Gå til innhold

Hvorfor er det feil å være A4?

Anbefalte innlegg

Gjest Melbilla
Skrevet

Hmm, jeg svarer visst ofte deg sist, og det er ikke fordi det du skriver er uinterressant - tvert imot! Det krever liksom at jeg tar meg tid til å tenke litt og sette meg inn i det du skriver.

Det er godt mulig vi ikke er like i det hele tatt utad, og at vi ikke ville hatt noe å snakke om dersom vi traff hverandre. Men vi har begge en turbulent fortid, som nok gir oss enkelte likhetstrekk!

Jeg har nok kommet frem til at det er noe i det du skriver, at det er barndommen min, men sin uforutsigbarhet og sine svik, som gjør at jeg nå har et ekstremt behov for det motsatte. Jeg har måttet finne meg selv og utfordre henne hardt noen ganger, og jeg graver fortsatt for meg selv hver eneste dag! Likeledes graver jeg i min samboer. Jeg har et sterkt behov for å finne det innerste og ekte - det er der tryggheten ligger for meg!

Det at andre kan si "Åhh, skulle ønske jeg ikke hadde barn" noen ganger, er selvfølgelig uskyldig. Men det kunne ikke ramle meg inn å si noe sånt! Jeg veit hvor heldig jeg er som har dette flotte barnet, og får meg ikke til å tenke noe annet noen gang! Men det er ikke for å provosere, eller å påstå at andre ikke elsker barna sine! Det er bare det at jeg ikke tillater meg selv å noen gang ta dette livet som en selvfølge!

Andre ser meg som ekstrem i min måte å være mamma/samboer på, men det er fordi jeg for ti år siden aldri hadde trodd jeg kunne være så heldig å få noe så fint:-)

"Jeg veit hvor heldig jeg er som har dette flotte barnet, og får meg ikke til å tenke noe annet noen gang! Men det er ikke for å provosere, eller å påstå at andre ikke elsker barna sine! Det er bare det at jeg ikke tillater meg selv å noen gang ta dette livet som en selvfølge!"

Det vet jeg også. Det siste barnet brukte vi mange år på å få og jeg vet det ikke er en selvfølge å få barn.

Jeg vet hva jeg har og det slår meg rett som det er hvor heldig jeg har vært med livet mitt. Dessuten liker jeg trygghet jeg også

Det som riktignok ser ut til å være et fellestrekk med deg og Gulla er at dere finner tryggheten best innenfor husets 4 vegger.

At verden der ute er litt skummel.

Det ser ut til at dere har felles bakgrunn og jeg kan skjønne hvorfor det kan utvikle seg slik.

Jeg er vokst opp med trygghet og vil også gi barna mine det. Men trygghet for meg og barna er der likevel om vi lever livet. Jeg ser ikke truende med det.

Det er ting fra min barndom jeg har vært opptatt av å videreføre til barna mine. Vi gikk mye på ski i barndommen. Det gjorde mannen min også og derfor er vi på fjellet som regel i helgene.

Vi har vel aldri egentlig aldri sittet inne både en lørdag og en søndag.

Hvis vi er hjemme må vi alltid ha et avbrekk på dagen og finne på noe med barna. Nå gidder ikke de to eldste være med lenger da. Vennene er viktigere.

Jeg er nok litt rastløs kanskje, men han jeg bor sammen med er verre:-)

• Svar 294
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

85

• Lillemus

22

• Shova

19

• mrxx

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Jeg tenker ofte at jeg blir litt svett av å høre om andres liv som sagt"

Det hender faktisk at jeg blir litt svett innimellom jeg også ;o)

Før sommerferien drømte jeg virkelig om et liv for meg selv langt inni skogen. Jeg drømte om total isolering. Det skjedde for mye som jeg ikke kunne si nei til, men jeg hadde nok ikke holdt ut særlig lenge med det livet i skogen da:-)

Akkurat som jeg noen ganger skulle ønske jeg var en spontan eventyrer;-) Men det er jeg IKKE, og det er jeg i bunn og grunn fornøyd med!

Gjest Melbilla
Skrevet

For meg er "skal vi gå ut på byen?" = å gå ut for å danse, drekke og sjekke.

Å gå ut med venner og/eller kjæreste for å spise og gå på kino er noe annet i hodet mitt. :o)

Din måte var jeg ferdig med for mange år siden:-)

Skrevet

" og se en tv-serie"

Vi er nok litt forskjellige. Jeg ser ALDRI tv-serier.

Det er nesten slik at jeg føler meg uttafor fordi jeg ikke gjør det. Jeg vet jo ikke hva folk snakker om det diskuteres her inne eller på jobben.

