Gå til innhold

Hvorfor er det feil å være A4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åhh neida:-) Her kan det absolutt være overflaterot! Det er helt andre ting jeg har system på. Bøkene våre er alfabetisk sortert i hyllene, og jeg har en database med oversikt over alle bøkene og hvilke jeg har lest. Jeg har sirlig orden på alle papirer. Alle sedler ligger samme vei i lommeboka. Jeg kunne fortelle deg på øret hvor mye penger jeg har på hvilken konto, og hvor mye som skal ut hvilken dato, til hvilken mottaker. Osv...

Samboeren min er heldigvis lik meg, så vi girer hverandre bare opp og blir rarere og rarere tror jeg;-) Det er nok noe av grunnen til at vi valgte hverandre...!

Du kan nok ha rett i det at andre forsvarer seg. Hvis ei venninne forteller at hun er blakk fordi hun bruker så mye penger på mat, og jeg da forteller hvordan vi gjør ting for å holde et budsjettet, så tror hun gjerne at jeg mener jeg er så mye flinkere til alt... Jeg legger aldri ut om mine særheter, og er veldig forsiktig under slike samtaler, men jeg vil ikke måtte skjule hvem jeg er!

Du er nok virkelig inne på noe ang mitt behov for kontroll, jeg har bare aldri sett sånn på det tidligere...

Nå drar jeg tråden litt til siden her: Jeg ble interessert i den databasen til bøker: Har du laga den sjøl? I så fall: Hvordan har du gjort det - excel, axcess eller annet? Jeg er på leit etter en db til bøker og filmer, men klarer ikke finne noe bra. Det gjør ikke noe om den koster litt heller, men den må være enkel å betjene, og helst være på norsk.

Et alternativ er å lage sjøl i Excel, men så er der kommer jeg til kort i fhd til kategorisering. Noen tips?

• Svar 294
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

85

• Lillemus

22

• Shova

19

• mrxx

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det eneste negative jeg kan komme på å si om livet ditt er at det høres en smule kjedelig ut:)

Ja, det er vel den gjengse oppfatningen av mitt liv...! Men det synes heldigvis ikke jeg:-) Da hadde jeg forøvrig gjort noe med det!

candyqueen_83
Skrevet

''Står det en rad med glass i skapet, kunne det ikke falle meg inn å ta et midt på - man begynner da på høyre side og jobber seg mot venstre!''

Men dette syns ikke jeg tilsier et A4- menneske. Dette mener jeg er en lett form for tvangshandlinger.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1224708159' post='3993255]

Jeg tenker ikke at du er kjedelig. Du og dine lever slik dere trives best, og finne den veien er en stor styrke, og dere vil få det veldig godt sammen. :o)

Jeg skulle gjerne vært litt mer A4 på en del områder. Jeg hadde ikke trives slik du har det, men snu på det, du hadde sikkert da ikke trives med mitt liv. Felles har vi begge to at vi har detgodt. Og det er det som er målet :o)

Jeg ville ikke sagt at du var kjedelig nei. Det er lenge siden jeg sluttet og synes så mye om andre sin måte og leve på, så lenge de trives og har det bra, så har de funnet løsningen.

Ja hadde bare flere klart å se ting slik så:-) Jeg prøver å gjøre det med andre jeg også, men det hender jo at jeg tenker at "huhh, at de orker", når venner forteller om sine hektiske liv...!

Skrevet

Jeg syns ikke du er kjedelig :o) Jeg er litt som deg, bortsett fra leggetider, og systemer for rydding og vasking :o) Det er jeg utrolig dårlig på.

Syns alle må få ha sin måte å være på, uten å måtte bli kritisert for det. Utrolig mange som reagerer, når jeg sier jeg aldri er ute på byen. Hvorfor egentlig? Jeg syns ikke det er morsomt, og trives best hjemme eller i mindre lag sammen med mennesker jeg kjenner godt.

Godt å høre det er flere da :o)

Ja det var jaggu godt;-) Nettopp det der har jeg lurt på mang en gang, hvorfor venner faktisk kan bli skikkelig sure og komme med spydige kommentarer fordi JEG ikke vil være med på fest...

Skrevet

Hehe, dette var voldsomt. Det er jo ikke noe galt i utgangspunktet å være så A4 som du er, bortsett fra at du er dødskjedelig og jeg skjønner godt dine venner som reagerer på dette.

I andres øyne er dette utrolig kjedelig. Det blir rett og slett for ekstremt.

Du klarer på en måte ikke å leve livet heller, selv om du trives med det livet du har.

De aller fleste lever et A4 liv, men dette er i et ytterpunkt de aller fleste ikke liker.

