Gå til innhold

Hvorfor er det feil å være A4?

Anbefalte innlegg

Gjest Melbilla
Skrevet

At mitt liv ville vært grusomt kjedelig for mange andre har jeg god forståelse for:-) Men at det er noe dårligere enn andres liv, så lenge jeg lever det selv, det forstår jeg ikke! At jeg blir sett ned på fordi jeg lever slik jeg gjør...

Jeg bryr meg ikke om det på den måten at det plager meg. Men det forundrer meg litt... Derfor spør jeg:-)

Nå må du ikke bli fornærmet her da. Du ba oss være ærlige.

Jeg ville synes det var dårligere for MEG, men skjønner jo at du ikke føler det slik.

• Svar 294
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

85

• Lillemus

22

• Shova

19

• mrxx

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ut på byen for å drikke seg full..? Det ble ikke nevnt, og ikke tenkte jeg på det heller. Jeg er ikke den som sees så ofte på byen selv, men er ute og spiser med familien nå og da.

Jeg tenkte mer på kino, restaurant, hyttetur, skogstur, fjelltur, lengre ferieturer osv. Det er det vi gjør sammen som gjør at vi knyter bånd. Det å ha sosial omgang med andre er også viktig, men dere har nettverk skriver du :)

Jeg nevner disse punktene fordi jeg selv savner det. Vi har hatt oppussingsprosjekter så lenge at det har gått ut over familieaktivitetene.

Rart hvordan vi overfører våre egne inderlige ønsker over på våre medmennesker...;) Men jeg skjønner jo at det blir gjort i beste mening.

Skrevet

Men ... mye er jo flotte egenskaper... men du bruker mye energi på å ha denne kontrollen. Som jeg leste et annet sted, liker du system og oversikt pga en mer rotete oppvekst. Jeg tenker at du kunne frigjort deg dersom du fikk bearbeidet noe av det du har opplevd. Du kunne fått et rikere liv. Hvis det er verdt bryet, altså. Hvis du vil ta sjansen på å utvide horisontene. Men du har vel diskutert dette allerede, med fagpersoner?

Har ikke snakket med fagpersoner nei, og jeg føler vel egentlig at jeg er ferdig med barndommen min også. Har kuttet ut min mor, og føler meg herlig fri etter det...! Men at det har satt sine varige spor, det er sikkert!

Skrevet

''Og på et slikt stort så lærte jeg også forundret at det var regler for hvordan tøy skulle henges opp.''

Ah,- nå er jeg helt sikker på at jeg ikke skal ha tørkestativ ute ;-) Mine klær tørkes på badet, i kroker i taket et par strategiske steder i huset, over stoler - for ikke å snakke om over treningsapparatene...

'' for ikke å snakke om over treningsapparatene...''

Godt de brukes til noe....!;))

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Vi har også veden stablet fint bak garasjen og bøkene må stå riktig i bokhylla. Jeg liker f.eks ikke at en bok dyttes lenger inn i bokhylla enn de andre. Det ser rotete ut og da er jeg rask til å rette på det. Jeg liker orden i skapene, selv om det sklir ut. Da tar jeg et skippertak og vasker og rydder i skapene innimellom.

Og jeg er slik at jeg stadig tenker ut nye måter å få et bedre system og en enklere hverdag. Jeg liker å finne tingene mine der de skal være.

Jeg liker det ikke slik jeg kan se hos noen at ryggsekker og bagger stues inn i en krok når det skal ryddes.Det kaller jeg ikke rydding. Jeg må ha et skap til alt. Alt må ha sin faste plass.

Og jeg liker ikke overfyllte ytterganger med sko og klær. Yttergangen er førsteinntryket som møter folk.

Jeg kan riktignok ikke skjønne hvorfor det skal være så viktig og henge alle sokkene med tåen opp. For meg høres det meningsløst ut å bry seg om slikt. Det er jo tørt neste dag og klart for å legges sammen.

Vi har vel alle våre ting, men jeg synes dette hørtes ekstremt ut i kombinasjon med at de aldri gjør noe annet heller.

Da blir det muligens til at mye av livet vil dreie seg om tanker rundt sokker og boxere. (Tenker på et annet innlegg tilbake i tid)

Men som sagt. Jeg synes ikke det er noe galt i å leve slik, hvis man trives med det.

Jeg tror nok kanskje at det mer er at Anonym82 er mer bevisst på de systemene hun bruker. De fleste har jo sine mønstre de går i fra dag til dag.

