Katt-ja Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 '' for ikke å snakke om over treningsapparatene...'' Godt de brukes til noe....!) Nemlig ;-) 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 "Etter din mening har ikke Anonym82 aktiviteter" He he, ja jeg fikk vel litt det inntrykket etter innlegget hennes. Hun kunne ha lagt til litt hva hun gjør kanskje, så inntykket ble annerledes. Slik hun beskrev det fikk jeg et inntrykk av at det var ett liv innefor husets vegger som dreide seg om å ha mest mulig rutiner og systemer. At det var det som var viktigst liksom for å kunne ha et fint liv. Og når du sa at du kjente deg igjen og at du i tillegg har skrevet at du stort sett satt i sofaen med strikketøyet, så tenkte jeg at du også best likte det slik. Men skjønner nå at jeg har misforstått både deg og henne:-) Vi gjør litt av hvert begge to - men definisjonen på kos er i sofaen :-) 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Vi gjør litt av hvert begge to - men definisjonen på kos er i sofaen :-) Ja, det er den jo her også rett som det er:-) 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Det kan du si, men jeg tror det har noe med at de mener du aldri er med på noe moro og dette blir jo litt ekstremt da, det tror jeg du ser selv. Det blir jo kjedelig å ha noe med deg/dere å gjøre i og med at det blir så voldsomt strømlinjeformet. Men hvordan dere velger å leve må jo bli opp til dere, det viktigste er jo at dere trives selv. Asså - jeg svarer som om det gjelder meg også jeg, siden jeg er av samme tresorten. Jeg er _ikke_ kjedelig :-) *snurt uttrykk* Jeg er faktisk litt morsom iblant sies det. Er jeg på en fest en gang så blir jeg fort et midtpunkt. Men det er sjelden jeg har lyst til å gå på noen fest. Jeg liker meg bedre hjemme :-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Jepp. I lommeboka mi der er dete gullende reint :-) Er det?? Det er nok gullende rent i pengelommene, men jammen meg klarer jeg å samle de utroligste ting i lommeboka:-) 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Er det?? Det er nok gullende rent i pengelommene, men jammen meg klarer jeg å samle de utroligste ting i lommeboka:-) Fordelen med å kaste kvitteringer og ikke være ute blant folk - det blir ikke lapper og greier i lommeboka. Burde kanskje hatt et bilde eller to av ungene der, eller drømmeprinsen, men har bare kortene mine jeg - og vekslepengene. (Eller formuen som det også kalles her i huset) 0 Siter
mrxx Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1224758479' post='3993715] Det hørtes litt kontrollert ut, det livet der. "Klokken sånn og sånn, gjør vi sånn og sånn". Du knuller vel etter klokka også da? ;o) Neida, hver sin lyst. Jeg er nok ikke så spennende jeg heller. Hvordan gjør du det med penger i lommeboka? Der har jeg system. De største papirpengene bakerst, og 50-lappene lengst framme. Alle sortert med sølvstripen samme vei. Mynter; de under 10 kr i egen fold, 10- og 20-kr i egen fold *hehe* Mange penger i lommeboka?? Har dere ikke begynt med bankkort der du bor ennå?......det kommer nok til dere også:-) 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Hmm, nå kom jeg på at det sikkert ikke gjør meg mindre kjedelig - at jeg har tatt et kurs i Axcess;-) Det kunne vært verre - Oracle feks :-) Axcess er greit for husholdning det :-) 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Skrevet 23. oktober 2008 "Jeg veit hvor heldig jeg er som har dette flotte barnet, og får meg ikke til å tenke noe annet noen gang! Men det er ikke for å provosere, eller å påstå at andre ikke elsker barna sine! Det er bare det at jeg ikke tillater meg selv å noen gang ta dette livet som en selvfølge!" Det vet jeg også. Det siste barnet brukte vi mange år på å få og jeg vet det ikke er en selvfølge å få barn. Jeg vet hva jeg har og det slår meg rett som det er hvor heldig jeg har vært med livet mitt. Dessuten liker jeg trygghet jeg også Det som riktignok ser ut til å være et fellestrekk med deg og Gulla er at dere finner tryggheten best innenfor husets 4 vegger. At verden der ute er litt skummel. Det ser ut til at dere