Skrevet

Nå drar jeg tråden litt til siden her: Jeg ble interessert i den databasen til bøker: Har du laga den sjøl? I så fall: Hvordan har du gjort det - excel, axcess eller annet? Jeg er på leit etter en db til bøker og filmer, men klarer ikke finne noe bra. Det gjør ikke noe om den koster litt heller, men den må være enkel å betjene, og helst være på norsk.

Et alternativ er å lage sjøl i Excel, men så er der kommer jeg til kort i fhd til kategorisering. Noen tips?

Jeg har laget selv med Axcess. Tok et kurs i det for mange år siden, og klarte etter mye banning å få plukket sammen en nå. Men jeg tror dessverre ikke jeg er til mye hjelp for andre! Må liksom se det jeg driver med og prøve meg frem...

Skrevet

''Står det en rad med glass i skapet, kunne det ikke falle meg inn å ta et midt på - man begynner da på høyre side og jobber seg mot venstre!''

Men dette syns ikke jeg tilsier et A4- menneske. Dette mener jeg er en lett form for tvangshandlinger.

He he, det er vel mulig... Men som jeg sa så trenger jeg ikke å rette opp etter andre altså, det bare faller meg helt naturlig å gjøre ting litt systematisk;-)

Skrevet

Ja, det er vel den gjengse oppfatningen av mitt liv...! Men det synes heldigvis ikke jeg:-) Da hadde jeg forøvrig gjort noe med det!

Det tror jeg nok. Du trives og har det bra, og da lever du sånn som det er riktig for deg å leve:) Jeg trenger litt mer spenning og flere utfordringer for å ha det godt, så da sørger jeg for å få det, men jeg setter også pris på trygghet og stabilitet. Vi er forskjellige vi mennesker, og godt er jo det.

Skrevet

Hehe, dette var voldsomt. Det er jo ikke noe galt i utgangspunktet å være så A4 som du er, bortsett fra at du er dødskjedelig og jeg skjønner godt dine venner som reagerer på dette.

Du klarer på en måte ikke å leve livet heller, selv om du trives med det livet du har.

De aller fleste lever et A4 liv, men dette er i et ytterpunkt de aller fleste ikke liker.

At dette er ekstremt i forhold til de fleste veit jeg, men hvorfor må jeg være kjedelig som person fordi jeg lever "kjedelig"?

candyqueen_83
Skrevet

Det finnes på nett.Library ettellerannet. Prøve å finne det

Skrevet

Hvis man f.eks har reist rundt med et sirkus hele barndommen, så lengter man kanskje etter et slikt liv.

Skrevet

Livet ditt er på ingen måter stakkarslig, og det viktigste er jo at du selv har det bra med livet du lever :-)

Skulle jeg hatt det livet så ville jeg nok kjedet meg - men det er meg:)

candyqueen_83
Skrevet

Ja det var jaggu godt;-) Nettopp det der har jeg lurt på mang en gang, hvorfor venner faktisk kan bli skikkelig sure og komme med spydige kommentarer fordi JEG ikke vil være med på fest...

Det er nesten sånn at man blir flau for at man ikke vil være med ut, pga måten folk setter deg i bås.

Skrevet

Hmm, nå kom jeg på at det sikkert ikke gjør meg mindre kjedelig - at jeg har tatt et kurs i Axcess;-)

Skrevet

Jeg synes det høres utrolig kjedelig ut, men jeg kan jo forstå at noen trives med å leve sånn. Så folk får ordne seg som de selv ønsker.

Men jeg legger nok litt andre definisjoner i A4-begrepet.

Skrevet

At dette er ekstremt i forhold til de fleste veit jeg, men hvorfor må jeg være kjedelig som person fordi jeg lever "kjedelig"?

Du synes nok ikke dette er kjedelig, men for andre er dette for ekstremt og dødskjedelig liv. Som sagt,det blir for linjært og lite rom for å leve litt. Dette er vanskelig å forklare.

Gjest Melbilla
Skrevet

Hmm, nå kom jeg på at det sikkert ikke gjør meg mindre kjedelig - at jeg har tatt et kurs i Axcess;-)

Det har jeg også.

Skrevet

Si ikke det. Du har jo gått på KURS! Vært ute i den store verden og lært deg noe nytt. Det er klart, et kurs i argentinsk tango hadde gitt deg flere kulhetspoeng, men so what;)

Skrevet

Hvis man f.eks har reist rundt med et sirkus hele barndommen, så lengter man kanskje etter et slikt liv.

Nja, kanskje, men jeg er ikke så sikker på det, fordi da er man så vant med noe annet at man vil lengte etter sagmuggen igjen.

Men sett ut i fra at man har vært på farten hele livet, så er det nok mange som kunne ønske seg et noe roligere liv, men ikke sååå rolig som dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...