Og hun er jo med venninner, har besøk osv. Hun bare reiser ikke på ferie og går ikke på fylla. Også har hun et databasekurs, men det er på enkle baser så det kan unnskyldes. Hadde hun hatt kurs i Sybase for å holde orden på bøkene sine hadde det vært verre ;-)

Noen henger sokkene slik, andre ikke. Det er overflaterot hjemme hos henne, hun flyr ikke rundt og retter på ting etter andre. Det er rett og slett at når hun gjør noe selv så vet hun at hun liker å gjøre det på den bestemte måten.

Akkurat som jeg alltid vasker klesvasken min etter et bestemt system - først ull, deretter sorte klær også jobber jeg meg opp til hpndklær, sengetøy og til slutt kokevasken.

De fleste jeg kjenner gjør også klesvasken sin på samme måte hver gang, men de er ikke bevisste på at dette er et system før man begynner å snakke om det. Jeg derimot ser slike systemer hele tiden.

Anonym82 er ikke rotete av seg, men hun virker da ganske normal på meg.

Skrevet

Nå må du ikke bli fornærmet her da. Du ba oss være ærlige.

Jeg ville synes det var dårligere for MEG, men skjønner jo at du ikke føler det slik.

Neida, jeg blir ikke fornærmet:-) Ville vel bare ha det utdypet...!

Skrevet

Vi har også veden stablet fint bak garasjen og bøkene må stå riktig i bokhylla. Jeg liker f.eks ikke at en bok dyttes lenger inn i bokhylla enn de andre. Det ser rotete ut og da er jeg rask til å rette på det. Jeg liker orden i skapene, selv om det sklir ut. Da tar jeg et skippertak og vasker og rydder i skapene innimellom.

Og jeg er slik at jeg stadig tenker ut nye måter å få et bedre system og en enklere hverdag. Jeg liker å finne tingene mine der de skal være.

Jeg liker det ikke slik jeg kan se hos noen at ryggsekker og bagger stues inn i en krok når det skal ryddes.Det kaller jeg ikke rydding. Jeg må ha et skap til alt. Alt må ha sin faste plass.

Og jeg liker ikke overfyllte ytterganger med sko og klær. Yttergangen er førsteinntryket som møter folk.

Jeg kan riktignok ikke skjønne hvorfor det skal være så viktig og henge alle sokkene med tåen opp. For meg høres det meningsløst ut å bry seg om slikt. Det er jo tørt neste dag og klart for å legges sammen.

Vi har vel alle våre ting, men jeg synes dette hørtes ekstremt ut i kombinasjon med at de aldri gjør noe annet heller.

Da blir det muligens til at mye av livet vil dreie seg om tanker rundt sokker og boxere. (Tenker på et annet innlegg tilbake i tid)

Men som sagt. Jeg synes ikke det er noe galt i å leve slik, hvis man trives med det.

''Jeg kan riktignok ikke skjønne hvorfor det skal være så viktig og henge alle sokkene med tåen opp. For meg høres det meningsløst ut å bry seg om slikt. Det er jo tørt neste dag og klart for å legges sammen.''

Jeg tror hun gjør det helt automatisk, uten å tenke særlig over det.... Selv må jeg henge like sokker sammen, ellers ser det uordentlig ut;))))

Skrevet

Nei det tror jeg ikke. Med så mye kontroll slipper ikke følelsene frem. Men jeg vet ingenting, og det er ikke bra å leke hobbypsykolog. Man burde kanskej ikke svare på slike spørsmål i det hele tatt

Jeg er nok mye mer lukket enn de fleste ja, det har du rett i! Men jeg er tusen ganger så åpen nå, som før jeg fikk samboer! Jeg blir bare lukket og hard av å være aleine! Og samboeren min kjenner meg og følelsene mine ja, det er derfor vi har hverandre...

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

''egentlig er jeg helt håpløs :-)''

Vet ikke helt hva du legger i det, men rådene og kommentarene dine er jo så flotte, så helt håpløs er du ihvertfall ikke!

;)))

Mange takk :-) *neier veldig pent*

Skrevet

Du er ikke så mye yngre enn meg og det å gå ut på byen betyr ikke at man drikker seg fra sans og samling:-)

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du trekker likhetstrekk mellom det.

Å gå ut på byen, betyr for meg f.eks å gå ut med mannen min og spise på rastaurant med venner og kanskje ta en tur på pub etterpå. Eller bare avslutte på en cafebar med caffe eller Latte.