har felles bakgrunn og jeg kan skjønne hvorfor det kan utvikle seg slik. Jeg er vokst opp med trygghet og vil også gi barna mine det. Men trygghet for meg og barna er der likevel om vi lever livet. Jeg ser ikke truende med det. Det er ting fra min barndom jeg har vært opptatt av å videreføre til barna mine. Vi gikk mye på ski i barndommen. Det gjorde mannen min også og derfor er vi på fjellet som regel i helgene. Vi har vel aldri egentlig aldri sittet inne både en lørdag og en søndag. Hvis vi er hjemme må vi alltid ha et avbrekk på dagen og finne på noe med barna. Nå gidder ikke de to eldste være med lenger da. Vennene er viktigere. Jeg er nok litt rastløs kanskje, men han jeg bor sammen med er verre:-) Jeg kan jo ikke snakke for Gulla selvfølgelig, men for min del er ikke verden der ute skummel. Den er den samme som den alltid har vært. Den er bevegelig, og uforutsigbar, slik den skal være. Det er helt ok. Men det er bare det at jeg ikke har tid til å ta den inn akkurat nå! Det aller viktigste å få på plass er det her hjemme. Jeg koser meg med å bevise for meg selv at jeg kan få til dette. Jeg kan ha orden i leiligheten og være en flott mamma, og samtidig kan jeg være kjæreste for samboeren! Og det krever mye når man ikke har noen mal å gå etter. Min mamma er ingen god mal på hvordan man skal gjøre barna sine trygge! Min mamma var heller ingen god kjæreste for noen, da det kun er hun selv som betyr noe! Vi eide aldri vårt eget sted å bo, og jeg har nå bodd 17 steder på mine 26 år... Derfor er det utfordring nok i å klare dette, og det er bekreftelse nok når jeg faktisk får det til:-) 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er ikke så sikker på om dine venner mener det samme som deg og det fordi du skriver at du/dere får kommentarer på hvordan dere lever. Det er ikke sikkert at det du oppfatter som moro er så veldig moro for andre, men at de ser på det som avslappende og koselig, hvis du skjønner hva jeg mener. Ja, jeg skjønner! Det er absolutt mulig du har rett i det:-) 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Skrevet 23. oktober 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1224758479' post='3993715] Det hørtes litt kontrollert ut, det livet der. "Klokken sånn og sånn, gjør vi sånn og sånn". Du knuller vel etter klokka også da? ;o) Neida, hver sin lyst. Jeg er nok ikke så spennende jeg heller. Hvordan gjør du det med penger i lommeboka? Der har jeg system. De største papirpengene bakerst, og 50-lappene lengst framme. Alle sortert med sølvstripen samme vei. Mynter; de under 10 kr i egen fold, 10- og 20-kr i egen fold *hehe* Oi! Der er du "værre" enn meg;-) Jeg legger også sedlene etter størrelse, samme vei alle sammen, og ingen oppned. Men jeg skiller ikke mynten... Har forsåvidt bare ett myntrom i lommeboka, ellers hadde jeg vel stått og fiklet med det også! 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Skrevet 23. oktober 2008 Det er nettopp det jeg regnet med - jeg synes jeg kjenner godt igjen følelsen av at dette er nytt og spennende - og jeg ser jammen ut til å få det til også - wow :-) Vi er nok ganske like - men det har jeg regnet med en stund også. Måten å takle bakgrunnen på er såpass lik at den sier noe om personlighet på oss som gjør det på denne måten. Etterhvert som hjemme-universet blir automatisert regner jeg med at jeg blir mer interessert i å utforske resten av verden, men det har ikke så stor hast. Jeg har bestemt meg for å bruke mye mer tid på å kose meg i øyeblikket heretter enn jeg har gjort hittil :-) Jeg regner også med at man kommer ut av denne boblen en eller annen gang. Men hva jeg da kommer til å ta meg til, hvordan jeg kommer til å ta fatt på store verden - det aner jeg ikke! Kanskje kan fremtidig jobb bli engasjerende nok? Jeg veit virkelig ikke, og har ikke kapasitet til å se så langt frem. Ikke tør jeg å drømme for mye heller, for jeg er så redd for å miste øyeblikket:-) 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Skrevet 23. oktober 2008 Det kunne vært verre - Oracle feks :-) Axcess er greit for husholdning det :-) Og det at jeg ikke veit hva Oracle er, det er vel positivt det da?! ;-) 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Skrevet 23. oktober 2008 Hah - jeg har et helt annet system jeg. Jeg sender pengene til banken (det kalles visstnok lånerenter) også er det ikke noe problem med penger som roter til i lommeboka ;-) He he he:-) Det hender jeg tyvlåner dem litt innimellom og bærer litt rundt på dem - bare for å kjenne hvordan det føles liksom... 