Ikke strikker jeg heller.

Men jeg er glad i å lese da. Så jeg liker roen rundt meg når det er stille i huset og jeg kan sette meg ned med et pledd rundt meg, en bok, en kopp te og gjerne en pose med smågodt.

Da koser jeg meg:-)

''Så jeg liker roen rundt meg når det er stille i huset og jeg kan sette meg ned med et pledd rundt meg, en bok, en kopp te og gjerne en pose med smågodt. Da koser jeg meg:-)''

Mmmm.....! Koooos! Sånt liker jeg!

Gjest Melbilla
Skrevet

En velfungerende familie er en familie det er godt å være medlem av :-)

Ja og den familien må ha en viss aktivitet etter min mening.

Men som sagt. Bra at folk er forskjellige:-)

Gjest Melbilla
Skrevet

Får meg innebærer "å gå ut" alt fra kino og teater til bar eller nattklubb, men "å gå på byen" er mer sistnevnte to.

I "gamle dager" var det det for meg også.

Skrevet

Hvor får du det fra at jeg aldri er med på noe morsomt? Jeg beskrev de måtene jeg er ulik andre på, ikke alle de fellestrekkene jeg har med dere! Det er klart jeg er ute med venner og gjør ting! Jeg kan gå på kafe, kino, restaurant eller hva det skal være (ikke akkurat nå som babyen er liten, men både før og etter), men jeg er ikke med på fylla, og jeg reiser ikke på ferie...! Dessuten er jeg mye oftere hjemme enn ute, men det betyr ikke at jeg ALDRI er med på noe gøy:-)

Jeg er ikke så sikker på om dine venner mener det samme som deg og det fordi du skriver at du/dere får kommentarer på hvordan dere lever.

Det er ikke sikkert at det du oppfatter som moro er så veldig moro for andre, men at de ser på det som avslappende og koselig, hvis du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Og for andre så er det deilige universet av velfungerende familieliv en selvfølge og dermed litt kjedelig - det er veldig rart for oss som nettopp har oppdaget hva rolig familiekveld er for noe merkelige greier :-)

Og det er såpass kult at det er ikke rart man blir et vanedyr på det - ikke for meg ihvertfall. Men det har jo noe med at man ikke har det med fra barndommen selv. Dermed blir man opptatt av å gjøre det bedre for egne unger.

Også er utryggheten noe man ikke orker å leve med mer - jeg faller veldig til ro når jeg er stressa men kan ta meg tid til å rett og slett gå inn i rutinene mine. Er litt sånn Aspberger ultra light kanskje, men det funker for meg.

Er jeg stresset og sliten så går det over hvis huset er klart til nytt på nytt på fredagskveldene. Eller hvis jeg kan sette meg med strikketøy og te foran dr. Phil på lørdag formiddag.

Jeg kjenner meg sånn igjen at jeg får frysninger;-)

Jeg koser meg med å finne ut av hvordan ting "skal" gjøres, og det å finne ut at jeg kan gjøre slike ting på en meget effektiv måte, det fryder meg:-) Jeg er ikke så vanskelig å glede for tiden med andre ord! Også overrasker det meg hver dag at jeg også får til disse tingene som jeg som liten fulgte med på hos venninner med stor fascinasjon...

Også koser jeg meg når jeg ser en ryddig rekke med glass, og aller mest når rekken er fullendt;-)

Jeg kan sitte i sofaen en hel kveld og nyte at jeg har dette "vanlige", som aldri før har vært for meg!

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Ja og den familien må ha en viss aktivitet etter min mening.

Men som sagt. Bra at folk er forskjellige:-)

Etter din mening har ikke Anonym82 aktiviteter. Og ikke jeg heller, for jeg lever ganske likt, bortsett fra at jeg liker å reise på ferie.

Men etter min mening er livet fullt av aktiviteter - bare ikke de du har.

Jeg liker å gå i skogen, se på tv, ha langsomme kvelder, dole, trene, pusle litt i huset, bake litt, drive med hobbyene mine selvom det handler mest om håndarbeid eller mat, dra på svømmehallen, shoppe litt en gang iblant osv.

Jeg liker å gå på teater også, men det er det sjelden jeg gjør. Samme med konserter, men det hender jo. Og en veldig sjelden gang på byen, men det er år mellom hver gang.

Likevel koser jeg meg jo glugg ihjel og synes jeg er i farten hele tiden jeg :-) Selvom mine single venner - de som fortsatt er det - sikkert synes jeg gjør lite sprell :-)

Skrevet

Jeg snakker ikke om å feste og drikke seg dritings, jeg drikker meg ikke full en gang lenger. Det er forskjell på flatfyll og ha det moro på andre måter.

