AneM1365380603 Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Både mannen min og banken har mast på meg, men jeg NEI der er jeg sta inntil videre:-) Jeg liker det sånn. DERMED BASTA! ;o) Jeg var slik lenge med mobiltelefon også jeg. Nå kan jeg ikke skjønne hvordan jeg greide meg uten. Jeg har også vært sta med mye. En må vel være klar før en hopper ut i noe nytt. Press hjelper i allefall ikke Jeg husker en venninne hadde fått internett. Jeg hadde aldri vært på nettet før. Hun skulle demonstrere det for meg. Hun logget på, og vi måtte jo vente. Jeg så en globus som sirkulerte mens vi ventet. Med ett sluttet globusen å sirkulere. Da sa hun "Nå er vi på internett". Jeg så en side med noe skrift og tenkte "That's it..???". Dette skulle i allefall ikke jeg betale for *Avhengig* 0 Siter
jubalong70 Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Vi betaler regninger via nettbank. Når en regning er betalt, noterer vi på selve regningen at den er betalt, og så blir den lagt i en perm. Permen blir oppbevart i flere år. Sikkert ikke nødvendig, siden nettbanken vil ha oversikt over hva som er betalt og ikke, men vi liker nå å ha en fysisk oversikt også 0 Siter
Speak Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg tar vare på dem en stund. Når bunken blir for stor så kaster jeg 95%. Tar vare på ting med garantier. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Kaster de aller fleste, og sparer på noen jeg tenker kan være kjekke å ha, spesielle innkjøp og håndverkertjenester, for eksempel. 0 Siter
petter smart Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Vi betaler regninger via nettbank. Når en regning er betalt, noterer vi på selve regningen at den er betalt, og så blir den lagt i en perm. Permen blir oppbevart i flere år. Sikkert ikke nødvendig, siden nettbanken vil ha oversikt over hva som er betalt og ikke, men vi liker nå å ha en fysisk oversikt også Hva skjer dersom dere bytter bank? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Hva skjer dersom dere bytter bank? ''Hva skjer dersom dere bytter bank?'' Godt spørsmål, når det gjelder bevis for at regning er betalt, men en oppbevart faktura vil jo aldri være slikt bevis uansett. Jeg har byttet hovedbankforbindelse, men har bevart den gamle kontoen, som stort sett er mer eller mindre tom. Dermed har jeg tilgang til de data jeg måtte trenge. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Hva skjer dersom dere bytter bank? Aner ikke . Men vi har nå regningene 0 Siter
fresja Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg tar vare på dem, men arkiverer dem ikke lenger. Regner med å kaste dem etter 3 år. 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Vi betaler regninger via nettbank. Når en regning er betalt, noterer vi på selve regningen at den er betalt, og så blir den lagt i en perm. Permen blir oppbevart i flere år. Sikkert ikke nødvendig, siden nettbanken vil ha oversikt over hva som er betalt og ikke, men vi liker nå å ha en fysisk oversikt også Slik gjør vi det også. Og dersom vi skulle få en purring er det mye lettere å ta fram permen og bla litt enn å starte opp pc'en og logge seg på nettbanken. Og finner vi regninga i permen, vet vi at vi har betalt den og da er det litt greiere å f.eks. ringe firmaet og si at den er betalt, evt finne fram bevis fra nettbanken. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Slik gjør vi det også. Og dersom vi skulle få en purring er det mye lettere å ta fram permen og bla litt enn å starte opp pc'en og logge seg på nettbanken. Og finner vi regninga i permen, vet vi at vi har betalt den og da er det litt greiere å f.eks. ringe firmaet og si at den er betalt, evt finne fram bevis fra nettbanken. Nettopp 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.