Å gå ut på byen betyr å gå ut med f.eks kolegaer og spise.

Det er ikke slik som i "gamle dager" at vi dro på byen for å feste:-)

Hvis det er dette du legger i det å gå ut på byen, så gjorde vi det mye før vi fikk baby, og kommer til å gjøre det mye igjen:-) Men helt uten alkohol...

Skrevet

Nettopp - men de er ikke tvangstanker hos deg heller :-)

Det er bare at du har disse rutinene med hjemmefra og dermed er de automatisert for deg. For meg var det ikke med noe sånt så jeg måtte tenke dem ut selv og oppdage hva som trengs av behov selv. Dermed blir man nok mer bevisst på hvilke rutiner man har :-)

På ingen måte tvangstanker, bare innarbeidet rutiner, som gjøres uten at jeg tenker over det....;)

Og etthvert hjem har vel sine måter å gjøre ting på, ja, som bli innarbeidet etterhvert.

Skrevet

Jeg er nok mye mer lukket enn de fleste ja, det har du rett i! Men jeg er tusen ganger så åpen nå, som før jeg fikk samboer! Jeg blir bare lukket og hard av å være aleine! Og samboeren min kjenner meg og følelsene mine ja, det er derfor vi har hverandre...

De svarene du har gitt etterhvert, viser jo at dere har veldig mye godt i livet.

Hvorfor opptatt av at andre synes du er kjedelig? Fordi du blir lei av å høre det? Lei av å bli misforstått, satt i feil bås?

Gjest Melbilla
Skrevet

Det er mange måter å være familiemenneske på.

For Anonym82 akkurat nå så er dagene fylt med små mirakler ettersom vi ser av innleggene hennes her inne. Hun utforsker mammarollen, husmorrollen (kommer aldri til å komme over lengden på trådene om julaften og boxerne), og er hundre prosent opptatt med å sjekke ut dette universet som for henne er nytt og spennende. Etterhvert blir det mer rutine og man utvider litt. Men kanskje ikke i samme retning som andre ville gjort.

Når man har vokst opp litt vd siden av de vanlige sosiale konvensjonene så går en gjerne litt uvanlige stier gjennom livet.

Slik jeg synes jeg kjenner denne damen etter ganske mange innlegg her, så er hun absolutt ett menneske som utvikler seg og er engasjert og tilstede med stor nysgjerrighet. Jeg tror neppe hun vil stagnere med det første.

Men - akkurat nå er hun veldig opptatt i et univers som mange ikke synes er spennende - men for henne er det det.

Ok, jeg skjønner det. Hun har ett nyfødt barn også ser og jeg skjønner at dette er det viktigste i verden for henne akkurat nå.

Det er bare det at det ser ut som livet hennes var slik før barnet ble født også.

Jeg har nok hoppet over det innlegget om julaften. Det blir så mange av den type tråder, men nå ble jeg litt nysgjerrig.

Hvor ligger den tråden?

AneM1365380603
Skrevet

Rart hvordan vi overfører våre egne inderlige ønsker over på våre medmennesker...;) Men jeg skjønner jo at det blir gjort i beste mening.

Ja, det blir jo lett til at en sammenligner med ens egne erfaringer her inne :) Jeg er jo selv desperat etter å oppleve noe med familien utenfor hjemmet, he he. Det er lettere å være hjemme når en har muligheten til å oppleve noe. Jeg vet at den døren er stengt her en stund, og da er det ikke så kjekt.

Gjest Melbilla
Skrevet

Jeg tror nok kanskje at det mer er at Anonym82 er mer bevisst på de systemene hun bruker. De fleste har jo sine mønstre de går i fra dag til dag.

Og hun er jo med venninner, har besøk osv. Hun bare reiser ikke på ferie og går ikke på fylla. Også har hun et databasekurs, men det er på enkle baser så det kan unnskyldes. Hadde hun hatt kurs i Sybase for å holde orden på bøkene sine hadde det vært verre ;-)

Noen henger sokkene slik, andre ikke. Det er overflaterot hjemme hos henne, hun flyr ikke rundt og retter på ting etter andre. Det er rett og slett at når hun gjør noe selv så vet hun at hun liker å gjøre det på den bestemte måten.

Akkurat som jeg alltid vasker klesvasken min etter et bestemt system - først ull, deretter sorte klær også jobber jeg meg opp til hpndklær, sengetøy og til slutt kokevasken.