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Skrevet 23. oktober 2008 Fordelen med å kaste kvitteringer og ikke være ute blant folk - det blir ikke lapper og greier i lommeboka. Burde kanskje hatt et bilde eller to av ungene der, eller drømmeprinsen, men har bare kortene mine jeg - og vekslepengene. (Eller formuen som det også kalles her i huset) Hvor kjeeeedelig er ikke du æ! ;-) Jeg har bilde av samboeren (ikke datteren?!), og en liten lykkebjelle jeg fikk av en venn engang:-) Da klinger det så fint i lommeboka vettu, også tror alle at jeg faktisk har penger der! 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Skrevet 23. oktober 2008 " og se en tv-serie" Vi er nok litt forskjellige. Jeg ser ALDRI tv-serier. Det er nesten slik at jeg føler meg uttafor fordi jeg ikke gjør det. Jeg vet jo ikke hva folk snakker om det diskuteres her inne eller på jobben. Ikke strikker jeg heller. Men jeg er glad i å lese da. Så jeg liker roen rundt meg når det er stille i huset og jeg kan sette meg ned med et pledd rundt meg, en bok, en kopp te og gjerne en pose med smågodt. Da koser jeg meg:-) Åhh, det vil jeg også! Jeg nyter slike kvelder! Har blitt innmari lite lesing siden babyen kom, men det er helt klart en hobby som skal tas opp igjen! Og du synes du er utenfor fordi du ikke ser tvserier... Jeg har aldri klart å lese Da Vinci koden! Har begynt på den utallige ganger, men den er så kjeeeeedelig! Så prøvde jeg å se den på kino, men da sovnet jeg;-) Ikke har jeg lest drageløperen eller noen av disse andre bøkene som alle snakker om for tiden heller, og føler meg utafor der! Jeg leser masse altså, men tydeligvis ikke det andre leser... 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg kan jo ikke snakke for Gulla selvfølgelig, men for min del er ikke verden der ute skummel. Den er den samme som den alltid har vært. Den er bevegelig, og uforutsigbar, slik den skal være. Det er helt ok. Men det er bare det at jeg ikke har tid til å ta den inn akkurat nå! Det aller viktigste å få på plass er det her hjemme. Jeg koser meg med å bevise for meg selv at jeg kan få til dette. Jeg kan ha orden i leiligheten og være en flott mamma, og samtidig kan jeg være kjæreste for samboeren! Og det krever mye når man ikke har noen mal å gå etter. Min mamma er ingen god mal på hvordan man skal gjøre barna sine trygge! Min mamma var heller ingen god kjæreste for noen, da det kun er hun selv som betyr noe! Vi eide aldri vårt eget sted å bo, og jeg har nå bodd 17 steder på mine 26 år... Derfor er det utfordring nok i å klare dette, og det er bekreftelse nok når jeg faktisk får det til:-) Jo mer jeg har lest etterhvert som du har skrevet i denne tråden, jo bedre forstår jeg deg. 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Skrevet 23. oktober 2008 He he, det kommer nok av at du er yngre og har en yngre vennegjeng enn meg:-) Mulig det, men når er det liksom meningen at vi skal vokse ut av dette da? For det har ikke skjedd nevneverdige forandringer de siste 10 årene nemlig... Og mine venner er ikke bare rølp altså! 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Skrevet 23. oktober 2008 Jo mer jeg har lest etterhvert som du har skrevet i denne tråden, jo bedre forstår jeg deg. Ja jeg la det nok kanskje frem litt ensidig! Jeg skrev ned de tingene jeg gjør anderledes fra andre, uten å skrive hvorfor, og uten å nevne at jeg faktisk har en del "normale" trekk også:-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Nå leste jeg først BIFIL, og slet leeeeenge med å se sammenhengen mellom bøker/lesing og legning;-) Hehe, tror vel ikke det har en sammenheng nei, og dessuten er jeg ikke bifil:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.