Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man kommer i lange støvler og skjørt på jobb... Og blir gal av å ha dem på hele dagen. Da skifter man til sko.

Men jeg ordker ikke å ha på sko hele dagen, jeg. Jeg må kibbe dem av meg, og elsker å leggge det ene benet opp på kontorstolen under det andre låret. Men så finner jeg ikke noe fottøy som passer til skjørt, som jeg kan få på meg i en fart når jeg skal reise meg.

Hjemme bruker jeg sandaler. Men det ser jo ekstremt kjipt ut til skjørt. Da blir du kjerring med en gang liksom.

Noen andre som skifter til lettere fottøy på jobb?

Noen råd om flate sko som passer også til skjørt. Og som er fort å ta på, slik som snadaler?

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adelie

16

• Atene

6

• Speak

3

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har et par Ecco svarte skinnsko med litt hel. Jeg går ALDRI med heler, men disse er fantastisk gode å ha på. Bare til å kjppe på. Disse bør gå bra til skjørt.

Skrevet

Jeg har et par Ecco svarte skinnsko med litt hel. Jeg går ALDRI med heler, men disse er fantastisk gode å ha på. Bare til å kjppe på. Disse bør gå bra til skjørt.

Er de kjøpt i høst, slik at de fremdeles kan finnes i butikkene? Du har ikke link/foto?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har flere par sko stående på jobb, både med og uten hæl, som jeg bytter mellom når jeg ankommer i støvler. Orker sjelden gå med støvler/støvletter hele dagen.

Finnnes da store mengder lave sko som kan kippes lett av og på.

Skrevet

Jeg har flere par sko stående på jobb, både med og uten hæl, som jeg bytter mellom når jeg ankommer i støvler. Orker sjelden gå med støvler/støvletter hele dagen.

OK. Uten helkappe, eller med?

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

''Jeg har flere par sko stående på jobb, både med og uten hæl, som jeg bytter mellom når jeg ankommer i støvler.''

Det er sånt som gjør at jeg skjønner at jeg aldri blir helt Damete - det nivået der når jeg aldri :-)

Skrevet

''Jeg har flere par sko stående på jobb, både med og uten hæl, som jeg bytter mellom når jeg ankommer i støvler.''

Det er sånt som gjør at jeg skjønner at jeg aldri blir helt Damete - det nivået der når jeg aldri :-)

hehe ... nei jeg synes det er drøyt å ha mer enn ett par, som jeg kan greie meg uten hjemme / når jeg skal bort. Jeg har nok ikke så mange sko, jeg.. Men så liker jeg kvalitet, og da koster det. Sko skal være gode!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg liker ikke å gå med samme sko hele dagen, så det har like mye med komfort som med forfengelighet å gjøre.

Skrevet

Jeg liker ikke å gå med samme sko hele dagen, så det har like mye med komfort som med forfengelighet å gjøre.

Jeg elsker komfort, jeg også -- og er _litt_ forfengelig. Men går i flate sko.

Gjest Elextra
Skrevet

hehe ... nei jeg synes det er drøyt å ha mer enn ett par, som jeg kan greie meg uten hjemme / når jeg skal bort. Jeg har nok ikke så mange sko, jeg.. Men så liker jeg kvalitet, og da koster det. Sko skal være gode!

Jeg bruker ofte andre typer sko på jobb og hjemme. På sko har jeg gjerne typen ganske lave "pumps"/lette sko som passer til skjørt, og slikt bruker jeg sjelden hjemme. Hjemme blir det mer enten helt lave komfortable sandaler eller pyntesko med høy hæl til fest.

Må jo dessuten ha både brune og sorte sko på jobben - i det minste :-).