De fleste jeg kjenner gjør også klesvasken sin på samme måte hver gang, men de er ikke bevisste på at dette er et system før man begynner å snakke om det. Jeg derimot ser slike systemer hele tiden.

Anonym82 er ikke rotete av seg, men hun virker da ganske normal på meg.

" går ikke på fylla"

Næsj, det er ikke noe å si på. Det gjør ikke jeg heller. Jeg hater nemlig å være fyllesyk. Liker ikke å ødelegge dagen etterpå.

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Sorry at jeg har gått ut fra at vi er like her og der i tråden din forøvrig :-)

Men jeg kan ikke ha et forhold uten trygghet - og trygghet som varer. Den dagen noen slenger til meg i en krangel at hvis jeg ikke gir meg så er det slutt... Da er det nok slutt.

Man trenger ikke alltid være enig, men man kan vise respekt likevel. Og for meg er også rutinene mine veldig viktige. Jeg trenger dem for å fungere. Jeg er ikke kjedelig eller teit, jeg har venner og jeg kan slå ut håret, men jeg har stort sett mer behov for å tenne peisen og se en tv-serie.

Etter en oppvekst og deler av et voksenliv med tilstrekkelig baluba så er det godt å kunne nyte sånne små ting med stor kraft :-)

Hmm, jeg svarer visst ofte deg sist, og det er ikke fordi det du skriver er uinterressant - tvert imot! Det krever liksom at jeg tar meg tid til å tenke litt og sette meg inn i det du skriver.

Det er godt mulig vi ikke er like i det hele tatt utad, og at vi ikke ville hatt noe å snakke om dersom vi traff hverandre. Men vi har begge en turbulent fortid, som nok gir oss enkelte likhetstrekk!

Jeg har nok kommet frem til at det er noe i det du skriver, at det er barndommen min, men sin uforutsigbarhet og sine svik, som gjør at jeg nå har et ekstremt behov for det motsatte. Jeg har måttet finne meg selv og utfordre henne hardt noen ganger, og jeg graver fortsatt for meg selv hver eneste dag! Likeledes graver jeg i min samboer. Jeg har et sterkt behov for å finne det innerste og ekte - det er der tryggheten ligger for meg!

Det at andre kan si "Åhh, skulle ønske jeg ikke hadde barn" noen ganger, er selvfølgelig uskyldig. Men det kunne ikke ramle meg inn å si noe sånt! Jeg veit hvor heldig jeg er som har dette flotte barnet, og får meg ikke til å tenke noe annet noen gang! Men det er ikke for å provosere, eller å påstå at andre ikke elsker barna sine! Det er bare det at jeg ikke tillater meg selv å noen gang ta dette livet som en selvfølge!

Andre ser meg som ekstrem i min måte å være mamma/samboer på, men det er fordi jeg for ti år siden aldri hadde trodd jeg kunne være så heldig å få noe så fint:-)

Gjest Melbilla
Skrevet

Hvis det er dette du legger i det å gå ut på byen, så gjorde vi det mye før vi fikk baby, og kommer til å gjøre det mye igjen:-) Men helt uten alkohol...

Det var jammen godt å høre;o)

Ja, det er dette jeg legger i å gå ut på byen.

Skrevet

De svarene du har gitt etterhvert, viser jo at dere har veldig mye godt i livet.

Hvorfor opptatt av at andre synes du er kjedelig? Fordi du blir lei av å høre det? Lei av å bli misforstått, satt i feil bås?

Ja, ja og ja... Dessuten er jeg rett og slett nysgjerrig på hva som får folk til å tenke slik! Jeg tenker ofte at jeg blir litt svett av å høre om andres liv som sagt, men jeg tenker aldri at de har et dårligere liv enn meg!

Skrevet

Ja, det blir jo lett til at en sammenligner med ens egne erfaringer her inne :) Jeg er jo selv desperat etter å oppleve noe med familien utenfor hjemmet, he he. Det er lettere å være hjemme når en har muligheten til å oppleve noe. Jeg vet at den døren er stengt her en stund, og da er det ikke så kjekt.

Det skjønner jeg godt. Og oppussing i seg selv er jo ganske stressende;)

Skrevet

Det var jammen godt å høre;o)

Ja, det er dette jeg legger i å gå ut på byen.

Hvis mine venner hadde bedt meg med ut på byen, og jeg hadde kledd meg for å gå på restaurant, og så ment at vi skulle ta en kaffe etterpå, da hadde de ringt SOS-gulebussen med en gang nemlig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...