Men som sagt, slik jeg forstår det du skriver så blir dette veldig langt i ytterkant av hvordan andre lever, det blir rett og slett altfor kjedelig og det er de reaksjonene du får og det mener jeg er forståelig.

Dette er jo mye roligere enn et vanlig A4 liv.

Det har du rett i, jeg lever rolig og koser meg med de helt enkle tingene som de fleste andre tar for gitt. Og jeg kan forstå at andre synes DET er kjedelig, men jeg forstår fortsatt ikke at JEG er kjedelig av den grunn! Og jeg forstår ikke hvorfor folk synes at mitt liv er noe dårligere, eller synes synd på meg som lever sånn!

Skrevet

Jeg har prøvd noen ganger å gå ut sammen med venner, men jeg føler meg så borti natta lost! Jeg er så malplasert på slike utesteder at det er nesten rart at det er mulig. :o)

Heldigvis har jeg funnet en mann som er akkurat lik meg der.

Me too:-)

De siste årene jeg gikk noe særlig ut (bodde midt i sentrum), gikk jeg alltid ut aleine. Jeg var edru, og gikk ut tidlig og hjem tidlig. Koselig å sitte litt på utsiden og studere, men jeg har ikke noe ønske om å være en av dem!

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

"Jeg veit hvor heldig jeg er som har dette flotte barnet, og får meg ikke til å tenke noe annet noen gang! Men det er ikke for å provosere, eller å påstå at andre ikke elsker barna sine! Det er bare det at jeg ikke tillater meg selv å noen gang ta dette livet som en selvfølge!"

Det vet jeg også. Det siste barnet brukte vi mange år på å få og jeg vet det ikke er en selvfølge å få barn.

Jeg vet hva jeg har og det slår meg rett som det er hvor heldig jeg har vært med livet mitt. Dessuten liker jeg trygghet jeg også

Det som riktignok ser ut til å være et fellestrekk med deg og Gulla er at dere finner tryggheten best innenfor husets 4 vegger.

At verden der ute er litt skummel.

Det ser ut til at dere har felles bakgrunn og jeg kan skjønne hvorfor det kan utvikle seg slik.

Jeg er vokst opp med trygghet og vil også gi barna mine det. Men trygghet for meg og barna er der likevel om vi lever livet. Jeg ser ikke truende med det.

Det er ting fra min barndom jeg har vært opptatt av å videreføre til barna mine. Vi gikk mye på ski i barndommen. Det gjorde mannen min også og derfor er vi på fjellet som regel i helgene.

Vi har vel aldri egentlig aldri sittet inne både en lørdag og en søndag.

Hvis vi er hjemme må vi alltid ha et avbrekk på dagen og finne på noe med barna. Nå gidder ikke de to eldste være med lenger da. Vennene er viktigere.

Jeg er nok litt rastløs kanskje, men han jeg bor sammen med er verre:-)

For ordens skyld - vi er aldri inne med ungene en hel helg. Det er minst en aktivitet sammen, ofte mer. Men det er gjerne en tur i svømmehallen eller på kino, eller en tur i skogen med pølser og kakao.

Jeg er ikke utrygg utenfor hjemmet mitt på noe vis - men jeg elsker å være der. Det har sikkert noe med å gjøre at det fremdeles er litt nytt å ha et hjem det er godt å være i, det er jo ikke så mange årene jeg har hatt det.

Skrevet

Det hørtes litt kontrollert ut, det livet der. "Klokken sånn og sånn, gjør vi sånn og sånn". Du knuller vel etter klokka også da? ;o)

Neida, hver sin lyst. Jeg er nok ikke så spennende jeg heller. Hvordan gjør du det med penger i lommeboka? Der har jeg system. De største papirpengene bakerst, og 50-lappene lengst framme. Alle sortert med sølvstripen samme vei. Mynter; de under 10 kr i egen fold, 10- og 20-kr i egen fold *hehe*

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg kjenner meg sånn igjen at jeg får frysninger;-)

Jeg koser meg med å finne ut av hvordan ting "skal" gjøres, og det å finne ut at jeg kan gjøre slike ting på en meget effektiv måte, det fryder meg:-) Jeg er ikke så vanskelig å glede for tiden med andre ord! Også overrasker det meg hver dag at jeg også får til disse tingene som jeg som liten fulgte med på hos venninner med stor fascinasjon...

Også koser jeg meg når jeg ser en ryddig rekke med glass, og aller mest når rekken er fullendt;-)

Jeg kan sitte i sofaen en hel kveld og nyte at jeg har dette "vanlige", som aldri før har vært for meg!