Har dessuten massevis av sko - selv om jeg liker kvalitet :-). Har jo samlet opp en del etter snart 20 år i arbeidslivet, selv om jeg forsøker å kvitte meg med det jeg aldri bruker.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg er av typen som bare har et par tøfler eller hva man skal kalle det - type slippersaktige greier stående på jobben jeg... *flau nå*

Men jeg har ingen problemer med å ha på støvelettene hele dagen hvis jeg skulle finne på å gå i skjørt da - kanskje det hjelper _litt_ på damefaktoren :-) (Eller så bare avslører det at jeg ikke er såpass til dame at jeg eier annet enn behagelige støveletter heller....)

Dessuten - jeg er jo sjelden på kontoret. Kanskje jeg hadde hatt mer skotøy der hvis jeg hadde vært inne hver dag. Sier det sånn jeg :-)

Skrevet

Kjøpte dem i sommer. Men har ingen link. Tror forresten jeg kjøpte dem i Sverige. Men de har vel samme utvalget her. Ta en titt hos noen med godt utvalg av Ecco-sko:-)

De ligner litt på denne: (Essen)

http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon/damer/business/84473/00101/detail.do

De var jo fine. De kalles tom. "arbeidssko" :)

Men jeg får ikke sånn sko på meg uten å bruke noen sekunder. Jeg er ofte i full fart..... og hadde trengt noen uten helkappe. Som likevle var stødige. Og ikke så kjerring-aktige ut, selv til skjørt. En umulighet kanskje.....

Men de var uansett fine, takk for linken!!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er av typen som bare har et par tøfler eller hva man skal kalle det - type slippersaktige greier stående på jobben jeg... *flau nå*

Men jeg har ingen problemer med å ha på støvelettene hele dagen hvis jeg skulle finne på å gå i skjørt da - kanskje det hjelper _litt_ på damefaktoren :-) (Eller så bare avslører det at jeg ikke er såpass til dame at jeg eier annet enn behagelige støveletter heller....)

Dessuten - jeg er jo sjelden på kontoret. Kanskje jeg hadde hatt mer skotøy der hvis jeg hadde vært inne hver dag. Sier det sånn jeg :-)

;)

Har jo mye å si hva slags miljø man jobber i, her jeg er kler de fleste seg "pent" og vi har også enkelte møter med eksterne.

Skrevet

Jeg bruker ofte andre typer sko på jobb og hjemme. På sko har jeg gjerne typen ganske lave "pumps"/lette sko som passer til skjørt, og slikt bruker jeg sjelden hjemme. Hjemme blir det mer enten helt lave komfortable sandaler eller pyntesko med høy hæl til fest.

Må jo dessuten ha både brune og sorte sko på jobben - i det minste :-).

Har dessuten massevis av sko - selv om jeg liker kvalitet :-). Har jo samlet opp en del etter snart 20 år i arbeidslivet, selv om jeg forsøker å kvitte meg med det jeg aldri bruker.

''Må jo dessuten ha både brune og sorte sko på jobben - i det minste :-).''

Jeg har spart meg for masse bry og utgifter ved å ta en sjefsavgjørelse på det området. Jeg bruker ikke sort, bare brunt. I belter, vesker og sko. Klær som ikke passer til det, kjøpes ikke.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

;)

Har jo mye å si hva slags miljø man jobber i, her jeg er kler de fleste seg "pent" og vi har også enkelte møter med eksterne.

Møteantrekk er noe helt annet ja :-)

Da må man tilogmed stryke blusen sin :-)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg har spart meg for masse bry og utgifter ved å ta en sjefsavgjørelse på det området. Jeg bruker ikke sort, bare brunt. I belter, vesker og sko. Klær som ikke passer til det, kjøpes ikke.

Enig :-) Men jeg valgte sort - alt går i sort og alt matches mot sort :-)

Fikk du den siste mailen i går?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg forsøkte noe lignende for noen år siden - kler bedre brunt enn sort og bestemte meg for at "brown is the new black", i hvertfall for min del. Men det holdt ikke. Det finnes jo så mye fint i sort også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...