede i kjelleren, slik at er det ting jeg leter etter finner jeg det alltids der. Har begynt å kaste masse fra de eldste permene, men sparer på litt info som kan være morro å se tilbake på om vi skulle finne på å ville mimre.

Skrevet

De havner i en skuff for "betalte regninger". Tanken var at jeg skulle beholde de i 3 mnd etter betaling, men hver gang jeg rydder er det MYE eldre fakturaer der - pussig....

Skrevet

Jeg har en perm med skilleark. Jeg noterer på regningen slik: Betalt 22/10-08. Så arkiverer jeg den.

''Jeg har en perm med skilleark. Jeg noterer på regningen slik: Betalt 22/10-08.''

Akkurat dette er helt likt med mitt system!! Men så fortsetter du:

''Så arkiverer jeg den.''

Og her er det et lite svikt i rutinene hos meg, for regningene blir stort sett liggende i en diger bunke ved siden av permen med skillearkene.....;-)

Gjest Melbilla
Skrevet

''Jeg har en perm med skilleark. Jeg noterer på regningen slik: Betalt 22/10-08.''

Akkurat dette er helt likt med mitt system!! Men så fortsetter du:

''Så arkiverer jeg den.''

Og her er det et lite svikt i rutinene hos meg, for regningene blir stort sett liggende i en diger bunke ved siden av permen med skillearkene.....;-)

;-)

Det hender her også. Noen fakurarer kan bli liggende. Ikke utenfor, men innenfor permen uten å være arkivert.

I går hadde jeg en betalingsdag og fikk alt på plass:-)

Jeg er litt gammeldags jeg, for jeg nekter å bruke nettbank. Skjønner ikke helt hva som skal være enklere med det enn å betale gjennom telefonen.

AneM1365380603
Skrevet

;-)

Det hender her også. Noen fakurarer kan bli liggende. Ikke utenfor, men innenfor permen uten å være arkivert.

Jeg er litt gammeldags jeg, for jeg nekter å bruke nettbank. Skjønner ikke helt hva som skal være enklere med det enn å betale gjennom telefonen.

Jeg synes nettbank er enkelt pga den fine oversikten. Jeg ser alle kontoer, hva som er inne og hva som er til forfall. Jeg kan lett overføre penger mellom kontoer pga oversikten. Alle giroer der inne ser ut som en vanlig giro, så det er bare å fylle ut. Dessuten er det greit nå med Avtalegiro og brevgiro der alt er ferdigutfylt. Jeg trenger bare å trykke "ok".

Skrevet

;-)

Det er i hvert fall mye billigere med nettbank enn med telefon...

Gjest Melbilla
Skrevet

Jeg synes nettbank er enkelt pga den fine oversikten. Jeg ser alle kontoer, hva som er inne og hva som er til forfall. Jeg kan lett overføre penger mellom kontoer pga oversikten. Alle giroer der inne ser ut som en vanlig giro, så det er bare å fylle ut. Dessuten er det greit nå med Avtalegiro og brevgiro der alt er ferdigutfylt. Jeg trenger bare å trykke "ok".

Jeg har konto i en lokalbank hvor de kjenner meg og jeg ringer dit når jeg vil overføre penger mellom egne koni utenom det faste beløpet.

Ungene har også konto der.

Utelandsregninger faxer jeg over til dem.

Jeg er sikkert gammeldags, men jeg er nå vant til dette da:-)

Gjest Melbilla
Skrevet

Det er i hvert fall mye billigere med nettbank enn med telefon...

Hvor mye da?

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har konto i en lokalbank hvor de kjenner meg og jeg ringer dit når jeg vil overføre penger mellom egne koni utenom det faste beløpet.

Så lenge du synes det er greit :) Min mor er lik, he he. Hun frykter også nettbank, men har planer om å sjekke det ut i allefall. Den ene banken her har jo kuttet ut alle skranketjenester.

Skrevet

Hvor mye da?

Når jeg ser på telefonregningene til gubben kontra mine, så utgjør det en temmelig bra forskjell - han kan ha 1-200 kroner pr mnd bare i 815-nummer (nettbank), mens jeg ikke har noe.

Prisen til banken for å betale regningen er jo den samme, men det koster i ringeminutter...

Skrevet

Hehe, du faxer også ja:-)

Neida, jeg skal ikke mobbe, min mor bruker brevgiro:-)

Gjest Melbilla
Skrevet

Så lenge du synes det er greit :) Min mor er lik, he he. Hun frykter også nettbank, men har planer om å sjekke det ut i allefall. Den ene banken her har jo kuttet ut alle skranketjenester.

Både mannen min og banken har mast på meg, men jeg NEI der er jeg sta inntil videre:-)

Jeg liker det sånn. DERMED BASTA! ;o)

Jeg var slik lenge med mobiltelefon også jeg. Nå kan jeg ikke skjønne hvordan jeg greide meg uten.

Gjest Melbilla
Skrevet

Når jeg ser på telefonregningene til gubben kontra mine, så utgjør det en temmelig bra forskjell - han kan ha 1-200 kroner pr mnd bare i 815-nummer (nettbank), mens jeg ikke har noe.

Prisen til banken for å betale regningen er jo den samme, men det koster i ringeminutter...

Jeg bruker nok ikke så mye.Jeg har veldig lite regninger som skal betales i forhold til det mannen min har. Han har en helt annen lønn enn meg og langt flere regninger. Jeg synes han sitter og betaler regninger hele tiden jeg.

Gjest Melbilla
Skrevet

Hehe, du faxer også ja:-)

Neida, jeg skal ikke mobbe, min mor bruker brevgiro:-)

Ja, jeg gjør det. Jeg får ikke betalt utenlandsregningene gjennom telefonen. Det spørres ikke om Ibannummer og swiftnummer der og det må med. Derfor tar jeg med meg disse regningene på jobb og sender de med fax derifra til banken. Så ordner de det og sender meg en kvittering. Enkelt og greit:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...