Det er nettopp det jeg regnet med - jeg synes jeg kjenner godt igjen følelsen av at dette er nytt og spennende - og jeg ser jammen ut til å få det til også - wow :-)

Vi er nok ganske like - men det har jeg regnet med en stund også. Måten å takle bakgrunnen på er såpass lik at den sier noe om personlighet på oss som gjør det på denne måten.

Etterhvert som hjemme-universet blir automatisert regner jeg med at jeg blir mer interessert i å utforske resten av verden, men det har ikke så stor hast. Jeg har bestemt meg for å bruke mye mer tid på å kose meg i øyeblikket heretter enn jeg har gjort hittil :-)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1224758479' post='3993715]

Det hørtes litt kontrollert ut, det livet der. "Klokken sånn og sånn, gjør vi sånn og sånn". Du knuller vel etter klokka også da? ;o)

Neida, hver sin lyst. Jeg er nok ikke så spennende jeg heller. Hvordan gjør du det med penger i lommeboka? Der har jeg system. De største papirpengene bakerst, og 50-lappene lengst framme. Alle sortert med sølvstripen samme vei. Mynter; de under 10 kr i egen fold, 10- og 20-kr i egen fold *hehe*

Hah - jeg har et helt annet system jeg. Jeg sender pengene til banken (det kalles visstnok lånerenter) også er det ikke noe problem med penger som roter til i lommeboka ;-)

Skrevet

Hah - jeg har et helt annet system jeg. Jeg sender pengene til banken (det kalles visstnok lånerenter) også er det ikke noe problem med penger som roter til i lommeboka ;-)

*hehe* Du er ryddigheten selv! *s*

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1224758961' post='3993725]

*hehe* Du er ryddigheten selv! *s*

Jepp. I lommeboka mi der er dete gullende reint :-)

Gjest Melbilla
Skrevet

Etter din mening har ikke Anonym82 aktiviteter. Og ikke jeg heller, for jeg lever ganske likt, bortsett fra at jeg liker å reise på ferie.

Men etter min mening er livet fullt av aktiviteter - bare ikke de du har.

Jeg liker å gå i skogen, se på tv, ha langsomme kvelder, dole, trene, pusle litt i huset, bake litt, drive med hobbyene mine selvom det handler mest om håndarbeid eller mat, dra på svømmehallen, shoppe litt en gang iblant osv.

Jeg liker å gå på teater også, men det er det sjelden jeg gjør. Samme med konserter, men det hender jo. Og en veldig sjelden gang på byen, men det er år mellom hver gang.

Likevel koser jeg meg jo glugg ihjel og synes jeg er i farten hele tiden jeg :-) Selvom mine single venner - de som fortsatt er det - sikkert synes jeg gjør lite sprell :-)

"Etter din mening har ikke Anonym82 aktiviteter"

He he, ja jeg fikk vel litt det inntrykket etter innlegget hennes. Hun kunne ha lagt til litt hva hun gjør kanskje, så inntykket ble annerledes. Slik hun beskrev det fikk jeg et inntrykk av at det var ett liv innefor husets vegger som dreide seg om å ha mest mulig rutiner og systemer. At det var det som var viktigst liksom for å kunne ha et fint liv.

Og når du sa at du kjente deg igjen og at du i tillegg har skrevet at du stort sett satt i sofaen med strikketøyet, så tenkte jeg at du også best likte det slik.

Men skjønner nå at jeg har misforstått både deg og henne:-)

Gjest Melbilla
Skrevet

For ordens skyld - vi er aldri inne med ungene en hel helg. Det er minst en aktivitet sammen, ofte mer. Men det er gjerne en tur i svømmehallen eller på kino, eller en tur i skogen med pølser og kakao.

Jeg er ikke utrygg utenfor hjemmet mitt på noe vis - men jeg elsker å være der. Det har sikkert noe med å gjøre at det fremdeles er litt nytt å ha et hjem det er godt å være i, det er jo ikke så mange årene jeg har hatt det.

Okey, jeg skjønner:-)

candyqueen_83
Skrevet

''Men de færreste av oss må vel henge sokkene med tærne samme vei''

*host* Er det ike vanlig? Jeg gjør det ikke konsekvent, men jeg sjekker det ofte mens jeg henger opp ja...

Jeg slenger dem gjerne bare over ene snora på tørkestativet, og da blåser jeg i hvilken vei de ligger. henger jeg dem opp i sånt stativ blir det vel kanskje til at dem henger samme vei. Hvertfall innimellom :o) Men det er ikke noe jeg heller tenker konsekvent over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...